De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12618)

JPMontoya 28-06-2006 17:15

Quote:

Gembloux, 26 juni 2006 – De 21-jarige, Jérome d’Ambrosio zal samen
met Bas Leinders en Renaud Kuppens aan de start staan van de 24 uren
van Spa op 29 juli. Vorig jaar was de jonge Belg al van de partij achter
het stuur van de Gillet Vertigo Streiff. Het avontuur duurde niet lang
maar Jérôme hoopt het nu langer vol te houden.

Jérome d’Ambrosio : “Ik ben zeer blij dat Belgian Racing terug beroep
op mij gedaan heeft om met de Gillet Vertigo te racen in Spa. Het was
mij vorig jaar heel goed meegevallen en hopelijk kan ik meehelpen om
een goed resultaat neer te zetten voor de enige Belgische wagen.”
In tegenstelling tot vorig jaar zal het team bestaan uit drie piloten in
plaats van vier.

Tony Gillet : “Met Bas en Renaud hebben we twee zeer ervaren piloten
die fysiek ook zeer sterk zijn en Jérôme heeft vorig jaar al bewezen dat
hij zijn plaats heeft tussen deze twee heren. Ik denk dat dit het sterkste
rijders trio is dat met de Gillet Vertigo ooit aan de start van een 24 uren
heeft gestaan.”
Mijns inzien een ongelukkige keuze

Belle 28-06-2006 17:19

Quote:

Originally Posted by JPMontoya

Waarom vind je dat? Omdat D'Ambrozio een vrij zwak seizoen aan het rijden is?

Bart.Vandecavey 28-06-2006 17:45

Quote:

Hij had inderdaad beter een andere auto uitgezocht...

JPMontoya 28-06-2006 18:19

...dubbelpost...

JPMontoya 28-06-2006 18:20

Waarom:

Primo: Jerome D'Ambrosio is een eenzitter piloot én geen endurance piloot...Vraagt een totaal andere aanpak...zeker voor een 24uren wedstrijd.

Secundo: Jerome heeft vorig jaar de Vertigo kapot gereden...Er was duidelijk gezegd dat Leinders & Kuppens (en ook de andere) een rondetijd van 2.37 moesten rijden als normtijd. Jerome reed al in zijn eerste relay met een volle tank 2.35. Een jong broekje dat is even gerenomeerde en zeer ervaren Vertigo piloten is even iets wil laten zien...dat is niet de spirit om een 24u aan te vangen..
Een goed resultaat in een 24u race is het werk van een team waarbij liefst alle piloten de wagen op een zelfde manier behandelen...

24uren 2004 = Leinders + Kuppens + Ugeux + Team = succes
24uren 2005 = Leinders + Kuppens - D'ambrosio + Team = failure

Tertio
D'ambrosio heeft 0,0000001 endurance race ervaring. Hoe kan je verwachten van iemand die enkel FR 2.0/WS 3.5 ervaring heeft een goeie 24u kan rijden.

Quattro
Vertigo is nu eenmaal geen porscheke (niets tegen de mensen die met een Porsche deelnemen aan de 24u) maar Vertigo is toch wel iets lastiger om te besturen dan een Porsche.
Als je weet dat het Bas Leinders (die toch wel een pak meer ervaring had als D'ambrosio op het ogenblik dat hij bij Vertigo kwam) er een lange tijd heeft moeten over doen om even snel als Renaud Kuppens in de Vertigo te worden dan weet je toch genoeg.

Desalniettemin GAAN WE ERVOOR!!!! beginnende vanaf vrijdag in Oschersleben met de nieuwe 3.9L motor & 30 Belgian Horse Power meer!!!!

marcel 28-06-2006 20:16

Quote:

Waarom:

Primo: Jerome D'Ambrosio is een eenzitter piloot én geen endurance piloot...Vraagt een totaal andere aanpak...zeker voor een 24uren wedstrijd.

Tertio
D'ambrosio heeft 0,0000001 endurance race ervaring. Hoe kan je verwachten van iemand die enkel FR 2.0/WS 3.5 ervaring heeft een goeie 24u kan rijden.

Mark Goossens is ook van de eenzitterij naar endurance gegaan.
recenter voorbeeld: Jan Heylen komt uit de Duitse F3, reed vorig jaar Mégane Trophy, een pure sprinters cup.

samen hebben ze wel de 24uren van Zolder gereden, met de Corvette, én gewonnen

JPMontoya 28-06-2006 20:26

Quote:

Originally Posted by marcel
Mark Goossens is ook van de eenzitterij naar endurance gegaan.
recenter voorbeeld: Jan Heylen komt uit de Duitse F3, reed vorig jaar Mégane Trophy, een pure sprinters cup.

samen hebben ze wel de 24uren van Zolder gereden, met de Corvette, én gewonnen

Tegenargument:

Jan Heylen had al weldegelijk ervaring in GT alvorens
hij in Zolder aantrad. Spaans GT,...

Marc Goossens had ook al een pak meer ervaring & heeft z'n eerste 24uurs ervaring toch ook opgedaan in een Porsche.

Beide piloten hadden alvorens naar Enduranceracing te trekken al veel meer ervaring...

Leinders is toch het beste bewijs dat de Vertigo onder de knie krijgen tijd vraagt en die was in het jaar dat hij naar Vertigo kwam testpiloot bij Minardi.

Grig-O 28-06-2006 22:06

!!!!!!!! de affiche staat nu op de site van de 24 uren!!!!!!!!!!!!!
Dus krijgen we de juiste poster die niet bewerkt is...

...

De aston achteraan is dus van Larbre aangezien de 'kangoeroereclame' te zien is.
Denk ik e

Grig-O 28-06-2006 22:12

@Viper GTS-R (en ook aan de anderen als ze het weten) :Leuk de Maserati van Racing Box staat er bij...
Hoeveel procent ben je daarvan zeker?

En zijn er veel vermoedens dat de Viper van AD naar Spa komt?

Barwell ging één of twee Astons inzetten.
En verder is het zeker dat er één Aston van Team Modena naar Spa komt, maar de tweede?

Viper GTS-R*** 28-06-2006 22:22

@ Grig-O: heb Racing Box Mc12 erbij gezet omdat ze in begin van seizoen zeiden dat ze enkele Europese manches zouden kunnen betwisten. Ze hebben dit niet meteen gedaan omdat ze de wagen niet eens competitief in Italiaanse GT kregen, nu dat probleem opgelost is zou het wel eens kunnen dat ze toch naar Spa komen. Maar dat zien we nog wel hé.
Ivm AD-Sport, heb ik erbij gezt maar is echt puur gegist hoor:) zou wel leuk zijn dat ze ermee komen. Hebben ook al eens meegereden met een Porsche in 2003 waarmee ze toen Belcar reden dus nu met de Viper zou wel intresant kunnen zijn... zal miss afhangen met de resultaten van morgen en op Lausitz...

Belle 28-06-2006 22:50

Quote:

Originally Posted by Grig-O
!!!!!!!! de affiche staat nu op de site van de 24 uren!!!!!!!!!!!!!
Dus krijgen we de juiste poster die niet bewerkt is...

...

De aston achteraan is dus van Larbre aangezien de 'kangoeroereclame' te zien is.
Denk ik e

Ja hoor, is wel degelijk die. :)

Belle 28-06-2006 22:53

Quote:

Barwell ging één of twee Astons inzetten.

Daar heb ik ook iets van gelezen...dat ze hun DBRS9 uit de GT3 zouden inzetten. Hoe meer hoe beter, zeker? ;)

Bramzel 29-06-2006 12:22

Racing Box, AD Sport en Reiter zijn wel érg speculatief, zo kan je alles er wel op zetten. Ik zou toch alleen de wagens er op zetten waar iets meer aanwijzingen voor zijn. Reiter bijvoorbeeld werkt al nauw samen met BS Motorsport, dus een extra wagen zullen ze niet gauw inzetten lijkt mij. Racing Box verwacht ik ook niet veel meer van.

Bij JMB zijn er wat cash-tekorten, dus of die MC12 ingezet gaat worden hangt er vanaf of er betalende rijders gevonden kunnen worden. Ik ga dus niet uit van een competatieve bezetting op die wagen.

Bramzel 29-06-2006 12:25

Potdikke zeg, wat ziet die MC12 er lekker uit met dat rode erbij.

brr01 29-06-2006 15:10

Is leuk om te weten welke teams er allemaal komen, maar het zou ook leuk zijn mochten we weten met welke piloten ze afzakken, daar voor een 24h race er altijd meerdere per team komen als de normale FIA GT entry list aangeeft ...

Raceboy 29-06-2006 19:27

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Potdikke zeg, wat ziet die MC12 er lekker uit met dat rode erbij.

ALs er nu nog een leuke V12 sound bij was, maar dat ding klinkt als een zieke eend.

Grig-O 29-06-2006 19:49

#1: Bartels-Bertolini-van de Poele
#2: Biagi-Davies-Vosse
#3: Gardel-... -... (Larbre)
#4: Longin-Kumpen-Hezemans-Gavin
#5: Piccini-Deletraz-Fässler-...
#7: Brabham-(Piquet)-...
#9: Bert-Janis-...-...
#11: Balfe-Derbyshire-(Cunningham)
#13: Bouchut-Kox-Walchhofer-(Enge)
#15:...-...-... (JMB)

Ja da's al een begin e

Grig-O 29-06-2006 19:51

Je hoort duidelijk dat de MC12 een echte racewagen is als je goed naar het geluid van de motor luistert.

Grig-O 29-06-2006 19:53

Quote:

Originally Posted by Belle
Ja hoor, is wel degelijk die. :)

Dus staat Larbre zeker met twee wagens aan de start :applaus:
De Ferrari was al zeker... staat op de site van Care Racing

Bramzel 29-06-2006 20:11

Quote:

Originally Posted by raceboy
ALs er nu nog een leuke V12 sound bij was, maar dat ding klinkt als een zieke eend.

Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik moet de eerste race-V12 nog horen die slecht klinkt.

Bramzel 29-06-2006 20:13

Ik zie Bouchut wel op de officiele wagen rijden eigenlijk, de Larbre DBR9 of de 550. Zoals vorig jaar. Hoe je bij Enge komt voor de #13 is me een absoluut raadsel, volgens mij is er geen enkel verband tussen Walchhofer/Reiter en Enge. Kox is wel teamgenoot geweest van Enge, maar dat zegt helemaal niks.

Viper GTS-R*** 29-06-2006 20:14

@ Bramzel: Mmmm je hebt gelijk, anders word de lijst mischien wel een beetje te lang en zou wel eens op einde teleurstellend uitvallen moest ik er wat téveel opzetten en dan een deel niet komen. Racing Box, Reiter en AD zal ik nog maar even weglaten dus.
@ brr01: Owkey ik snap het al, zal er eens werk van maken;)
@ Grig-O: Bedankt, zal ze er bij zetten en met wat zoekwerk vind ik er nog wat.

Bramzel 29-06-2006 20:45

Denk dat je die 2e RaceAlliance wagen ook wel weg kan laten, denk dat ze daar gewoon Lechner bij Wendlinger en Peter inzetten voor de 24u. Verder betwijfel ik de 2 Listers, aangezien het daar qua Spa doodstil is. Als Larbre komt verwacht ik daar naast Gardel eigenlijk ook Lamy wel. Ik geloof echter niet dat Larbre met zowel de 550 als de DBR9 komt eigenlijk, ookal staan ze beiden op de poster. Voor Oreca verwacht ik Ortelli/Ayari/Hernandez, bij Konrad zal Antonio Hermann wel aantreden.

Al met al is het nog wel aardig wat giswerk, en ik ben toch benieuwd wie er uiteindelijk aan de grid staan en wie waar rijdt.

Grig-O 29-06-2006 21:32

Op de eerste entry list van Brno stond Enge op de wagen van Reiter. (De Lambo reed wel niet maar kom)
En aangezien Reiter zo dicht staat bij B-Racing...

Alles wijst er wel op dat ze (Larbre) met 2 wagens komen. Maar 't zou raar zijn ja.

Hoe zit het met de Belgen?? :)

Grig-O 29-06-2006 21:34

P.S Ik kom aan 60 wagens als ik alles optel. Wordt leuk :)

Grig-O 29-06-2006 21:36

Ik kreeg vorig jaar de kriebels als de MC12 voorbijkwam in de warm-up... :)

Integra 29-06-2006 22:42

Quote:

Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Inderdaad, gelukkig maar.
Ik ben meer voor de Prodrive V12's. V8 small block is natuurlijk niet veel minder. :)
MC12 geluid is niks voor mij.
Ben eigenlijk ook wel gek van dikke Porsche 996 RSR's.
Och, ik moet het toegeven, ik ben gek op zo goed als alle auto's. :p

Viper GTS-R*** 29-06-2006 22:42

Quote:

P.S Ik kom aan 60 wagens als ik alles optel. Wordt leuk :)

Alles in rood blijft onofficeel eh;) maar het zal zowizo een grotere entry list worden als vorig jaar mede dankzij GT3's natuurlijk. Zoals jullie zien ben ik begonnen met de piloten erbij te zetten, vraagt wel wat tijd dus doe ik het stap per stap he;)

PorscheGT 29-06-2006 22:57

Is er bevestiging dat Alzen op die Zakspeed wagen rijd?
Volgens mij zou dat toch teveel worden zelfs voor Uwe Alzen :D.
Zaterdag Langstreckenmeisterschaft op de nurburgring en Zondag de Porsche Supercup in Hockenheim + daarbij de 24 uren van Spa .. Lijkt me sterk dat ie dat allemaal op 1 weekend gaat rijden..

Viper GTS-R*** 29-06-2006 23:00

Quote:

Originally Posted by PorscheGT
Is er bevestiging dat Alzen op die Zakspeed wagen rijd?
Volgens mij zou dat toch teveel worden zelfs voor Uwe Alzen :D.
Zaterdag Langstreckenmeisterschaft op de nurburgring en Zondag de Porsche Supercup in Hockenheim + daarbij de 24 uren van Spa .. Lijkt me sterk dat ie dat allemaal op 1 weekend gaat rijden..

Ben ervan overtuigd dit gelezen te hebben in previeuw in begin van jaar van Zakspeed zelf, excuseer als het niet meer zo zou zijn. :cool:

Viper GTS-R*** 29-06-2006 23:43

Zo ik geloof dat hij helemaal af is de lijst met teams-piloten.
Vanaf nu kan hij volop aangepast worden aan de nieuwtjes via site's of privé bronnen, dus paddockers laat horen indien nieuws!

Bramzel 30-06-2006 00:13

Ik moet zeggen dat ik het meer een verlanglijstje vind als een realistische verwachtingslijst. Er staan veel te veel teams op waarover geen enkele indicatie is dat ze de intentie hebben om naar Spa te gaan. Niet vervelend bedoeld, maar begin met de teams waarvan je vrijwel zeker bent, en voeg pas teams toe als ergens in de grotere media een indicatie is dat dat team of die rijder iets wil gaan doen.

Viper GTS-R*** 30-06-2006 00:38

@ Bramzel, VBM eruit, Listers eruit, Ice Pol eruit, CEO eruit, GPC eruit
Denk dat het momenteel een toch wel realistische lijst is...
Alle teams die er nu opstaan hebben duidelijk ergens een bron of vermelding dat ze zouden (willen) komen...

Bramzel 30-06-2006 00:56

Wat ik daarnaast nog erg onwaarschijnlijk acht zijn de 2e RaceAlliance, de 2e Team Modena Aston (óf die 2e Aston doet mee, óf de Cirtek 550, maar niet allebei). De 2e SRT lijkt me ook stug, ze zijn nog rijders aan het zoeken voor de 1e dus die 2e ook nog? Verder is het nu inderdaad wat realistischer ja. Hoewel Ice Pol me dan weer niet eens zo onwaarschijnlijk lijkt, dat zijn toch wel vaste Spa-gangers.

Viper GTS-R*** 30-06-2006 01:00

Quote:

Wat ik daarnaast nog erg onwaarschijnlijk acht zijn de 2e RaceAlliance, de 2e Team Modena Aston (óf die 2e Aston doet mee, óf de Cirtek 550, maar niet allebei). De 2e SRT lijkt me ook stug, ze zijn nog rijders aan het zoeken voor de 1e dus die 2e ook nog? Verder is het nu inderdaad wat realistischer ja. Hoewel Ice Pol me dan weer niet eens zo onwaarschijnlijk lijkt, dat zijn toch wel vaste Spa-gangers.

Race Alliance heeft voor dit weekend maar 1 wagen, maar tegen de 24 uren hebben ze nog even tijd voor nog piloten te zoeken dus we zien wel. Ik zal Robert bij de 1ste zetten en voorlopg die 2de weglaten. 2de SRT, mmm das mijn gissingske natuurlijk als je die piloten bekijkt. Maar op 1ste moeten ze toch piloten genoeg hebben? Jeroen, David, Sebastiaan.. en-of Lebon Cayrolle, Soave... Team Modena is ook wat koffiedik. Maar omdat ze nu toch echt onafankelijk zijn kan toch wel zijn dat RAR-cirtek met de F550 komt met bv vann en smith. en dan ja moet team modena zelf maar zien of ze tweede wagen kunnen bemannen. zal het dan nog even bij 1 voor modena houden. ivm Ice pol... terugzetten dus?:D

Viper GTS-R*** 30-06-2006 17:49

Quote:

Hoe zit het met de Belgen?? :)

Ik verwacht dat Marc Duez ook nog wel op 1 of ander team zou komen, Manthey? SRT? En er zou in Turbomagazine ook spraken zijn van Konrad?
Nederlander Jos Menten verwacht ik ook;)

Stranger 30-06-2006 17:57

Konrad zou ook Oschersleben gaan doen, maar is vanochtend alsnog van de deelnemerslijst gegaan.

Viper GTS-R*** 30-06-2006 18:05

Krijg net van een persoon op 10/10's volgende berichtje:
Quote:

Add an entry in GT2
James Watt Automotive
Porsche GT3RSR
Daniels/Cook/Simonsen
No details of where the info cam from please.

Thanks Aiwa
Zal hem maar even in het rood zetten, maar zou wel kunnen natuurlijk.

Stranger 30-06-2006 18:11

Wel jammer dat wanneer zo iemand aangeeft de bron niet vrij te geven je dit toch doet :D

Maar zo verbazingwekkend zou ik het niet vinden...die jongens reden ook tijdens de 1000km van Spa (Daniels - Elsegood - Pompidou).

Viper GTS-R*** 30-06-2006 18:22

Quote:

Originally Posted by Stranger
Wel jammer dat wanneer zo iemand aangeeft de bron niet vrij te geven je dit toch doet :D

Quote:

No details of where the info cam from please
Had dit niet zo vertaald dat hij het niet wou bekend maken, nujou primeur voro ons de paddockers dan maar hé:)

All times are GMT +2. The time now is 22:57.