De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2011, de nieuwtjes.... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20056)

Grig-O 03-02-2011 22:19

Wat gebeurt er nu met de Barwell Aston Martin in BES? En dit betekent ook dat Van Hooydonk niet gaat rijden op de Belgische Mercedes.

crosserke 04-02-2011 01:03

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 265671)
Wat gebeurt er nu met de Barwell Aston Martin in BES? En dit betekent ook dat Van Hooydonk niet gaat rijden op de Belgische Mercedes.

Welk team gaat de Mercedes inzetten in Belgie?Is er al iets concreet of enkel geruchten?

NetForce84 04-02-2011 13:23

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 265673)
Welk team gaat de Mercedes inzetten in Belgie?Is er al iets concreet of enkel geruchten?

Hier de bevestigingen in de Belcar: http://forum.depaddock.net/showthread.php?t=20230

Grig-O 04-02-2011 14:09

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 265673)

KRK gaat 2 exemplaren van de nieuwe Mercedes inzetten, maar ook Gravity (in Europa dan) zet 2 auto's in. Van Hooydonk werd genoemd bij beide Belgische teams maar zal dus uiteindelijk rijden op die Aston Martin.

NetForce84 04-02-2011 19:49

Deze info komt van autosport.be

Barwell keert ambitieus terug naar de Belcar en de 24 uur van Spa met de steun van Petronas Lubricants Belgium

Barwell Motorsport kondigt met plezier zijn door Petronas Lubricants Belgium en Aston Martin Brussels gesteunde terugkeer naar de Belcar en de 24 uur van Spa aan. De wagen zal bestuurd worden door twee professionele Belgische toppiloten en zal ingeschreven worden onder de vlag “Petronas-Barwell”
De voormalige winnaars van het “British GT Championship” zullen een Aston Martin DBRS9 met 2011 specificaties aan de start brengen. Het team verbergt zijn ambities niet door de wagen toe te vertrouwen aan Tim Verbergt en Jeffrey Van Hooydonk, respectievelijk Belcar-kampioen en Belcar-vice-kampioen in 2009. Kers op de taart wordt de deelname aan de 24 uur van Spa-Francorchamps, het meest prestigieuze GT-event in Europa. Aangezien dit jaar voor de eerste maal de GT3 wagens de topklasse van deze klassieker uitmaken, ambieert “Petronas-Barwell” een opmerkelijk resultaat.
Met een Aston Martin DBRS9 uitgerust met de 2011 “upgrade” en twee professionele toppiloten (de eerste maal in de geschiedenis van de DBRS9 dat enkel profs deel uitmaken van het team) werkt Barwell met alle vertrouwen naar de start van het seizoen.
Mark Lemmer, Barwell Motorsport team principal : “ Het geeft me een fantastisch gevoel om opnieuw een partnership aan te gaan met Aston Martin Brussels ter gelegenheid van dit schitterend project. Met Tim, Jeff en Petronas Lubricants Belgium aan boord bevinden we ons in een mooie uitgangspositie om voor de titel te gaan de volgende seizoenen. ”
Tim Verbergt: “ Ik ben heel blij deel uit te maken van dit mooi project met een lange termijn visie. Mijn doel is om Aston Martin Brussels op de kaart te zetten. Het is werkelijk een uitdaging om te werken met de top professionelen van Barwell en een razendsnelle ploegmaat ”
Jeffrey Van Hooydonk :“ Dit jaar zal ik met één van de mooiste GT3 wagens in het veld rijden: de Aston Martin DBRS9. Deze unieke ervaring heb ik te danken aan de steun van Petronas Lubricants Belgium, Aston Martin Brussels en mijn trouwe partner EL Systems. We hebben gekozen voor het Belcar kampioenschap en de 24 u van Spa. Ik weet precies wat ons te wachten staat omdat ik in 2009 ook al het geluk heb gehad om voor Barwell de 24u van Spa te kunnen rijden met de DBRS9. Een fantastische ervaring ! In mijn ogen zijn zij het meest professionele team in het kampioenschap, logisch als je bedenkt dat ze het satelietteam van Aston Martin Racing zijn. Ondanks de vele evoluties die de DBRS9 dit jaar onderging, wordt het niet gemakkelijk. Enkele concurrenten komen immers met nieuwe wagens aanzetten. Maar met Tim Verbergt als ploegmaat ben ik ervan overtuigd dat we mooie resultaten zullen rijden.
Dit nieuwe project onder de noemer “ Petronas-Barwel” loopt dankzij mijn nieuwe partner Petronas Lubricants Begium voor een periode van drie jaar. Voor mij is het een droomscenario om een partnership aan te gaan met een toonaangevende firma die een uitmuntende reputatie heeft in de autosport. Het is dan ook een hele eer dat ik mijn steentje mag bijdragen voor de Belgische markt. See you in Zolder op 10 april voor de eerste race van het kampioenschap !”
John Gaw, Aston Martin Racing MD: “Aston Martin Racing heeft een lange en zeer succesvolle samenwerking met Barwell sinds de start van het DBRS9 GT3 programma in 2005 en is dan ook zeer verheugd dat Barwell dit project opstart in zulk een belangrijk kampioenschap. AMR kijkt echt uit naar de samenwerking met Barwell ter ondersteuning van dit programma ”
Het seizoen 2011 in de Belcar is een eerste stap in een driejarig programma dat een samenwerking behelst tussen “Petronas-Barwell”, Tim Verbergt, Jeffrey Van Hooydonk en Aston Martin Brussels.

NetForce84 05-02-2011 01:11

Zes wedstrijden, waarvan één zijn rentree in het kampioenschap maakt, meer eenvoud in de reglementen, een testdag: de editie 2011 van het Belcar Endurance Championship kondigt zich schitterend aan, temeer dat ondertussen de tenoren van de diverse categorieën zich klaar aan het stomen zijn.

Lees meer op turbomagazine.be - Belcar: een tip van de sluier

joost 05-02-2011 11:56

Mark,

AMR Brussels = invoerder van het merk met wagen Verbergt/Van Hooydonk. Niet hetzelfde team als Renard

Nonkel Vroem 06-02-2011 15:34

Quote:

...en dikke toerwagens.
...welke mogen dat dan zijn???

Mark 07-02-2011 22:06

Quote:

Originally Posted by S. Claeys (Post 265830)
Wiet niet of het hier al staat, dacht het niet.

Belcar-kampioen Anthony Kumpen in team Koen Wauters

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110207_129

Wel als mogelijkheid maar niet als bevestigd.

Dank u, we zetten hem erbij.

Jakke.be 11-02-2011 10:19

Quote:

Originally Posted by Martijn (Post 265958)

Die ziet er lekker uit seg :drewl:

fenixracing 11-02-2011 10:37

Als je het stukje leest op turbomagazine fr. Dan zou deze wagen alleen een tussen wagen zijn ,om zo volgende jaar met een mclaren mp4 12c te rijden.

GT2-R 11-02-2011 12:13

Wow, deze mag er wel zijn zeg! Kan niet wachten om deze aan het werk te zien!

NetForce84 11-02-2011 13:36

Quote:

Originally Posted by Martijn (Post 265957)

Kan nie wachten om hem aan het werk te zien...:drewl:

Mark 11-02-2011 19:26

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 265960)
Als je het stukje leest op turbomagazine fr. Dan zou deze wagen alleen een tussen wagen zijn ,om zo volgende jaar met een mclaren mp4 12c te rijden.

Wel opmerkelijk dat er een verschil zit tussen de Franstalige en Nederlandstalige persbabbel.

wix 13-02-2011 01:25

Goed nieuws terug een Corvette te zien in de lijst. de sound alleen al, was een gemis in 2010.

Raceboy 13-02-2011 12:28

Quote:

Originally Posted by wix (Post 266007)
Goed nieuws terug een Corvette te zien in de lijst. de sound alleen al, was een gemis in 2010.

helaas is de sound van de GT3 corvette wel een pak minder.

tarzancorner 19-02-2011 09:46

WRT niet naar de Belcar volgens turbo magazine.

http://sport.turbomagazine.be/news_F...iel_Audi_.html

Mark 21-02-2011 23:48

Mag ik een (kritische) opmerking plaatsen?

In verhouding tot voorgaande jaren, met betrekking tot welke Belcar variant dan ook, vind ik het dit jaar veel stiller. Moeten we ons zorgen maken?

Of hebben de teams en coureurs kritische gekeken naar hun uitgaven en hun budgetten voor persbabbels door journalisten en zolderkamer-artiesten tot een minimum beperkt? Dat zou ik op zich een positieve ontwikkeling vinden, dan heb ik weinig allergische reacties ;)

Mark 22-02-2011 19:34

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 266259)
Wim Lumbeeck misschien met Dodge Viper GTS-R.

www.autosport.be

Hij staat erbij. Is dit niet de oude wagen van GLPK die meereed in het DSMEC?

Dat is dan toch bijna een Youngtimer? :)

RKG 23-02-2011 08:23

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266263)
Hij staat erbij. Is dit niet de oude wagen van GLPK die meereed in het DSMEC?

Dat is dan toch bijna een Youngtimer? :)

Dat is 'm.

crosserke 24-02-2011 21:37

Gpr sinds lang niet met Porsche.Gaat Renard dan niet zelf rijden?
Wat gaan de Thiers brothers doen?

Grig-O 24-02-2011 23:13

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 266335)
Gpr sinds lang niet met Porsche.Gaat Renard dan niet zelf rijden?
Wat gaan de Thiers brothers doen?

Renard zal plaatsnemen in een GT4.

Grtz

Belle 26-02-2011 13:32

Nog steeds geen reglement voor Belcar en BTCS.

http://www.racingworld.be/nieuws/754...S-in-2011.html

Mark 26-02-2011 17:54

Quote:

Ik maak mijn Aston Martin klaar voor dit jaar op basis van een eigen structuur van start te gaan!
3:09 PM Feb 19th via web

http://twitter.com/marchal_racing
Waar gaat die uitkomen? Belcar? DSC? Elders?

Niels 26-02-2011 21:24

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266372)
Waar gaat die uitkomen? Belcar? DSC? Elders?

Zoekertje op DSC site (17/02/2011)
Ron marchal zoekt een rijder met budget om samen DSC wedstrijden te rijden .
met een Aston Martin DBRS9 GT3.
Info 0032476361122

Mark 27-02-2011 16:41

Wat willen ze nu eigenlijk bij WRT?

Als Ide bij WRT gaat rijden, is het project van N-GT verleden tijd?

GT2-R 27-02-2011 23:02

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266397)
Wat willen ze nu eigenlijk bij WRT?

Als Ide bij WRT gaat rijden, is het project van N-GT verleden tijd?

Met centjes veranderen meningen al wat rapper :). Anyway, mij zal het worst wezen....een R8 kan nooit kwaad.

NetForce84 28-02-2011 19:13

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266396)

Prachtig nieuws !!:champagne:

gregske v 01-03-2011 09:18

Is er ergens al iets verschenen omtrent Bert Longin?

Ik zie hem zeker in de belcar starten omtrent zijn "green with 3 for Tree" publiciteit.
Hoewel dit niet zeker is.

Iemand die hier iets van heeft opgevangen?

Mark 01-03-2011 20:48

Iemand die het heeft gehad met de reglements ellende in BE (en er zullen ook nog wel enkele andere € redenen zijn ;) )

Quote:

"En als ik geen BTCS doe, kom ik ook niet met mijn Ferrari 458 naar de Belcar", is Dockerill duidelijk.

http://sport.turbomagazine.be/news_N...it_Belgie.html

NetForce84 01-03-2011 20:59

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266495)
Iemand die het heeft gehad met de reglements ellende in BE (en er zullen ook nog wel enkele andere € redenen zijn ;) )

Hopen dat hij op zijn woorden terugkomt want volgens mij zou dit toch een (groot) verlies zijn voor de Belcar en de BTCS:(:(

Belle 01-03-2011 21:06

Zonder de steun van Kia zie ik niet meteen een deelname in BTCS zitten. Belcar misschien nog wel.

Nu, als ik Chad was ging ik toch lekker in Engeland racen. Een autosportmindend land en meer afwisseling qua circuits...ik zou het wel weten. :)

Grig-O 01-03-2011 22:24

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 266497)
Zonder de steun van Kia zie ik niet meteen een deelname in BTCS zitten. Belcar misschien nog wel.

Nu, als ik Chad was ging ik toch lekker in Engeland racen. Een autosportmindend land en meer afwisseling qua circuits...ik zou het wel weten. :)

Verrader. ;) Ik dacht eerlijk gezegd dat Chad Racing voortaan Scuderia Vottoria ging heten maar blijkbaar vergis ik mij! :rolleyes:

Mark 01-03-2011 22:33

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 266502)
Verrader. ;) Ik dacht eerlijk gezegd dat Chad Racing voortaan Scuderia Vottoria ging heten maar blijkbaar vergis ik mij! :rolleyes:

Piers Maserati (dat moet toch wat zowat de mooiste achternaam in de autopsort zijn) is van Chad naar Scuderia nogwat gegaan. Dat hele Chad Racing blijft wat betreft een vaag en mystiek verhaal over het hoe, wat en waarom. Zouden de centen van Sporty Spice op zijn?

joost 02-03-2011 10:18

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266505)
Piers Maserati (dat moet toch wat zowat de mooiste achternaam in de autopsort zijn) is van Chad naar Scuderia nogwat gegaan. Dat hele Chad Racing blijft wat betreft een vaag en mystiek verhaal over het hoe, wat en waarom. Zouden de centen van Sporty Spice op zijn?

Iain heeft net een nieuwe 458 GT3 gekocht. Het is weliswaar autosalon geweest, maar zoveel korting krijg je zelfs dan niet op die wagen. Denk niet dat het centen zijn... En Piers, die mogen ze bij Scuderia houden.

Bart.Vandecavey 02-03-2011 11:01

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 266497)

De reden waarom hij in België BTCS en Belcar deed was omdat hij dan meer uren per dag kon racen (zoals Bouvy). In Engeland is er meestal maar 1 race per dag.

Mark 04-03-2011 17:10

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266248)
Mag ik een (kritische) opmerking plaatsen?

In verhouding tot voorgaande jaren, met betrekking tot welke Belcar variant dan ook, vind ik het dit jaar veel stiller. Moeten we ons zorgen maken?

Blijft het dan ook rustig?

Quote:

Belcar
Het team van Delahaye Racing was met een gloednieuwe GT3 Corvette aanwezig welke in de Belcar voor regerend BTCS kampioen Fred Bouvy en Damien Coens ingezet gaat worden. Opvallend detail was dat de GT3 Corvette vrijwel de gehele middag met een open dak reed. Gaan de Corvette tijden van begin zeventiger jaren herleven. Volgens het geruchtencircuit staan er op dit moment voor de Belcar slechts 13 auto’s definitief ingeschreven.
http://www.autosport.nl/news/22065/d...ag_zolder.html

In onze andere thread komen ook niet meer dan 15 wagens voorbij.......rustig jaar? Weer een overgangsjaar?

Grig-O 05-03-2011 16:29

Kent iemand het programma van de G&A Mosler die donderdag rond reed op Circuit Zolder?

Mark 07-03-2011 17:08

Een wintertraining die iets anders verliep als dat men verwachtte:

http://www.youtube.com/watch?v=zmXl-k3zHAM
http://www.autosport.nl/news/22079/d...ongedeerd.html

Coach Ep 07-03-2011 20:20

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266690)
Een wintertraining die iets anders verliep als dat men verwachtte:

http://www.youtube.com/watch?v=zmXl-k3zHAM
http://www.autosport.nl/news/22079/d...ongedeerd.html

Onze 'vrienden' van Danckaert M'sport (wagennr. 210) waren een rijdende chicane en hadden niets te zoeken in deze race. Niet verwonderlijk dat het eindigde in deze crash. De organisatie had hen, nav de gerealiseerde trainings- en kwalificatietijden, simpelweg een startverbod moeten opleggen...

All times are GMT +2. The time now is 05:29.