De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Champcars naar Zolder in 2007 !! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14313)

marcel 14-11-2006 13:33

brengt CC niet zijn eigen baancommisarisen mee?

Raceboy 14-11-2006 14:05

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 193095)
brengt CC niet zijn eigen baancommisarisen mee?

eigen rescue crew en medische staf.

Brecht 15-11-2006 01:17

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 193097)
eigen rescue crew en medische staf.

Komen de Amerikaanse Medical cars ook mee ? Zo prachtige wagens.

Raceboy 15-11-2006 01:19

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 193175)
Komen de Amerikaanse Medical cars ook mee ? Zo prachtige wagens.

Het safety team reist mee naar overal.

meer info => http://champcar.autonet.ca/Features/...3/1648333.html

Mark 16-11-2006 20:08

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 193398)
(word het niet stilaan tijd voor een volwaardige Champcar 2007 thread?)

Start er dan eentje ;)

Stranger 18-11-2006 00:35

Overigens zijn de quotes van de heren Cotman en Johnson zoals deze week te lezen in Autosport erg helder.

Cotman: "Zolder's currently at a certain FIA standard, but not yet at a suitable level for cars of our speeds. It would require work, time and money to get it to where we want it. If they're prepared to do that - and we have said we're happy to work with them on this - then yes, it could happen."

Johnson: "There are some challenges there with regard to safety issues, but I'm not saying it can't be done."

The Interceptor 18-11-2006 13:33

Toch wel super dat ChampCars naar België komen.
De week erop ook nog eens de F1 in Spa.
Dat gaat een mooi autosportjaar worden precies, met hoogtepunten in september :D

FIRE 19-11-2006 23:34

BRL support klasse tijdens Champcars op Assen en Zolder (onder voorbehoud):
http://www.autosport.nl/actueel/news...5&bericht=4391

Mark 19-11-2006 23:47

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 193551)
Overigens zijn de quotes van de heren Cotman en Johnson zoals deze week te lezen in Autosport erg helder.

Idd, duidelijke woorden.............echter ze brengen geen duidelijkheid. Wat moet er veranderd worden? Let wel, Zolder heeft zijn FIA-licentie, voor wat het waard is gezien de Beijng A1GPflater. Champs zijn ook FIA sactioned events. Amerikaanse road en streetcourses lijken me niet echt veiliger dan de meeste Europese circuits. Dus wat betreft het circuit zelf, ik kan me nauwelijks probleem gevallen indenken.

Waar dan wel? De pitstraat uiteraard. Amerikanen willen show voor het volk. Een Amerikaanse pitstraat ziet er heel anders uit dan een Europese. Zou daar het probleem zitten..................?

Fonne 19-11-2006 23:50

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 193795)
Idd, duidelijke woorden.............echter ze brengen geen duidelijkheid. Wat moet er veranderd worden? Let wel, Zolder heeft zijn FIA-licentie, voor wat het waard is gezien de Beijng A1GPflater. Champs zijn ook FIA sactioned events. Amerikaanse road en streetcourses lijken me niet echt veiliger dan de meeste Europese circuits. Dus wat betreft het circuit zelf, ik kan me nauwelijks probleem gevallen indenken.

Waar dan wel? De pitstraat uiteraard. Amerikanen willen show voor het volk. Een Amerikaanse pitstraat ziet er heel anders uit dan een Europese. Zou daar het probleem zitten..................?

En die van Assen dan ? Waren daar ook enkle problemen ?

marcel 20-11-2006 00:22

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 193795)

1) is de pitstraat in Assen niet veel smaller?
2) zouden er voor stratencircuits niet andere regels gelden als voor road coursed? indien niet, moet het paradepaardje van de FIA wel zijn paradepaardje laten schieten.

ik vermoed dat de zandbakken ook te klein zijn (als ik mij niet vergis, is het daarom dat ze ook niet meer op Laguna Seca rijden)

Baron 20-11-2006 00:33

Ik kan me ook niet inbeelden dat het circuit van Assen beter of veiliger zou zijn dan Zolder. Aan het circuit zelf ligt het waarschijnlijk niet.
Ik denk dat we eerder moeten denken, zoals hier al eerder werd aangehaald, in de richting van de faciliteiten voor de toeschouwers.
Amerikanen willen dat hun publiek het zo goed mogelijk naar zijn zin heeft : fatsoenlijke grandstands (en de voorhistorische betonnen constructies die men in Zolder 'tribunes' noemt, vallen daar niet onder); degelijke informatie met onder andere fatsoenlijke luidsprekers (in Zolder zijn die dingen steevast defect) en videowalls; een degelijke catering (en niet de aftandse Zolderse hamburgerkrampjes); enzovoort. En laat dat nu net de dingen zijn die in men Zolder al tientallen jaren verwaarloost.

Thomaske 20-11-2006 09:34

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 193822)
Amerikanen willen dat hun publiek het zo goed mogelijk naar zijn zin heeft : fatsoenlijke grandstands (en de voorhistorische betonnen constructies die men in Zolder 'tribunes' noemt, vallen daar niet onder); degelijke informatie met onder andere fatsoenlijke luidsprekers (in Zolder zijn die dingen steevast defect) en videowalls; een degelijke catering (en niet de aftandse Zolderse hamburgerkrampjes); enzovoort. En laat dat nu net de dingen zijn die in men Zolder al tientallen jaren verwaarloost.

Dit zal op dat ogenblik allemaal wel prima in orde zijn hoor. Zolder heeft nu een eenjarig contract met een optie op drie axtra jaren, of ben ik fout?

Alleen de Champcars en BRL? Daar krijg je geen heel weekend mee gevuld hoor. Van mij mogen gerust de Legend Cars ook eens afkomen, gaat de Amerikanen ook wel aanspreken want ze weten wat spektakel is.

Mvg...

Mr.Dallara 20-11-2006 18:39

Een FIA GT demo (lees: Corvette demo van onze Belgisch(e) team(s) in de FIA GT) zal er zeer waarschijnlijk ook wel bij zijn om indien nodig gaten te vullen in het programma.

De FIA GT - Belcar - BTCS topper is enkele weken na het Champ Car weekend...

A.J. 20-11-2006 18:42

wij zullen wel een drift demo komen geven met de benelux driftseries als er een budget voor is... Doen ze in USA ook...

All times are GMT +2. The time now is 10:21.