Ligt dat niet meer aan de banden zelf dan aan het circuit?
|
Quote:
|
Quote:
|
Nu zegt men net op Exqi Sport dat de Belcar Endurance deel zal uitmaken van het WTCC in het 'openingsweekend' voor de Belcar. Huh? Er staat toch al ééntje gepland op 10 april ook?
|
Quote:
|
Dit had ik inderdaad gelezen. Mijn punt is dat eind april in se plaats komt van Dijon. Dus de data van 9-10 april blijven toch ongewijzigd, niet? Omdat men sprak van openingsweekend eind april. :)
|
Dat is inderdaad gezegd geweest, terwijl op dit moment op de kalender FIA GT staat met belcar.
Het zal er misschien vanaf hangen of de FIA GT komt of niet... |
Wel ja, dat denk ik ook. Maar zal toch wel moeten doorgaan zodat ze aan 5 events komen. En nu duimen dat de GT1 naar hier komt ipv Monza. Dat het maar snel vrijdag is. ;)
|
GT1 @Zolder. we zijn weer happy se ...
|
Boeiend nieuws vanop de prijsuitreiking op racingworld.be (GT3b ; 2 kampioenschappen)
Lees hier: http://www.racingworld.be/nieuws/743...itreiking.html |
WRT-Audi zal zijn titel niet verdedigen, het team van Vincent Vosse kiest voor het FIA GT3 en de Endurance serie (dus ook geen FFSA meer)
bron: endurance-info |
WRT heeft de keuze gemaakt om de 24 uren van Spa te doen ipv Zolder
|
Quote:
|
Geen WRT is op zich een verlies voor de Belcar. Echter als iemand gaat dreigen en het vervelende kind gaat uithangen is de boodschap om zo iemand zo vlug mogelijk buiten te smijten. Het is graag of niet. Als je eenmaal toegeeft aan de grillen van zo'n persoon/team is het hek van de dam.
Dat staat los van het feit of de 24U van Zolder van toegevoegde waarde is voor het Belcarkampioenschap ;) |
foto is ex jd lambo
|
Nog geen nieuws wat de nieuwe "wapens" zijn van Chad Racing?
En keren ze in 2011 wel terug naar de Belcar? |
Quote:
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=5940&Itemid=1 |
Quote:
Maar is deze ferrari geen GT2 wagen of hebben ze daar ook een GT3 versie van? Want ik denk in British GT (en Belcar) zijn toch enkel GT3 wagen toegelaten? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
De bron van bovenstaande post was trouwens Endurance-Info.com. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Vorig jaar in de Belcar een 6e plaats met de DBRS9, een wagen van het stenen tijdperk als je hem vergelijkt met de GT3-R's, R8 LMS'en en Ferrari F430 Scuderia's. Niet dat het wereldschokkend is maar opnieuw een degelijke prestatie van de kerel. Anyway, het is maar hoe je het ziet zeker? Ik hoop alvast dat hij komt want is in mijn ogen toch een meerwaarde. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
En neen, geen drifting of rallye. Puur circuit racen. http://www.youtube.com/watch?v=oJ84Fa-AqXY |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Wat vindt U hiervan? http://sport.turbomagazine.be/news_N...rsus_GT3_.html
|
Laat maar komen!
Ik begrijp het probleem niet, hij rijdt nog altijd onder dsc rules een volledige gt1 zal het niet zijn.Dat hadden ze erwel even mogen bij vermelden. Als we het zo gaan bekijken dan moeten ze ook voor de gt2's schrik hebben. Maar ik geloof dat de hoogste klasse in dsc niet veel sneller is dan de gt3's in de belcar. Misschien zelfs trager? En de meeste gt3's hebben ondertussen wel al bewezen een 24hrs race aan te kunnen. het bericht had veel beter gekund (ik zou zelfs zeggen overbodig) zoals vermelding van dsc rules. :mad: |
Quote:
Voor de kenners hier, op welke waarde moeten we zo'n GT1 wagen inschatten? Laten we stellen dat deze wagens in 2009 op hun top waren en dus het snelst waren. Dat nivo zien we dan als 100%. In 2010 hebben ze die wagens al "iets" moeten knijpen, in het DSC 2011 gaan ze de wagens nog meer knijpen. Andere remmen, andere uitlaat en wie weet wat nog meer. Zit zo'n wagen dan op bijvorbeeld 80% van zijn capaciteit t.o.v. 2009? Als SRT de wagens gaat runnen, wat doet SRT dan met zijn eigen Corvette(s?)? |
Quote:
|
@ Mark:
- SRT verkoopt mogelijk zijn wagen ook - ik ben nog steeds van overtuigd dat zo'n GT1, gezien het aan de basis een echte racewagen is (buizenchassis...) makkelijker een goed ritme aankan tijdens een 24-uursrace zonder te breken, zelfs al heb je wat 'vertragende' maatregelen. Vergeet niet dat de wagen lichter zijn in DSC dan in huidig GT1. Met een goede équipe in een GT1 vertrek je tijdens de 24 Uur van Zolder verre van kansloos. Kijk even het ritme van de winnaars van de afgelopen jaren na en dan zie je dat zo'n ritme met een wat vertraagde GT1 best haalbaar is. Uiteraard hangt veel van rijders/team af. @ fenix - schrik van GT2? Wel welke wagen won er afgelopen jaar de 24-uursrace van de Ring of van Spa, tegen een horde GT3's? GT1 en GT2 zijn aan de basis racewagens, een GT3 kijkt nog altijd tegen een conceptuele achterstand aan. Ik pleit niet voor of tegen GT1, het is gewoon een leuke bijkomende factor, waar echter wel rekening mee moet gehouden worden |
Persoonlijk vindt ik het het bericht overbodig.
Je weet niet hoe snel de wagen is en of die betrouwbaar gaat zijn in die configuratie. Buiten vorig jaar heeft die gt2 ook niet veel potten gebroken in dsc. Is weer veel stof doen opwaaien voor niks. :no: |
We hadden het al in primeur aangekondigd enkele weken geleden, Ruben Maes verdwijnt voorlopig van de circuits. Afgelopen seizoen reed Ruben Maes nog een mooi seizoen aan de zijde van rookie Enzo Ide in de Belcar en won de West-Vlaming de 12 Uur van Spa met KS Motorsport, maar in 2011 zien we Ruben vooral op historische rallywegen. Het is opvallend dat Enzo Ide, die wel op circuit blijft racen, voor andere partners kiest. WRT en NGT worden in de wandelgangen als mogelijke teams geciteerd en aan de zijde van de verrassende nieuwkomer zou we wel eens een hele snel man kunnen zien.
Ruben Maes zelf geeft ook tekst en uitleg: “Na elf seizoenen op rij in Procar (Opel Silhouette), VW Fun Cup, BTCS (BMW Silhouette), Dunlop Endurance Cup, Belgian GT en Belcar (Porsche) heb ik op de eenzitterij na zowat alles gereden en ik ben aan een nieuwe uitdaging toe. Ik gooi de deur met circuit niet dicht, maar ik wil wel eens iets anders. Ik heb er met verschillende partijen, waaronder Marc Duez, over gesproken en ze geven me overschot van gelijk. Na verschillende titels en overwinningen, waaronder de 24H of Zolder, de 12H of Spa BTCS, de 10 Hours of Zolder, enz. moet ik me niet meer bewijzen op circuit. Ik heb het trouwens ieder jaar moeilijk om me terug op te laden voor een nieuw seizoen op circuit. Nu ik beslist heb om het eens over een ander boeg te gooien en te gaan proeven van rally, voel ik dat de motivatie veel groter is. Uiteraard heb ik samen met Enzo Ide een mooi seizoen achter de rug. Maar deze is zeer ambitieus en wil Europa in. En daar heb ik door mijn drukke beroepsagenda geen tijd voor. Maar de kans is uiteraard niet onbestaande dat je me dit seizoen nog ziet op circuit in wedstrijden zoals de 12 Hours of Spa of de 24 Hours of Zolder. Ik sluit niets uit. Maar momenteel gaat alle energie richting rally. Ik heb bewust gekozen voor de Historic omdat ik enerzijds nog alles te leren heb in rally en ik anderzijds met een Porsche wil rijden. Ik weet dat je met een GT3 ook richting nationaal GT kan gaan, maar dat is misschien iets voor later. Laten we eerst leren gaan en dan pas lopen. De chrono’s van de toppers in Historic zijn trouwens heel snel”. Komend seizoen slaat Ruben Maes een andere weg in. De 27-jarige West-Vlaamse Porsche-concessionaris zal met een Porsche 911 SC 3-liter het Belgian ConXioN Historic Rally Championship aansnijden. Het nieuwe speeltje wordt klaargestoomd bij RS Motors, Qvick Motors en Rudy Leblon, terwijl de ervaren Kurt Declercq co-rijder van dienst wordt . De voorlopige kalender van Ruben Maes: TAC Rally Tielt Sezoensrally Bocholt Ypres Historic Rally Omloop van Vlaanderen East Belgian Rally Rally van de Condroz Bron: turbomagazine.be |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 06:14. |