De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Champcars naar Zolder in 2007 !! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14313)

Bling 12-11-2006 03:18

Quote:

Originally Posted by McLarenboy (Post 192770)
ik begrijp niet hoe champcars kunnen racen op zolder, zijn die bolides niet een stuk groter dan F1 wagens???

Vergeet niet dat vanaf volgend jaar de Panoz DP01 wordt gebruikt (zie foto)
Die is naar mijn mening toch smaller...

(alhoewel dit eigenlijk terzijde is)

Baron 12-11-2006 04:59

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 192788)
Omdat ik het niet 100% kan aantonen noem ik nog geen naam. Mag duidelijk zijn wie ik bedoel.....iets met Franse brieven ;)

Bepaalde dingen kan je niet altijd zwart op wit hard maken. Maar een naam mag je gerust noemen. Uiteraard trekt mijnheer Delettre, om persoonlijke redenen, voluit de kaart Francorchamps. Dat hij Zolder, met hulp van de vrienden uit Brussel (les Messieurs du RACB), daarbij een hak moet zetten, neemt hij er wellicht graag bij. ;)

Baron 12-11-2006 05:13

Als het goed is, moet het ook gezegd worden!

Ik heb op dit forum de laatste tijd al heel wat kritiek geuit op Circuit Zolder, en dan hoofdzakelijk met betrekking op de stommiteiten die ze uitsteken wat betreft de Belcar.

Maar als je op een paar weken tijd zowel de FIA-GT als de Champcars op je agenda kan plaatsen...., wel, dan ben ik sprakeloos...
Zoiets verdient alleen maar bewondering en een dikke proficiat! :applaus:

Stranger 12-11-2006 10:27

Zou even wachten op de officiele aankondiging...

Robin Miller, normaalgesproken goed ingelicht, heeft z'n vraagtekens bij Zolder geplaatst.

Quote:

Champ Car officials had hoped to announce its European races for next September but not everything has been signed or OK'd as yet.

The race in Assen, Holland is going to happen but a second date has yet to be formalized. Zolder, Belgium remains in the picture. But chief steward Tony Cotman, who visited the former Formula One circuit recently, said the track needs some major improvements in order for Champ Car to participate.

So it's rumored Hockenheim, Germany, Le Mans, France and Spa are now being considered and an announcement is expected at next weekend's banquet in Indianapolis.
Wil Zolder wel weer investeren in extra 'verbeteringen' ?

JPMontoya 12-11-2006 11:30

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 192799)
Zou even wachten op de officiele aankondiging...

Robin Miller, normaalgesproken goed ingelicht, heeft z'n vraagtekens bij Zolder geplaatst.

Wil Zolder wel weer investeren in extra 'verbeteringen' ?

Nee ik denk van niet - dus het zal wel bye bye Champcar worden...
Waren we even blij met een dode mus.

Dedju...

fish88 12-11-2006 12:13

Goed voor de Benelux 2 races van de champcars.

Stranger 12-11-2006 12:16

Of het een dode mus is weet ik niet...er zijn al zoveel verhalen geweest.
Spa wordt nu ook weer genoemd ipv Zolder...daar geloof ik helemaal niets van.

JPMontoya 12-11-2006 13:17

Spa dat is inderdaad een verzinsel...

CCWS & F1 op 1 week tijd...Alhoewel het een droom zou zijn zie ik het nog niet gebeuren.

marcel 12-11-2006 14:48

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 192801)
Nee ik denk van niet - dus het zal wel bye bye Champcar worden...

willen? heel waarschijnlijk wel.
kunnen? zeker niet. ik denk dat ze bij Champcar wel iets meer zullen verwachten dan een extra tribune links of rechts

Stranger 12-11-2006 14:59

Let wel dat ChampCar veel op stratencircuits rijdt waar je dus alleen maar tijdelijke faciliteiten hebt...dus wat ze exact verbeterd willen zien weet ik niet. Maar waar zet je op Zolder een extra tribune neer? (behalve op het einde paddock).

JPMontoya 12-11-2006 16:02

In Zolder zouden ze dan zeker de tribune naast de hoofdtribune moeten bezetten met stoeltjes. Ook serieuse tribunes in de kanaalzone...

Maar dan nog - je moet toch capaciteit minstens 50 000 zitjes hebben voor dergelijk gigantisch evenement.

marcel 12-11-2006 16:32

niet per se, je moet ze wel toegankelijker maken

student 12-11-2006 17:06

Vergeef het me als ik cynisch ben, maar wie wil er in godsnaam nog in Zolder gaan racen? De Fia GT's gaan al zwaar verschieten, laat staan de champ cars.

En ten tweede, wie wil er in godsnaam nog in Zolder gaan kijken?

Ik weet dat hier nog fans zitten van het circuit, maar voor mij heeft het al lang afgedaan. Het zou verschrikkelijk tof zijn als de champ cars komen, maar ik zie ze eerder op de ring rond Antwerpen rijden dan in Zolder

Mr.Dallara 12-11-2006 17:35

Nu er hier (terecht!) een champcar hype heerst word het mss eens tijd om te bekijken wie er gaat rijden in 2007 in de nieuwe Panoz DP01 Champ Cars.
Ik vond op het forum van 10 Tenths de volgende lijst van wie er waar mogelijk gaat rijden, de lijst zou up-to-date zijn volgens de laatste nieuwe "roddels"...

Quote:

2007 Team & Driver Line-up (24 cars)
Newman/Haas Racing
1. Sebastien Bourdais (FRA)
2. Graham Rahal (USA)

Forsythe Championship Racing
3. Paul Tracy (CAN)
7. 2. Bruno Junqueira (BRA)

CTE Racing HVM
4. Nelson Philippe (FRA)
14. Daniel Clarke (GBR)

Team Australia
5. Will Power (AUS)
15. Alexandre Tagliani (CDN)
25. Simon Pagenaud (FRA)

PKV Racing
6. Oriol Servia (ESP)
20. Katherine Legge (GBR)
40. Neel Jani (SWI)

RocketSports Racing
8. Mario Dominguez (MEX)
18. Antonio Pizzonia (BRA)

European Minardi Racing (2 Minardi F1 drivers)
9. Justin Wilson (GBR)
10. Jos Verstapen (NED)

Dale Coyne Racing
#11 Andreas Wirth (GER)
19. Juan Cáceres (URG)

Gelles Racing
21. Tönis Kasemets (FIN)
28. Colin Fleming (USA)

Pacific Coast Motorsports
26. Alex Figge (USA)
29. Ryan Dalziel (SCT)

Conquest Racing
27. Andrew Ranger (CDN)
34. Charles Zwolsman (HOL)

Possible entries (+3=27)
PoleStar Racing Group
22. Antoine Bessette (CDN)
24. Ronnie Bremer (DNK)

Dreyer & Reinbold Racing
#23 Scott Speed (USA)

I think there will be 20-22 cars in 2007.

Een fotootje van het nieuwe chassis voor 2007:

http://www.champcarworldseries.com/C...0823P_0013.jpg

Een page met info over het nieuwe Pannoz DP01 chassis: http://www.champcarworldseries.com/oneof/2006/chassis/

Raceboy 12-11-2006 18:48

Quote:

Originally Posted by student (Post 192853)
De Fia GT's gaan al zwaar verschieten, laat staan de champ cars.

Circuit is op chicane en eerste linkse na nog hetzelfde als de laatste keer dat ze kwamen hoor.

marcel 12-11-2006 19:31

als FIA-GT op Adria of Dijon kan racen, kunnen ze ook op Zolder racen

Mark 12-11-2006 21:18

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 192839)
Maar waar zet je op Zolder een extra tribune neer? (behalve op het einde paddock).

Kijk eens naar het verleden ;) In de hoogtijdagen van de echte DTM (dus beginjaren negentig) zaten er dik 100.000 man op Zolder. Je kunt op zoveel plaatsen een tribune zetten dat we veel meer stoeltjes als toeschouwers hebben. Of CZ dat van plan is? Of CZ dan ook inziet welke beperkende maatregelen er genomen dienen te worden ivm toeschouwers-ellende? Geen idee. Als ik moet afgaan op de recente top-evenementen dan zal mijn conclusie wel duidelijk zijn ;)

Waar tribunes? Buitenkant circuit, uitsturen Ickx-Chicane. Binnenkant Kanaalsectie en/of buitenkant. 1ste Chicane, op en rond de REA-bocht. Plaats zat dus.

Mark 12-11-2006 21:20

Quote:

Originally Posted by student (Post 192853)
En ten tweede, wie wil er in godsnaam nog in Zolder gaan kijken?

Ondanks alles, tienduizenden toeschouwers ;) Zie recente evenementen. De vraag is: Zit een circuit te wachten op toeschouwers/fans met jou mentaliteit?

Raceboy 12-11-2006 21:21

Waar tribunes? Buitenkant circuit, uitsturen Ickx-Chicane. Binnenkant Kanaalsectie en/of buitenkant. 1ste Chicane, op en rond de REA-bocht. Plaats zat dus.[/QUOTE]

Waar ga je die bouwen in de chicane? ofwel zit je enorm ver van het circuit en het stuk dat ze vroeger gebruikten is nu grindbak.

Mark 12-11-2006 21:49

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 192891)
Waar ga je die bouwen in de chicane? ofwel zit je enorm ver van het circuit en het stuk dat ze vroeger gebruikten is nu grindbak.

Daar waar nu de toeschouwers bij het drankkot staan ;) Die plaats moet je natuurlijk niet openstellen voor staanplaatsen. Tribunes kun je zo groot en gek bouwen als je wilt..........kwestie van het juiste ontwerp. Tijdens de Bergische Loewe stond daar altijd een tribune, voor de Alfa-tifosi. MB en Opel hadden hun tribunes aan de buitenkant van de Ickx op de openbare (in dit geval afgelsoten) openbare weg.

bluelite 12-11-2006 21:53

Misschien al eens beginnen om een tribune te bouwen die gaat vanaf de Ickx-chicane tot in de Eerste Linkse. En dan bedoel ik niet een zandheuvel die elk moment dreigt weg te schuiven en waar een paar 100 man kan staan, of die "trap voor de reuzen"... maar een deftige tribune met stoeltjes en al.

kazan 12-11-2006 23:50

Quote:

Originally Posted by bluelite (Post 192897)
Misschien al eens beginnen om een tribune te bouwen die gaat vanaf de Ickx-chicane tot in de Eerste Linkse. En dan bedoel ik niet een zandheuvel die elk moment dreigt weg te schuiven en waar een paar 100 man kan staan, of die "trap voor de reuzen"... maar een deftige tribune met stoeltjes en al.

juist aan het kijken naar de champcar in mexico
daar zit geen kat op de tribunes :confused:

Stranger 12-11-2006 23:52

A1GP heeft in sommige landen ook amper toeschouwers. In Nederland zat het bomvol.

Zegt dus weinig.

kazan 12-11-2006 23:56

als ze in Zolder 15.000 "betalende" bezoekers hebben mogen ze heel blij zijn
(ik schat de inkom op 45€)

Mark 13-11-2006 00:13

Quote:

Originally Posted by kazan (Post 192916)

Waarop baseer je dat getal? Gedegen markt-onderzoek of nat vingerwerk?

Enige vraag die van belang is: Welke getal is acceptabel voor de organisator of de klasse Champs?

Voor een achterlijk tuning-event heb je zo 30.000 dik betalende toeschouwers te pakken op CZ. Laat staan een WK pedalen trappen op de weg of in het knollenveld.

Toeschouwers aantallen? Dat is alleen te danken aan lokale (nationale) helden en een goede marketing. Zet Verstappen in een barrel en je hebt zo 10.000 tot 30.000 extra toeschouwers te pakken. Mensen hebben nu eenmaal een korte termijn geheugen ;)

A1GP is altijd hetzelfde concept, verklaar dan maar eens waarom in het ene land er wel toeschouwers zijn en in het andere land niet. Kwestie van marketing. In het seizoen 2005/2006 waren Brands Hatch en Durban succesvolle evenementen en Estoril en Lausitzring niet. Oorzaak? Brands Hatch en Durban werden gepromoot door lokale mensen. Estoril en Lausitz door de mensen van A1GP zelf. Het verschil was duidelijk waarneembaar.

Idem dito voor de World Series by Renault. Normaal komt er geen kat af op een wedstrijd voor formule-wagens in de junior afdelingen. Zet de PR-machine van Renault in werking, voorzien van gratis kaarten, en het zit stampvol.

Komt de vraag? Wie gaat de promotie verzorgen en nog veel belangrijker: is er een budget voorhanden voor dergelijke activiteiten?

marcel 13-11-2006 00:29

Quote:

Originally Posted by kazan (Post 192916)

kaartjes voor de race in Toronto dit jaar gingen tot 190$, dus is 45€ vrij optimistisch.

A.J. 13-11-2006 01:05

Quote:

Originally Posted by kazan (Post 192913)
juist aan het kijken naar de champcar in mexico
daar zit geen kat op de tribunes :confused:

er was 1 tribune aan de achterzijde van het circuit die leeg was maar de rest zat toch behoorlijk vol hoor...

bluelite 13-11-2006 02:00

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 192918)
Voor een achterlijk tuning-event heb je zo 30.000 dik betalende toeschouwers te pakken op CZ. Laat staan een WK pedalen trappen op de weg of in het knollenveld.

Zet Verstappen in een barrel en je hebt zo 10.000 tot 30.000 extra toeschouwers te pakken. Mensen hebben nu eenmaal een korte termijn geheugen ;)

:applaus:

Wel, ik denk dat Zolder minstens evenveel toeschouwers kan lokken met de ChampCar als met de WSbR... ergens rond de 80 ŕ 90.000. Dat is zeker haalbaar, maar dan moet de promotie gebeuren op de manier die jij beschrijft Mark. Ik denk dat de mensen zeker geld willen neertellen om een top deelnemersveld aan het werk te zien. Geen F1, maar wel de Amerikaanse evenknie van de F1. Zorg dat je programma ook de moeite waard is en het volk komt vanzelf.

SMM DOC 13-11-2006 10:54

Reclame maken is niet direct de sterkste kant van CZ.
Ik heb me al dikwijls verwonderd over het belachelijk lage aantal toeschouwers dat ze weten te trekken bij evenementen met toch serieuze internationale uitstraling (laatste DTM wedstrijd een paar jaar geleden bijvoorbeeld, of de FIM Endurance vorig jaar).
ALS er een serieus budget uitgetrokken wordt en ALS de reclame professioneel gebeurd en vooral ALS er (zoals bij de WSR) kwistig met vrijkaarten gestrooid wordt zal het circuit wel vol lopen. Anders vrees ik dat CZ (ook) aan deze organisatie (weer) zijn broek gaat weten te scheuren.

CarRerA 13-11-2006 13:27

Even ter zijde, ik vind dat we als bescheiden belgen in ons klein landje toch wel heel fier mogen zijn dat we 2x FIA GT én de Champcar mogen ontvangen.
Tribune of geen tribune, mij mogen ze allesinds met veel plezier in Zolder verwachten!

Quote:

Voor een achterlijk tuning-event heb je zo 30.000 dik betalende toeschouwers te pakken ...
Als tuning liefhebber vind ik dit toch een spijtige uitspraak... :no:

marcel 13-11-2006 13:37

Quote:

Originally Posted by SMM DOC (Post 192947)
vooral ALS er (zoals bij de WSR) kwistig met vrijkaarten gestrooid wordt zal het circuit wel vol lopen.

de kaartjes voor de WSR werden door Renault rondgestrooid, niet door Zolder

SMM DOC 13-11-2006 15:57

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 192961)
de kaartjes voor de WSR werden door Renault rondgestrooid, niet door Zolder

De promotie kwam ook grotendeels van Renault.
Wat ik bedoel is dat CZ er dikwijls in slaagt een evenement zodanig stil te houden (toch zeker bij het grote publiek) dat er bijna geen volk op af komt.

student 13-11-2006 16:16

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 192890)
Ondanks alles, tienduizenden toeschouwers ;) Zie recente evenementen. De vraag is: Zit een circuit te wachten op toeschouwers/fans met jou mentaliteit?

hela hela, een beetje respect voor mijn mening als ik vind dat Zolder geen klop meer voorstelt, het circuit verknoeid is en je er als toeschouwer (zoals het er dagelijks bijligt, dus zonder extra tribunes voor bv de Champ Cars) er absoluut niks meer te zien is zonder verrekijker of ladder om een auto zonder draad voor te kunnen zien.

Ondertussen heb ik gelezen dat het bevestigd is, ze komen naar Zolder en misschien dat ik toch nog eens naar daar ga, maar dan moet ik wel de garantie hebben dat ik iets zie!

Mr.Dallara 13-11-2006 17:42

Er is volgens mij zeker een markt om 10.000den (betalende) toechouwers te lokken naar Zolder met de Champcars in Zolder, wel zal het heel belangrijk zijn dat er naast een goede promo campagne ook een zeer sterk programma is qua support races.

Dan denk ik in de eerste plaats aan de BRL V6, aangezien dit de meest American style race classe is uit onze "coté"...

Kan er iemand mij vertellen wat in de states (en Canada, Mexico, Autralië, ...) zoal rijd als support races in de champcar weekends. Zijn het vaste series (GP2 - Porsche cup) zoals in de F1 weekends?
Is het reeël dat één van de support series ook mee de trip doet naar Europa?

Brecht 13-11-2006 17:53

Quote:

Originally Posted by student (Post 192976)
hela hela, een beetje respect voor mijn mening als ik vind dat Zolder geen klop meer voorstelt, het circuit verknoeid is en je er als toeschouwer (zoals het er dagelijks bijligt, dus zonder extra tribunes voor bv de Champ Cars) er absoluut niks meer te zien is zonder verrekijker of ladder om een auto zonder draad voor te kunnen zien.

Ondertussen heb ik gelezen dat het bevestigd is, ze komen naar Zolder en misschien dat ik toch nog eens naar daar ga, maar dan moet ik wel de garantie hebben dat ik iets zie!

Blijf jij maar weg uit Zolder, we kunnen mensen met jouw mentaliteit hier in Zolder wel missen als kiespijn.

A.J. 13-11-2006 18:11

Quote:

waarom moeten wij respect hebben voor uw mening? Als die is dat Zolder geen klop meer betekend dan toont dit maar weinig respect van uw zijde. Op de amerikaanse Ovals zitten meestal meer dan 100 000 toeschouwers die steeds een draad voor de auto's hebben. Kijk jij maar lekker op TV, dan heb je geen draad...

schumivill 13-11-2006 18:31

Het word een fantastisch weekend! Ik kijk er al naar uit! T'is wel nog lang é tot September :(,ma ik zal er zijn!

Raceboy 13-11-2006 18:46

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 192985)
dan heb je geen draad...

vanachter aan mijne tv hangt nen draad :D

Raceboy 13-11-2006 18:48

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 192981)
Dan denk ik in de eerste plaats aan de BRL V6, aangezien dit de meest American style race classe is uit onze "coté"...

Wat is daar American style aan?

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 192981)
Kan er iemand mij vertellen wat in de states (en Canada, Mexico, Autralië, ...) zoal rijd als support races in de champcar weekends. Zijn het vaste series (GP2 - Porsche cup) zoals in de F1 weekends?
Is het reeël dat één van de support series ook mee de trip doet naar Europa?

Champ Car Atlantic
Skip Barber
SCCA Mazda MX-5
FF2000

die blijven wel ginder.

Baron 13-11-2006 19:28

Quote:

Een beetje azijn gedronken?

Sta je op andere circuits misschien niet achter de draad?

Het circuit verknoeid. Waar slaat dat op?

Ik denk dat je met jouw mentaliteit inderdaad beter thuisblijft.

All times are GMT +2. The time now is 06:07.