![]() |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
...dubbelpost...
|
Waarom:
Primo: Jerome D'Ambrosio is een eenzitter piloot én geen endurance piloot...Vraagt een totaal andere aanpak...zeker voor een 24uren wedstrijd. Secundo: Jerome heeft vorig jaar de Vertigo kapot gereden...Er was duidelijk gezegd dat Leinders & Kuppens (en ook de andere) een rondetijd van 2.37 moesten rijden als normtijd. Jerome reed al in zijn eerste relay met een volle tank 2.35. Een jong broekje dat is even gerenomeerde en zeer ervaren Vertigo piloten is even iets wil laten zien...dat is niet de spirit om een 24u aan te vangen.. Een goed resultaat in een 24u race is het werk van een team waarbij liefst alle piloten de wagen op een zelfde manier behandelen... 24uren 2004 = Leinders + Kuppens + Ugeux + Team = succes 24uren 2005 = Leinders + Kuppens - D'ambrosio + Team = failure Tertio D'ambrosio heeft 0,0000001 endurance race ervaring. Hoe kan je verwachten van iemand die enkel FR 2.0/WS 3.5 ervaring heeft een goeie 24u kan rijden. Quattro Vertigo is nu eenmaal geen porscheke (niets tegen de mensen die met een Porsche deelnemen aan de 24u) maar Vertigo is toch wel iets lastiger om te besturen dan een Porsche. Als je weet dat het Bas Leinders (die toch wel een pak meer ervaring had als D'ambrosio op het ogenblik dat hij bij Vertigo kwam) er een lange tijd heeft moeten over doen om even snel als Renaud Kuppens in de Vertigo te worden dan weet je toch genoeg. Desalniettemin GAAN WE ERVOOR!!!! beginnende vanaf vrijdag in Oschersleben met de nieuwe 3.9L motor & 30 Belgian Horse Power meer!!!! |
Quote:
Mark Goossens is ook van de eenzitterij naar endurance gegaan. recenter voorbeeld: Jan Heylen komt uit de Duitse F3, reed vorig jaar Mégane Trophy, een pure sprinters cup. samen hebben ze wel de 24uren van Zolder gereden, met de Corvette, én gewonnen |
Quote:
Tegenargument: Jan Heylen had al weldegelijk ervaring in GT alvorens hij in Zolder aantrad. Spaans GT,... Marc Goossens had ook al een pak meer ervaring & heeft z'n eerste 24uurs ervaring toch ook opgedaan in een Porsche. Beide piloten hadden alvorens naar Enduranceracing te trekken al veel meer ervaring... Leinders is toch het beste bewijs dat de Vertigo onder de knie krijgen tijd vraagt en die was in het jaar dat hij naar Vertigo kwam testpiloot bij Minardi. |
!!!!!!!! de affiche staat nu op de site van de 24 uren!!!!!!!!!!!!!
Dus krijgen we de juiste poster die niet bewerkt is... ... De aston achteraan is dus van Larbre aangezien de 'kangoeroereclame' te zien is. Denk ik e |
@Viper GTS-R (en ook aan de anderen als ze het weten) :Leuk de Maserati van Racing Box staat er bij...
Hoeveel procent ben je daarvan zeker? En zijn er veel vermoedens dat de Viper van AD naar Spa komt? Barwell ging één of twee Astons inzetten. En verder is het zeker dat er één Aston van Team Modena naar Spa komt, maar de tweede? |
@ Grig-O: heb Racing Box Mc12 erbij gezet omdat ze in begin van seizoen zeiden dat ze enkele Europese manches zouden kunnen betwisten. Ze hebben dit niet meteen gedaan omdat ze de wagen niet eens competitief in Italiaanse GT kregen, nu dat probleem opgelost is zou het wel eens kunnen dat ze toch naar Spa komen. Maar dat zien we nog wel hé.
Ivm AD-Sport, heb ik erbij gezt maar is echt puur gegist hoor:) zou wel leuk zijn dat ze ermee komen. Hebben ook al eens meegereden met een Porsche in 2003 waarmee ze toen Belcar reden dus nu met de Viper zou wel intresant kunnen zijn... zal miss afhangen met de resultaten van morgen en op Lausitz... |
Quote:
|
Quote:
|
Racing Box, AD Sport en Reiter zijn wel érg speculatief, zo kan je alles er wel op zetten. Ik zou toch alleen de wagens er op zetten waar iets meer aanwijzingen voor zijn. Reiter bijvoorbeeld werkt al nauw samen met BS Motorsport, dus een extra wagen zullen ze niet gauw inzetten lijkt mij. Racing Box verwacht ik ook niet veel meer van.
Bij JMB zijn er wat cash-tekorten, dus of die MC12 ingezet gaat worden hangt er vanaf of er betalende rijders gevonden kunnen worden. Ik ga dus niet uit van een competatieve bezetting op die wagen. |
Potdikke zeg, wat ziet die MC12 er lekker uit met dat rode erbij.
|
Is leuk om te weten welke teams er allemaal komen, maar het zou ook leuk zijn mochten we weten met welke piloten ze afzakken, daar voor een 24h race er altijd meerdere per team komen als de normale FIA GT entry list aangeeft ...
|
Quote:
|
#1: Bartels-Bertolini-van de Poele
#2: Biagi-Davies-Vosse #3: Gardel-... -... (Larbre) #4: Longin-Kumpen-Hezemans-Gavin #5: Piccini-Deletraz-Fässler-... #7: Brabham-(Piquet)-... #9: Bert-Janis-...-... #11: Balfe-Derbyshire-(Cunningham) #13: Bouchut-Kox-Walchhofer-(Enge) #15:...-...-... (JMB) Ja da's al een begin e |
Je hoort duidelijk dat de MC12 een echte racewagen is als je goed naar het geluid van de motor luistert.
|
Quote:
De Ferrari was al zeker... staat op de site van Care Racing |
Quote:
|
Ik zie Bouchut wel op de officiele wagen rijden eigenlijk, de Larbre DBR9 of de 550. Zoals vorig jaar. Hoe je bij Enge komt voor de #13 is me een absoluut raadsel, volgens mij is er geen enkel verband tussen Walchhofer/Reiter en Enge. Kox is wel teamgenoot geweest van Enge, maar dat zegt helemaal niks.
|
@ Bramzel: Mmmm je hebt gelijk, anders word de lijst mischien wel een beetje te lang en zou wel eens op einde teleurstellend uitvallen moest ik er wat téveel opzetten en dan een deel niet komen. Racing Box, Reiter en AD zal ik nog maar even weglaten dus.
@ brr01: Owkey ik snap het al, zal er eens werk van maken;) @ Grig-O: Bedankt, zal ze er bij zetten en met wat zoekwerk vind ik er nog wat. |
Denk dat je die 2e RaceAlliance wagen ook wel weg kan laten, denk dat ze daar gewoon Lechner bij Wendlinger en Peter inzetten voor de 24u. Verder betwijfel ik de 2 Listers, aangezien het daar qua Spa doodstil is. Als Larbre komt verwacht ik daar naast Gardel eigenlijk ook Lamy wel. Ik geloof echter niet dat Larbre met zowel de 550 als de DBR9 komt eigenlijk, ookal staan ze beiden op de poster. Voor Oreca verwacht ik Ortelli/Ayari/Hernandez, bij Konrad zal Antonio Hermann wel aantreden.
Al met al is het nog wel aardig wat giswerk, en ik ben toch benieuwd wie er uiteindelijk aan de grid staan en wie waar rijdt. |
Op de eerste entry list van Brno stond Enge op de wagen van Reiter. (De Lambo reed wel niet maar kom)
En aangezien Reiter zo dicht staat bij B-Racing... Alles wijst er wel op dat ze (Larbre) met 2 wagens komen. Maar 't zou raar zijn ja. Hoe zit het met de Belgen?? :) |
P.S Ik kom aan 60 wagens als ik alles optel. Wordt leuk :)
|
Ik kreeg vorig jaar de kriebels als de MC12 voorbijkwam in de warm-up... :)
|
Quote:
Ik ben meer voor de Prodrive V12's. V8 small block is natuurlijk niet veel minder. :) MC12 geluid is niks voor mij. Ben eigenlijk ook wel gek van dikke Porsche 996 RSR's. Och, ik moet het toegeven, ik ben gek op zo goed als alle auto's. :p |
Quote:
|
Is er bevestiging dat Alzen op die Zakspeed wagen rijd?
Volgens mij zou dat toch teveel worden zelfs voor Uwe Alzen :D. Zaterdag Langstreckenmeisterschaft op de nurburgring en Zondag de Porsche Supercup in Hockenheim + daarbij de 24 uren van Spa .. Lijkt me sterk dat ie dat allemaal op 1 weekend gaat rijden.. |
Quote:
|
Zo ik geloof dat hij helemaal af is de lijst met teams-piloten.
Vanaf nu kan hij volop aangepast worden aan de nieuwtjes via site's of privé bronnen, dus paddockers laat horen indien nieuws! |
Ik moet zeggen dat ik het meer een verlanglijstje vind als een realistische verwachtingslijst. Er staan veel te veel teams op waarover geen enkele indicatie is dat ze de intentie hebben om naar Spa te gaan. Niet vervelend bedoeld, maar begin met de teams waarvan je vrijwel zeker bent, en voeg pas teams toe als ergens in de grotere media een indicatie is dat dat team of die rijder iets wil gaan doen.
|
@ Bramzel, VBM eruit, Listers eruit, Ice Pol eruit, CEO eruit, GPC eruit
Denk dat het momenteel een toch wel realistische lijst is... Alle teams die er nu opstaan hebben duidelijk ergens een bron of vermelding dat ze zouden (willen) komen... |
Wat ik daarnaast nog erg onwaarschijnlijk acht zijn de 2e RaceAlliance, de 2e Team Modena Aston (óf die 2e Aston doet mee, óf de Cirtek 550, maar niet allebei). De 2e SRT lijkt me ook stug, ze zijn nog rijders aan het zoeken voor de 1e dus die 2e ook nog? Verder is het nu inderdaad wat realistischer ja. Hoewel Ice Pol me dan weer niet eens zo onwaarschijnlijk lijkt, dat zijn toch wel vaste Spa-gangers.
|
Quote:
|
Quote:
Nederlander Jos Menten verwacht ik ook;) |
Konrad zou ook Oschersleben gaan doen, maar is vanochtend alsnog van de deelnemerslijst gegaan.
|
Krijg net van een persoon op 10/10's volgende berichtje:
Quote:
|
Wel jammer dat wanneer zo iemand aangeeft de bron niet vrij te geven je dit toch doet :D
Maar zo verbazingwekkend zou ik het niet vinden...die jongens reden ook tijdens de 1000km van Spa (Daniels - Elsegood - Pompidou). |
Quote:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 22:57. |