![]() |
Nieuw team in 2006?
Van grandprix.com:
Quote:
Quote:
|
F1 is een bodemloze put als het geld op aankomt. Als Mr Abramovich, Mr Yukos en co samenleggen komen ze wel op een aardig budget. Dat zal nodig zijn aangezien ze zwaar over de brug zullen moeten komen om geschikt personeel aan te trekken. Met een chassis alleen ben je niets, een goeie motor moet er ook nog zijn...
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
mja, als ge ziet met wa ne stand Toyota daar staat... da wordt niet bepaald weerstraald in de verkoopcijfers denk ik...
ze hebben dan vorige week of zo nog een speciaal event gedaan in Keulen (ook met de yaris cup-wagens, toyota rally wagens, hun le mans prototype en zo). der gaat veel geld naar F1, maar wat is de return voor een team dat met moeite de subtop haalt? |
Canadezen? http://www.grandprix.com/ns/ns13434.html
Kan me niet voorstellen dat een bedrijf honderd miljoen in zo'n project steekt. Of Dubaianen (?;)): http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=14783 |
Als het weer een dallara-ferrari wordt zoals in 1992 kunnen we nog lachen. Die wagen was gewoon beter dan de officiele ferraris.
|
Quote:
EDIT: Dallara-Ferrari was dat jaar ongeveer gelijk met Ferrari, zie http://www.grandprix.com/gpe/res1992.html |
http://racingsportscars.t35.com/phot...-06-27-018.jpg
ik denk trouwens dat iemand op het forrum liever heeft dat dallara en -ferrari een opvolger bouwen voor deze legende, dan een F1. :) |
Quote:
|
Quote:
Toyota heeft maar 1 doel en dat is de titel, met minder zullen ze zich nu niet tevreden stellen. |
In de Autosport van deze week meer info over dit project. De centjes moeten gezocht worden in de richting van het Midden-Oosten. Dallara is reeds begonnen aan de bouw van een testchassis dat in 2005 op de baan moet verschijnen, aangedreven door een Cosworth motor. Voor 2006 is het debuut voorzien van dit nieuwe team..........aangedreven door wellicht een Ferrari met Maserati als naam op de motor.
Heel wat bekende namen passeren de revue in dat stukje over mensen die mogelijk betrokken zijn bij dat project. Meest opvallende is Trevor Carlin. De F3 en World Series V6 teameigenaar die ambitiies heeft. De entry-fee van 48 miljoen USDollars schijnt reeds betaald te zijn......... Zoiets komt nooit alleen...........er is nog een team in de maak als we de Autosport van deze week mogen geloven. Het Engelse merk / imago Gumball 3000 heeft plannen om ook een team op te starten voor de F1. Het merk zal dit jaar nog verschijnen als sponsor op de wagens van BAR. Het zou team moeten worden in de stijl van Lord Hesketh. Gumball 3000 zou deze actie niet zelf financieren, die moeten gezocht worden in de groep deelnemers van de Gumball 3000. Menig deelnemer aan deze Gumball 3000 is ook terug te vinden in de Forbes 500 ( de lijst van rijkste mensen ter wereld) Zou Koningin Beatrix en haar neefjes dan ook meedoen in dit F1 project van Gumball 3000? :D |
De geruchten dat het Euro3000 team Draco iets te maken met deze plannen worden naar het rijk der fabelen gewezen door Giampaolo Dallara.
De mogelijke investeerder? Lukoil, een van de Russische oliereuzen. Deze naam is overigens geen onbekende in de racerij. Eind jaren '90, begin '00 heeft het Arden F3000 team dit bedrijf als sponsor gehad. Arden had toen de verschrikkelijk trage Viktor Maslov als een van de coureurs. We hebben tijdens de Gp van 1999 in Spa toen met een spandoek rondgelopen met als tekst: "Viktor Maslov for Pole-position" :D Lukoil heeft op dit moment enkele sponsorcontractjes lopen in het EK FRenault 2000 en Italiaans FRenault 1600. Al die F1 plannen hebben toch wel iets, benieuwd wanneer we dit plan aantreffen op F1rejects :D E.e.a. staat te lezen op itataliaracing.net |
Christian Horner (baas van Arden) schijnt ook op bezoek te zijn geweest in Rusland.
|
lukoil, russische olie => Abrahmovic??
Zal eens opzoeken van welke russische oliegigant hij de big man is. Was eerder ook al genoemd in het arrows-verhaal. |
Lukoil is volgens mij niet van Abrahmovic.
|
Volgens Autosport.com zal dit weekend het nieuwe team (met Dallara chassis) zich bekend maken.
http://www.autosport.com/pc_subscrib...=40138&s=5&p=1 Spannend :) |
Quote:
F1 - Nieuw team met Dallara klaar voor Formule 1 |
Het kind heeft een naam: Midland F1. De eerste deelname is gepland voor 2006 en dus nog niet voor volgend jaar.
Meer info op pitstop.tv: F1 - Midland Group komt in 2006 met team |
Trevor Carlin (bekend van F3 team Carlin Motorsport) wordt teambaas van Midland F1, zie artikel:
http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=15531 |
Quote:
Samen met een chef ingenieur van Pons worden zij bijden aanzien als DE technische mensen in de WS paddock... Het is dus totaal geen prutser, maar een zeer begaafde mens. Die erg gepasioneerd bezig is met z'n vak. |
Quote:
|
Midland F1 debuteert in 2006
Er komt in 2006 een nieuw Formule 1-team onder de naam Midland F1. Dallara gaat de auto’s bouwen en het team krijgt een Russisch tintje. Midland is een investeerdersgroep die zijn basis in Canada heeft, maar vooral opereert in Rusland en de Baltische staten. Op vrijdag voor de Grand Prix van Japan maakte Midland zijn Formule 1 plannen bekend. Oprichter en voorzitter Alexander Shnaider gaf tekst en uitleg. “Midland is marktgericht en daarom beginnen wij een compleet nieuw team, in plaats van een bestaand team op te kopen. Het team zal Russisch georiënteerd zijn en we hopen dan ook met een Russische coureur aan de start te komen.” Volgens Shnaider is Midland zelfvoorzienend en zal het moederbedrijf garant staan voor een jaarlijks budget van circa 100 miljoen dollar, maar denkt hij via geldschieters dit bedrag flink te kunnen opschroeven. Inmiddels is het kersverse team druk bezig personeel te werven. Shnaider: “we zijn met ons huiswerk bezig: de juiste mensen verzamelen, een goede auto krijgen. Pas daarna kunnen we gaan denken aan winnen. Want ik kan je verzekeren dat we uiteindelijk willen winnen.” Bron: Http://www.sbs6.nl |
@Fille: weinig nieuwe info in dat berichtje van jou
|
Behalve Midland/Carlin zouden we er nog eentje mogen verwachten namelijk Team Dubai..........de borgsom van 48 miljoen dollar is gestort. Die krijgen ze overigens over een periode van twee jaar maandelijks weer terug............
Dus Jordan heeft zijn kruit verschoten, benieuwd hoe lang Jordan nog zal bestaan. |
Quote:
Quote:
Geld genoeg daar in Dubai. C U |
Zo'n Formule 1 team opstarten is dus eigenlijk poepsimpel :D
Team Dubai gaat naar alle waarschijnlijkheid een alliantie aan met McLaren, voor 100 miljoen USDollar (op jaarbasis) gaan ze "partner" worden met McLaren. Ron Dennis had nog een leeg pandje liggen in Woking, dan nog een kleine vergoeding voor de motoren, ondersteuning van McLaren en nog wat voor de intellectuele eigendommen, best simpel op een team op te zetten ;) :D e.e.a. volgens de coverstory van de gedrukte Autosport d.d. 21-10-04 ;) |
Het is inderdaad heel simpel om een team op te zetten, als geld geen rol speelt. Maar een team vlotjes opzetten betekent nog niet dat het een topper gaat worden.
Verder zou de overeenkomst met McLaren-Mercedes exclusief zijn, geen enkel ander (toekomstig) team zou motoren krijgen van McLaren-Mercedes. Bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=66842 |
Wel een nieuw team voor 2006 en toch weer niet. Op autosport.com staat te lezen dat Midland het team van Jordan gaat overnemen. Onder het motto, wel de lusten niet de lasten :D
Vanaf 2006 geen Jordan meer maar wel Midland die de "rechten" overneemt van Eddie. Voordeel is dat ze geen 50 miljoen Euro als borg hoeven neer te tellen voor een startplek. Ander leuk voordeel is dat meteen kunnen graaien uit de pot van de TV-rechten en evt. reiskosten........... Eigenlijk hetzelfde truukje als Red Bull Racing ;) |
En het zelfde truukje als Jaguar (toen het Stewart overnam) en BAR (toen het Tyrrell overnam) ;)
|
Quote:
|
Bericht dat hier helemaal niet thuishoorde effe op zijn juiste plaats gezet...
C U |
Ik ben anti-midland : :mad:
Quote:
|
Nieuwe teams in 2006? Het eerste nieuwe team van 2008 is nu al bekend ;) Het Spaanse BCN Competicion (dit jaar in de GP2) heeft 2008 als target staan om over te stappen naar de F1. Logische gedachte met mogelijke wisseling van de macht in dat jaar. E.e.a. volgens autosport blad 14-04-05
|
BCN is dat met Scalabroni (?) als een van de eigenaars?
|
en we smijten er nog een team tegenaan:
Quote:
|
Wat Midland nieuws:
* het nieuwe chassis zal zelf ontworpen worden en dus niet door Dallara (Dallara zal wel advies geven en windtunnel ter beschikking stellen): F1 - Midland bouwt auto zelf (pitstop.tv) * de motordeal (geruchten spreken over Mercedes) zal in Indianapolis bekend gemaakt worden: Midland maakt motordeal in Indianapolis bekend (f1racing.nl) |
Nu staat er op pitstop.tv te lezen dat Honda precies niet echt van plan is om een ander team van motoren te voorzien, BAR blijft "hun team".
Dus Williams kan op zoek naar een andere motor voor volgend seizoen, tenzij ze natuurlijk nog ff doorgaan met BMW. Hopelijk hebben ze volgend jaar nen deftige motor achterin steken als Jenson terug komt! :) In hetzelfde artikeltje wordt gezegd, dat Cosworth volgend jaar (voorlopig) enkel een V10 aan Minardi levert? Ik vermoed dat die V10 een typfout is. :no: Maar was het maar waar natuurlijk! :frusty: |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 04:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.