De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2011, de nieuwtjes.... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20056)

S. Claeys 03-12-2010 14:56

Ligt dat niet meer aan de banden zelf dan aan het circuit?

Raceboy 03-12-2010 15:23

Quote:

Originally Posted by S. Claeys (Post 263900)
Ligt dat niet meer aan de banden zelf dan aan het circuit?

Teovallig had DTM ook dat probleem in Dijon.

S. Claeys 03-12-2010 15:52

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 263901)
Teovallig had DTM ook dat probleem in Dijon.

Zelfde leverancier? Hehe.

Belle 05-12-2010 14:57

Nu zegt men net op Exqi Sport dat de Belcar Endurance deel zal uitmaken van het WTCC in het 'openingsweekend' voor de Belcar. Huh? Er staat toch al ééntje gepland op 10 april ook?

joost 06-12-2010 00:04

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 263953)
Nu zegt men net op Exqi Sport dat de Belcar Endurance deel zal uitmaken van het WTCC in het 'openingsweekend' voor de Belcar. Huh? Er staat toch al ééntje gepland op 10 april ook?

Kijk eens hier :) http://sport.turbomagazine.be/news_N..._Le_Mans_.html

Belle 06-12-2010 09:35

Dit had ik inderdaad gelezen. Mijn punt is dat eind april in se plaats komt van Dijon. Dus de data van 9-10 april blijven toch ongewijzigd, niet? Omdat men sprak van openingsweekend eind april. :)

RKG 06-12-2010 09:43

Dat is inderdaad gezegd geweest, terwijl op dit moment op de kalender FIA GT staat met belcar.

Het zal er misschien vanaf hangen of de FIA GT komt of niet...

Belle 06-12-2010 12:01

Wel ja, dat denk ik ook. Maar zal toch wel moeten doorgaan zodat ze aan 5 events komen. En nu duimen dat de GT1 naar hier komt ipv Monza. Dat het maar snel vrijdag is. ;)

wix 11-12-2010 19:59

GT1 @Zolder. we zijn weer happy se ...

Niels 12-12-2010 20:22

Boeiend nieuws vanop de prijsuitreiking op racingworld.be (GT3b ; 2 kampioenschappen)
Lees hier:
http://www.racingworld.be/nieuws/743...itreiking.html

Niels 27-12-2010 14:03

WRT-Audi zal zijn titel niet verdedigen, het team van Vincent Vosse kiest voor het FIA GT3 en de Endurance serie (dus ook geen FFSA meer)

bron: endurance-info

tarzancorner 27-12-2010 18:05

WRT heeft de keuze gemaakt om de 24 uren van Spa te doen ipv Zolder

joost 27-12-2010 20:17

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 264668)
WRT heeft de keuze gemaakt om de 24 uren van Spa te doen ipv Zolder

hier meer: http://sport.turbomagazine.be/news_N...WRT_Audi_.html

Mark 27-12-2010 23:16

Geen WRT is op zich een verlies voor de Belcar. Echter als iemand gaat dreigen en het vervelende kind gaat uithangen is de boodschap om zo iemand zo vlug mogelijk buiten te smijten. Het is graag of niet. Als je eenmaal toegeeft aan de grillen van zo'n persoon/team is het hek van de dam.

Dat staat los van het feit of de 24U van Zolder van toegevoegde waarde is voor het Belcarkampioenschap ;)

Eygmar 07-01-2011 20:45

foto is ex jd lambo

NetForce84 08-01-2011 15:02

Nog geen nieuws wat de nieuwe "wapens" zijn van Chad Racing?
En keren ze in 2011 wel terug naar de Belcar?

Mark 14-01-2011 23:32

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 264915)
Nog geen nieuws wat de nieuwe "wapens" zijn van Chad Racing?
En keren ze in 2011 wel terug naar de Belcar?

Piers Masarati is weg bij Chad Racing maar ook weer niet helemaal..............
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=5940&Itemid=1

NetForce84 15-01-2011 21:34

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 265087)
Piers Masarati is weg bij Chad Racing maar ook weer niet helemaal..............
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=5940&Itemid=1

Ze spreken van een Ferrari 458 voor de British GT.
Maar is deze ferrari geen GT2 wagen of hebben ze daar ook een GT3 versie van?
Want ik denk in British GT (en Belcar) zijn toch enkel GT3 wagen toegelaten?

Grig-O 15-01-2011 22:37

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 265107)
Ze spreken van een Ferrari 458 voor de British GT.
Maar is deze ferrari geen GT2 wagen of hebben ze daar ook een GT3 versie van?
Want ik denk in British GT (en Belcar) zijn toch enkel GT3 wagen toegelaten?

Er komt een nieuwe Ferrari 458 GT3, en als ik me niet vergis wordt de wagen ontwikkeld door Michelotto himself. Naast Chad zet ook MTECH een Ferrari in, net als (vermoedelijk) AF Corse.

GT2-R 16-01-2011 13:06

Quote:

.... il est possible que je combine avec l'ADAC GT Masters, le Championnat d'Europe GT3 ou le Belcar.
Woorden van Henri Moser. Laten we de vingers kruisen om dit talent aan het werk te kunnen zien in België :).

GT2-R 17-01-2011 01:38

Quote:

Il ne s'agit bien sûr que d'une première partie du programme de ProSpeed Competition, puisqu'on attend encore une présence en FIA GT3 européen, dans la Blancpain Endurance Series et dans le Belcar Endurance Championship, avec les Porsche 911 GT3 R, quand bien même cette dernière hypothèse demande à être confirmée...
Gepost door Round-Up Racing op Facebook :).

De bron van bovenstaande post was trouwens Endurance-Info.com.

Grig-O 17-01-2011 11:17

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 265149)
Gepost door Round-Up Racing op Facebook :).

De bron van bovenstaande post was trouwens Endurance-Info.com.

Speedactiontv ;)

GT2-R 17-01-2011 13:35

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 265155)
Speedactiontv ;)

Ik zeg maar waar ik het gezien heb ;).

Grig-O 17-01-2011 18:57

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 265128)
Woorden van Henri Moser. Laten we de vingers kruisen om dit talent aan het werk te kunnen zien in België :).

Henri Moser heeft vorig jaar al met de Aston Martin in de Belcar gereden, vond eerlijk gezegd dat hij daar niets uitzonderlijks heeft mee gepresteerd. :o

GT2-R 17-01-2011 20:51

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 265163)
Henri Moser heeft vorig jaar al met de Aston Martin in de Belcar gereden, vond eerlijk gezegd dat hij daar niets uitzonderlijks heeft mee gepresteerd. :o

Heb op racingsportscars.com zijn resultaten eens opgezocht. In GT1 was het allesbehalve een vet jaar. Maar in ADAC GT heeft hij met de R8 toch al een paar overwinningen en podia behaald. In GT Open ook al podia gehaald. Bovendien een 3e plaats in de 24 uren van Spa, en dat voor iemand van toen 22 jaar. Misschien geen groot talent zoals er sommige rondrijden maar die kerel weet toch wel hoe hij aan een stuur moet draaien volgens mij :).

Vorig jaar in de Belcar een 6e plaats met de DBRS9, een wagen van het stenen tijdperk als je hem vergelijkt met de GT3-R's, R8 LMS'en en Ferrari F430 Scuderia's. Niet dat het wereldschokkend is maar opnieuw een degelijke prestatie van de kerel.

Anyway, het is maar hoe je het ziet zeker? Ik hoop alvast dat hij komt want is in mijn ogen toch een meerwaarde.

Sir Kwietje 17-01-2011 20:53

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 265165)
Heb op racingsportscars.com zijn resultaten eens opgezocht. In GT1 was het allesbehalve een vet jaar. Maar in ADAC GT heeft hij met de R8 toch al een paar overwinningen en podia behaald. In GT Open ook al podia gehaald. Bovendien een 3e plaats in de 24 uren van Spa, en dat voor iemand van toen 22 jaar. Misschien geen groot talent zoals er sommige rondrijden maar die kerel weet toch wel hoe hij aan een stuur moet draaien volgens mij :).

Vorig jaar in de Belcar een 6e plaats met de DBRS9, een wagen van het stenen tijdperk als je hem vergelijkt met de GT3-R's, R8 LMS'en en Ferrari F430 Scuderia's. Niet dat het wereldschokkend is maar opnieuw een degelijke prestatie van de kerel.

Anyway, het is maar hoe je het ziet zeker? Ik hoop alvast dat hij komt want is in mijn ogen toch een meerwaarde.

Ma tommeke, iedereen weet toch hoe je aan een stuur moet draaien, je gaat toch niet naar rechtsdraaien als je links wilt gaan :p

Belle 17-01-2011 21:39

Quote:

Originally Posted by Sir Kwietje (Post 265166)
Ma tommeke, iedereen weet toch hoe je aan een stuur moet draaien, je gaat toch niet naar rechtsdraaien als je links wilt gaan :p

Al van ijsrijden gehoord en zo. :+

S. Claeys 18-01-2011 11:50

Quote:

Originally Posted by Sir Kwietje (Post 265166)

Ik kan u daar van bewijzen laten zien dat het wel zo is. ;)
En neen, geen drifting of rallye.
Puur circuit racen.

http://www.youtube.com/watch?v=oJ84Fa-AqXY

joost 18-01-2011 12:57

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 265165)

Wie werd er in 2007 Europees GT3-kampioen?

GT2-R 18-01-2011 14:28

Quote:

Originally Posted by joost (Post 265181)
Wie werd er in 2007 Europees GT3-kampioen?

Dat moet den Henri dan wel zijn eh :).

Mark 23-01-2011 00:14

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 265295)
Ide overweegt een programma met WRT in Belcar en of Blancpain Series of een piste met een Mercedes SLS GT3 in de FIA GT3.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden .

BRON: turbomagazine.be

Quote:

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264746)
N-GT, met sponsorgeld van de familie Ide, zou ook een Mercedes SLS inzetten, met natuurlijk Enzo als rijder. Nog een Mercedes naast de 2 KRK's en het TBR exemplaar. GPR zou er ook aan gedacht hebben 2 exemplaren in te zetten maar heeft afgehaakt.
Bron : Turbo-magazine.fr

Wat moeten we nu van turbomagazine geloven?

Grig-O 23-01-2011 00:42

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 265305)
Wat moeten we nu van turbomagazine geloven?

Dat N-GT nog niet zeker is van een deelname met een Mercedes, er is namelijk maar een beperkt aantal (20) Mercedessen gebouwd. Vermoed dat indien het Mercedes-project mislukt, Enzo Ide z'n heil gaat zoeken bij WRT.

joost 29-01-2011 12:31

Wat vindt U hiervan? http://sport.turbomagazine.be/news_N...rsus_GT3_.html

fenixracing 29-01-2011 13:23

Laat maar komen!
Ik begrijp het probleem niet, hij rijdt nog altijd onder dsc rules een volledige gt1 zal het niet zijn.Dat hadden ze erwel even mogen bij vermelden.
Als we het zo gaan bekijken dan moeten ze ook voor de gt2's schrik hebben.
Maar ik geloof dat de hoogste klasse in dsc niet veel sneller is dan de gt3's in de belcar. Misschien zelfs trager?
En de meeste gt3's hebben ondertussen wel al bewezen een 24hrs race aan te kunnen.
het bericht had veel beter gekund (ik zou zelfs zeggen overbodig) zoals vermelding van dsc rules. :mad:

Mark 30-01-2011 11:24

Quote:

Originally Posted by joost (Post 265502)
Wat vindt U hiervan?

Van het posten van links naar de eigen website?

Voor de kenners hier, op welke waarde moeten we zo'n GT1 wagen inschatten? Laten we stellen dat deze wagens in 2009 op hun top waren en dus het snelst waren. Dat nivo zien we dan als 100%. In 2010 hebben ze die wagens al "iets" moeten knijpen, in het DSC 2011 gaan ze de wagens nog meer knijpen. Andere remmen, andere uitlaat en wie weet wat nog meer.

Zit zo'n wagen dan op bijvorbeeld 80% van zijn capaciteit t.o.v. 2009?

Als SRT de wagens gaat runnen, wat doet SRT dan met zijn eigen Corvette(s?)?

tarzancorner 30-01-2011 11:42

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 265514)
Van het posten van links naar de eigen website?

Voor de kenners hier, op welke waarde moeten we zo'n GT1 wagen inschatten? Laten we stellen dat deze wagens in 2009 op hun top waren en dus het snelst waren. Dat nivo zien we dan als 100%. In 2010 hebben ze die wagens al "iets" moeten knijpen, in het DSC 2011 gaan ze de wagens nog meer knijpen. Andere remmen, andere uitlaat en wie weet wat nog meer.

Zit zo'n wagen dan op bijvorbeeld 80% van zijn capaciteit t.o.v. 2009?

Als SRT de wagens gaat runnen, wat doet SRT dan met zijn eigen Corvette(s?)?

Hans Van de Ven: Wel rekening houden dat de GT1's in DSC-configuratie moeten rijden. Dat wil zeggen dat bv. carbonremmen niet zijn toegestaan en dat zij met een bepaalde pk-gewicht-verhouding moeten rijden. Bovendien moeten zij tijdens de eerste 6 uren zich ook houden aan het pitstop-verhaal van de DSC

joost 30-01-2011 11:59

@ Mark:

- SRT verkoopt mogelijk zijn wagen ook

- ik ben nog steeds van overtuigd dat zo'n GT1, gezien het aan de basis een echte racewagen is (buizenchassis...) makkelijker een goed ritme aankan tijdens een 24-uursrace zonder te breken, zelfs al heb je wat 'vertragende' maatregelen. Vergeet niet dat de wagen lichter zijn in DSC dan in huidig GT1. Met een goede équipe in een GT1 vertrek je tijdens de 24 Uur van Zolder verre van kansloos. Kijk even het ritme van de winnaars van de afgelopen jaren na en dan zie je dat zo'n ritme met een wat vertraagde GT1 best haalbaar is. Uiteraard hangt veel van rijders/team af.

@ fenix

- schrik van GT2? Wel welke wagen won er afgelopen jaar de 24-uursrace van de Ring of van Spa, tegen een horde GT3's? GT1 en GT2 zijn aan de basis racewagens, een GT3 kijkt nog altijd tegen een conceptuele achterstand aan.

Ik pleit niet voor of tegen GT1, het is gewoon een leuke bijkomende factor, waar echter wel rekening mee moet gehouden worden

fenixracing 30-01-2011 17:09

Persoonlijk vindt ik het het bericht overbodig.
Je weet niet hoe snel de wagen is en of die betrouwbaar gaat zijn in die configuratie.
Buiten vorig jaar heeft die gt2 ook niet veel potten gebroken in dsc.
Is weer veel stof doen opwaaien voor niks. :no:

NetForce84 01-02-2011 18:19

We hadden het al in primeur aangekondigd enkele weken geleden, Ruben Maes verdwijnt voorlopig van de circuits. Afgelopen seizoen reed Ruben Maes nog een mooi seizoen aan de zijde van rookie Enzo Ide in de Belcar en won de West-Vlaming de 12 Uur van Spa met KS Motorsport, maar in 2011 zien we Ruben vooral op historische rallywegen. Het is opvallend dat Enzo Ide, die wel op circuit blijft racen, voor andere partners kiest. WRT en NGT worden in de wandelgangen als mogelijke teams geciteerd en aan de zijde van de verrassende nieuwkomer zou we wel eens een hele snel man kunnen zien.

Ruben Maes zelf geeft ook tekst en uitleg: “Na elf seizoenen op rij in Procar (Opel Silhouette), VW Fun Cup, BTCS (BMW Silhouette), Dunlop Endurance Cup, Belgian GT en Belcar (Porsche) heb ik op de eenzitterij na zowat alles gereden en ik ben aan een nieuwe uitdaging toe. Ik gooi de deur met circuit niet dicht, maar ik wil wel eens iets anders. Ik heb er met verschillende partijen, waaronder Marc Duez, over gesproken en ze geven me overschot van gelijk. Na verschillende titels en overwinningen, waaronder de 24H of Zolder, de 12H of Spa BTCS, de 10 Hours of Zolder, enz. moet ik me niet meer bewijzen op circuit. Ik heb het trouwens ieder jaar moeilijk om me terug op te laden voor een nieuw seizoen op circuit. Nu ik beslist heb om het eens over een ander boeg te gooien en te gaan proeven van rally, voel ik dat de motivatie veel groter is. Uiteraard heb ik samen met Enzo Ide een mooi seizoen achter de rug. Maar deze is zeer ambitieus en wil Europa in. En daar heb ik door mijn drukke beroepsagenda geen tijd voor. Maar de kans is uiteraard niet onbestaande dat je me dit seizoen nog ziet op circuit in wedstrijden zoals de 12 Hours of Spa of de 24 Hours of Zolder. Ik sluit niets uit. Maar momenteel gaat alle energie richting rally. Ik heb bewust gekozen voor de Historic omdat ik enerzijds nog alles te leren heb in rally en ik anderzijds met een Porsche wil rijden. Ik weet dat je met een GT3 ook richting nationaal GT kan gaan, maar dat is misschien iets voor later. Laten we eerst leren gaan en dan pas lopen. De chrono’s van de toppers in Historic zijn trouwens heel snel”.

Komend seizoen slaat Ruben Maes een andere weg in. De 27-jarige West-Vlaamse Porsche-concessionaris zal met een Porsche 911 SC 3-liter het Belgian ConXioN Historic Rally Championship aansnijden. Het nieuwe speeltje wordt klaargestoomd bij RS Motors, Qvick Motors en Rudy Leblon, terwijl de ervaren Kurt Declercq co-rijder van dienst wordt .

De voorlopige kalender van Ruben Maes:

TAC Rally Tielt
Sezoensrally Bocholt
Ypres Historic Rally
Omloop van Vlaanderen
East Belgian Rally
Rally van de Condroz

Bron: turbomagazine.be

NetForce84 03-02-2011 20:39

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 265667)
Barwell Aston is back met een topploeg;Verbergt -Van Hooydonk.
http://www.racingworld.be/nieuws/751...r-van-Spa.html

Dit is inderdaad een sterk duo dat we in de gaten gaan moeten houden:gas:

All times are GMT +2. The time now is 06:14.