De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Nieuw team in 2006? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8892)

FIRE 27-08-2004 15:09

Nieuw team in 2006?
 
Van grandprix.com:

Quote:

Dallara planning a return to F1
We hear from Italy that the Dallara company is likely to return to the Formula 1 world in 2006 with a Formula 1 chassis having been commissioned by a mysterious investor. It is not clear who is behind the idea but it would not be the first time that Dallara has been involved in such a programme, having played a major part in the development of the Honda Racing Developments F1 prototype that ran in 1999. This was designed by Harvey Postlethwaite's engineers in Britain and built by Dallara in Italy.

Dallara has been a hugely successful business in recent years, dominating the Formula 3 market for more than a decade and also being involved in a variety of other championships, including the Indy Racing League. The company, which is run by former Ferrari engineer Giampaolo Dallara, has been building racing cars since the late 1970s although Dallara himself was designing F1 cars in the 1960s. The company was first involved in F1 in 1987 when industrialist Beppe Lucchini of Brixia Motorsport (BMS) commissioned Dallara to build him a car for the Scuderia Italia team. Sergio Rinland was hired to design the car and in the years that followed the Dallaras were quite competitive with Andrea de Cesaris scoring a podium finish in Canada in 1989 and JJ Lehto scoring a second podium at Imola in 1991. The team then switched to Ferrari engines for 1992 but the programme was not a great success and Lucchini made the decision to form a new alliance with Lola Cars.

The interesting thing about the new project is the question of who is behind it.
Quote:

Who is behind the Dallara F1 project?
The word on the street in F1 circles is that the new Dallara F1 car may have been commissioned by one of the Russian oligarchs. It is not yet clear which one of the billionaire businessmen is involved but the obvious suggestions would be Chelsea Football Club's Roman Abramovich and Nikolai Smolenski, the 24-year-old who recently bought TVR. Our sources however say that neither is involved and that the project is headed one of the barons from the metal industry.

There are a number of likely candidates for such a project including 37-year-old Alexei Mordashov, the chairman of the steel company Severstal. He is much more international than some of the other oligarchs having studied for an MBA at Northumbria University in England). He is fluent in English and in German. He is also keen to promote the Russian car industry.

The other man who might be involved is Oleg Deripaska, the head of RusAl, the world's second-largest aluminum producer. Deripaska owns 75% of the firm and is also owner of Russia's largest car manufacturer.

Scapa 27-08-2004 15:28

F1 is een bodemloze put als het geld op aankomt. Als Mr Abramovich, Mr Yukos en co samenleggen komen ze wel op een aardig budget. Dat zal nodig zijn aangezien ze zwaar over de brug zullen moeten komen om geschikt personeel aan te trekken. Met een chassis alleen ben je niets, een goeie motor moet er ook nog zijn...

FIRE 27-08-2004 15:55

Quote:

Originally posted by Scapa
F1 is een bodemloze put als het geld op aankomt. Als Mr Abramovich, Mr Yukos en co samenleggen komen ze wel op een aardig budget. Dat zal nodig zijn aangezien ze zwaar over de brug zullen moeten komen om geschikt personeel aan te trekken. Met een chassis alleen ben je niets, een goeie motor moet er ook nog zijn...
Idd, met een fractie van dat geld zou je een winnende Le Mans auto kunnen bouwen. (Zou ik persoonlijk liever zien)

airco 27-08-2004 15:59

Quote:

Originally posted by FIRE
Idd, met een fractie van dat geld zou je een winnende Le Mans auto kunnen bouwen. (Zou ik persoonlijk liever zien)
je hebt dan ook maar een fractie van de exposure van de F1 he.

A.J. 27-08-2004 17:59

Quote:

Originally posted by airco
je hebt dan ook maar een fractie van de exposure van de F1 he.
denk dat Audi of Bentley meer uit Le Mans hebben gehaald dan momenteel Toyota uit de F1 ondanks dat de Japanners een veelvoud investeerden...

marcel 27-08-2004 20:57

mja, als ge ziet met wa ne stand Toyota daar staat... da wordt niet bepaald weerstraald in de verkoopcijfers denk ik...
ze hebben dan vorige week of zo nog een speciaal event gedaan in Keulen (ook met de yaris cup-wagens, toyota rally wagens, hun le mans prototype en zo). der gaat veel geld naar F1, maar wat is de return voor een team dat met moeite de subtop haalt?

FIRE 31-08-2004 18:39

Canadezen? http://www.grandprix.com/ns/ns13434.html

Kan me niet voorstellen dat een bedrijf honderd miljoen in zo'n project steekt.


Of Dubaianen (?;)): http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=14783

Raceboy 31-08-2004 18:42

Als het weer een dallara-ferrari wordt zoals in 1992 kunnen we nog lachen. Die wagen was gewoon beter dan de officiele ferraris.

FIRE 31-08-2004 18:45

Quote:

Originally posted by raceboy
Als het weer een dallara-ferrari wordt zoals in 1992 kunnen we nog lachen. Die wagen was gewoon beter dan de officiele ferraris.
:confused: Ik dacht dat die Dallara-Ferrari niet echt geweldig was? (zie ook mijn eerste posting)

EDIT: Dallara-Ferrari was dat jaar ongeveer gelijk met Ferrari, zie http://www.grandprix.com/gpe/res1992.html

Raceboy 31-08-2004 18:54

http://racingsportscars.t35.com/phot...-06-27-018.jpg

ik denk trouwens dat iemand op het forrum liever heeft dat dallara en -ferrari een opvolger bouwen voor deze legende, dan een F1. :)

FIRE 31-08-2004 19:01

Quote:

Originally posted by raceboy
http://racingsportscars.t35.com/phot...-06-27-018.jpg

ik denk trouwens dat iemand op het forrum liever heeft dat dallara en -ferrari een opvolger bouwen voor deze legende, dan een F1. :)

:confused: Dit snap ik niet.

redje 31-08-2004 19:07

Quote:

Originally posted by marcel
mja, als ge ziet met wa ne stand Toyota daar staat... da wordt niet bepaald weerstraald in de verkoopcijfers denk ik...
ze hebben dan vorige week of zo nog een speciaal event gedaan in Keulen (ook met de yaris cup-wagens, toyota rally wagens, hun le mans prototype en zo). der gaat veel geld naar F1, maar wat is de return voor een team dat met moeite de subtop haalt?

Toyota zal er wel komen. Volgend jaar zullen ze dankzij Gascoyne al een goed chassis hebben. En nu zijn ze al de goede technische staf aan t verzamelen om t plaatje compleet te maken.
Toyota heeft maar 1 doel en dat is de titel, met minder zullen ze zich nu niet tevreden stellen.

Mark 01-09-2004 17:19

In de Autosport van deze week meer info over dit project. De centjes moeten gezocht worden in de richting van het Midden-Oosten. Dallara is reeds begonnen aan de bouw van een testchassis dat in 2005 op de baan moet verschijnen, aangedreven door een Cosworth motor. Voor 2006 is het debuut voorzien van dit nieuwe team..........aangedreven door wellicht een Ferrari met Maserati als naam op de motor.

Heel wat bekende namen passeren de revue in dat stukje over mensen die mogelijk betrokken zijn bij dat project. Meest opvallende is Trevor Carlin. De F3 en World Series V6 teameigenaar die ambitiies heeft.

De entry-fee van 48 miljoen USDollars schijnt reeds betaald te zijn.........

Zoiets komt nooit alleen...........er is nog een team in de maak als we de Autosport van deze week mogen geloven. Het Engelse merk / imago Gumball 3000 heeft plannen om ook een team op te starten voor de F1. Het merk zal dit jaar nog verschijnen als sponsor op de wagens van BAR. Het zou team moeten worden in de stijl van Lord Hesketh.

Gumball 3000 zou deze actie niet zelf financieren, die moeten gezocht worden in de groep deelnemers van de Gumball 3000. Menig deelnemer aan deze Gumball 3000 is ook terug te vinden in de Forbes 500 ( de lijst van rijkste mensen ter wereld) Zou Koningin Beatrix en haar neefjes dan ook meedoen in dit F1 project van Gumball 3000? :D

Mark 07-09-2004 23:14

De geruchten dat het Euro3000 team Draco iets te maken met deze plannen worden naar het rijk der fabelen gewezen door Giampaolo Dallara.

De mogelijke investeerder? Lukoil, een van de Russische oliereuzen. Deze naam is overigens geen onbekende in de racerij. Eind jaren '90, begin '00 heeft het Arden F3000 team dit bedrijf als sponsor gehad. Arden had toen de verschrikkelijk trage Viktor Maslov als een van de coureurs. We hebben tijdens de Gp van 1999 in Spa toen met een spandoek rondgelopen met als tekst: "Viktor Maslov for Pole-position" :D

Lukoil heeft op dit moment enkele sponsorcontractjes lopen in het EK FRenault 2000 en Italiaans FRenault 1600.

Al die F1 plannen hebben toch wel iets, benieuwd wanneer we dit plan aantreffen op F1rejects :D

E.e.a. staat te lezen op itataliaracing.net

FIRE 08-09-2004 18:23

Christian Horner (baas van Arden) schijnt ook op bezoek te zijn geweest in Rusland.

Oneliner 08-09-2004 18:33

lukoil, russische olie => Abrahmovic??
Zal eens opzoeken van welke russische oliegigant hij de big man is. Was eerder ook al genoemd in het arrows-verhaal.

FIRE 08-09-2004 19:00

Lukoil is volgens mij niet van Abrahmovic.

gwyllion 06-10-2004 11:31

Volgens Autosport.com zal dit weekend het nieuwe team (met Dallara chassis) zich bekend maken.

http://www.autosport.com/pc_subscrib...=40138&s=5&p=1

Spannend :)

gwyllion 06-10-2004 13:17

Quote:

Originally posted by gwyllion
Volgens Autosport.com zal dit weekend het nieuwe team (met Dallara chassis) zich bekend maken.

http://www.autosport.com/pc_subscrib...=40138&s=5&p=1

Spannend :)

Op pitstop.tv staan meer details te lezen voor mensen die geen toegang hebben tot het volledige artikel op autosport.com (zoals ik ;)).

F1 - Nieuw team met Dallara klaar voor Formule 1

gwyllion 08-10-2004 09:36

Het kind heeft een naam: Midland F1. De eerste deelname is gepland voor 2006 en dus nog niet voor volgend jaar.

Meer info op pitstop.tv: F1 - Midland Group komt in 2006 met team

FIRE 13-10-2004 18:45

Trevor Carlin (bekend van F3 team Carlin Motorsport) wordt teambaas van Midland F1, zie artikel:
http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=15531

Mr.Dallara 13-10-2004 19:06

Quote:

Originally posted by FIRE
Trevor Carlin (bekend van F3 team Carlin Motorsport) wordt teambaas van Midland F1, zie artikel:
http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=15531

Trevor is ook bekend van z'n World Series team ;) Vandaar dat ik ook weet wie deze persoon juist is, en wat voor een persoon hij juist is, en het is niet deminste!

Samen met een chef ingenieur van Pons worden zij bijden aanzien als DE technische mensen in de WS paddock...
Het is dus totaal geen prutser, maar een zeer begaafde mens. Die erg gepasioneerd bezig is met z'n vak.

Mark 13-10-2004 19:13

Quote:

Originally posted by Marshal
Heel wat bekende namen passeren de revue in dat stukje over mensen die mogelijk betrokken zijn bij dat project. Meest opvallende is Trevor Carlin. De F3 en World Series V6 teameigenaar die ambities heeft.

Reeds van 01-09-04 te lezen op De Paddock :cool:

Fille 14-10-2004 13:08

Midland F1 debuteert in 2006

Er komt in 2006 een nieuw Formule 1-team onder de naam Midland F1. Dallara gaat de auto’s bouwen en het team krijgt een Russisch tintje.

Midland is een investeerdersgroep die zijn basis in Canada heeft, maar vooral opereert in Rusland en de Baltische staten. Op vrijdag voor de Grand Prix van Japan maakte Midland zijn Formule 1 plannen bekend. Oprichter en voorzitter Alexander Shnaider gaf tekst en uitleg.

“Midland is marktgericht en daarom beginnen wij een compleet nieuw team, in plaats van een bestaand team op te kopen. Het team zal Russisch georiënteerd zijn en we hopen dan ook met een Russische coureur aan de start te komen.”
Volgens Shnaider is Midland zelfvoorzienend en zal het moederbedrijf garant staan voor een jaarlijks budget van circa 100 miljoen dollar, maar denkt hij via geldschieters dit bedrag flink te kunnen opschroeven.

Inmiddels is het kersverse team druk bezig personeel te werven. Shnaider: “we zijn met ons huiswerk bezig: de juiste mensen verzamelen, een goede auto krijgen. Pas daarna kunnen we gaan denken aan winnen. Want ik kan je verzekeren dat we uiteindelijk willen winnen.”

Bron: Http://www.sbs6.nl

gwyllion 14-10-2004 13:38

@Fille: weinig nieuwe info in dat berichtje van jou

Mark 16-10-2004 13:11

Behalve Midland/Carlin zouden we er nog eentje mogen verwachten namelijk Team Dubai..........de borgsom van 48 miljoen dollar is gestort. Die krijgen ze overigens over een periode van twee jaar maandelijks weer terug............

Dus Jordan heeft zijn kruit verschoten, benieuwd hoe lang Jordan nog zal bestaan.

Pascal 17-10-2004 22:46

Quote:

Originally posted by Marshal
Behalve Midland/Carlin zouden we er nog eentje mogen verwachten namelijk Team Dubai..........de borgsom van 48 miljoen dollar is gestort. Die krijgen ze overigens over een periode van twee jaar maandelijks weer terug............

Dus Jordan heeft zijn kruit verschoten, benieuwd hoe lang Jordan nog zal bestaan.

Quote:

Het Formule 1-circus krijgt in 2006 gezelschap van een team uit Dubai. Het nieuwe gezelschap investeert daarvoor 48 miljoen Amerikaanse dollar. Er zijn gesprekken gestart met Mercedes en McLaren voor het leveren van de motor.
Het technische centrum zou er volgend jaar al in Dubai moeten staan.
Bron : VRT TT

Geld genoeg daar in Dubai.

C U

Mark 20-10-2004 19:50

Zo'n Formule 1 team opstarten is dus eigenlijk poepsimpel :D

Team Dubai gaat naar alle waarschijnlijkheid een alliantie aan met McLaren, voor 100 miljoen USDollar (op jaarbasis) gaan ze "partner" worden met McLaren.

Ron Dennis had nog een leeg pandje liggen in Woking, dan nog een kleine vergoeding voor de motoren, ondersteuning van McLaren en nog wat voor de intellectuele eigendommen, best simpel op een team op te zetten ;) :D

e.e.a. volgens de coverstory van de gedrukte Autosport d.d. 21-10-04 ;)

Ottooke 20-10-2004 21:11

Het is inderdaad heel simpel om een team op te zetten, als geld geen rol speelt. Maar een team vlotjes opzetten betekent nog niet dat het een topper gaat worden.
Verder zou de overeenkomst met McLaren-Mercedes exclusief zijn, geen enkel ander (toekomstig) team zou motoren krijgen van McLaren-Mercedes.
Bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=66842

Mark 16-01-2005 00:40

Wel een nieuw team voor 2006 en toch weer niet. Op autosport.com staat te lezen dat Midland het team van Jordan gaat overnemen. Onder het motto, wel de lusten niet de lasten :D

Vanaf 2006 geen Jordan meer maar wel Midland die de "rechten" overneemt van Eddie. Voordeel is dat ze geen 50 miljoen Euro als borg hoeven neer te tellen voor een startplek. Ander leuk voordeel is dat meteen kunnen graaien uit de pot van de TV-rechten en evt. reiskosten...........

Eigenlijk hetzelfde truukje als Red Bull Racing ;)

Superdiesel 16-01-2005 12:38

En het zelfde truukje als Jaguar (toen het Stewart overnam) en BAR (toen het Tyrrell overnam) ;)

Raceboy 17-01-2005 00:46

Quote:

Jordan Grand Prix could be sold to Russian billionaire, Alex Shnaider this week.

According to reports by The News of the World, the sale is virtually complete, although some matters remain to be resolved.

Shnaider, who had planned to launch his own team, Midland F1, who were due enter the sport next year, visited Jordan's Silverstone HQ in December, leading to speculation that a deal was in the pipeline.

It now appears that Shnaider has agreed to invest in Jordan, and although EJ will step down as team boss, he will remain as their commercial director, something he seemingly hinted at on Friday.

bron: crash.net
Nu is NOTW wel meer bekend om het zoveelste beckham schandaal dan om zijn diepgravende F1 journalistiek.

Pascal 19-02-2005 06:34

Bericht dat hier helemaal niet thuishoorde effe op zijn juiste plaats gezet...

C U

Raceboy 24-02-2005 00:58

Ik ben anti-midland : :mad:

Quote:

Jordan wil geen "pitspoezen" meer

De nieuwe baas van de Jordan-renstal, de Canadese Rus Alex Shnaider, wil geen knappe vrouwen meer in zijn paddock. Dat heeft hij verteld aan de Duitse krant Bild. Onder de vorige eigenaar, Eddie Jordan, was Jordan 14 jaar lang beroemd om zijn "pitspoezen".

sporza

Mark 13-04-2005 17:30

Nieuwe teams in 2006? Het eerste nieuwe team van 2008 is nu al bekend ;) Het Spaanse BCN Competicion (dit jaar in de GP2) heeft 2008 als target staan om over te stappen naar de F1. Logische gedachte met mogelijke wisseling van de macht in dat jaar. E.e.a. volgens autosport blad 14-04-05

FIRE 13-04-2005 18:16

BCN is dat met Scalabroni (?) als een van de eigenaars?

Raceboy 05-05-2005 21:08

en we smijten er nog een team tegenaan:

Quote:

Australiër Mark Preston heeft aangekondigd een Formule 1-team te willen opstarten. Preston heeft de hulp gekregen van een aantal technische mensen uit de Formule 1 en heeft de hand weten te leggen op een ongebruikte Formule 1-fabriek in Engeland.

bron: fok.nl
De terugkeer van TWR, daar zaten we op te wachten :D

gwyllion 14-06-2005 15:36

Wat Midland nieuws:
* het nieuwe chassis zal zelf ontworpen worden en dus niet door Dallara (Dallara zal wel advies geven en windtunnel ter beschikking stellen): F1 - Midland bouwt auto zelf (pitstop.tv)
* de motordeal (geruchten spreken over Mercedes) zal in Indianapolis bekend gemaakt worden: Midland maakt motordeal in Indianapolis bekend (f1racing.nl)

The Interceptor 15-06-2005 16:53

Nu staat er op pitstop.tv te lezen dat Honda precies niet echt van plan is om een ander team van motoren te voorzien, BAR blijft "hun team".
Dus Williams kan op zoek naar een andere motor voor volgend seizoen, tenzij ze natuurlijk nog ff doorgaan met BMW. Hopelijk hebben ze volgend jaar nen deftige motor achterin steken als Jenson terug komt! :)

In hetzelfde artikeltje wordt gezegd, dat Cosworth volgend jaar (voorlopig) enkel een V10 aan Minardi levert? Ik vermoed dat die V10 een typfout is. :no: Maar was het maar waar natuurlijk! :frusty:

Raceboy 15-06-2005 17:10

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
In hetzelfde artikeltje wordt gezegd, dat Cosworth volgend jaar (voorlopig) enkel een V10 aan Minardi levert? Ik vermoed dat die V10 een typfout is. :no: Maar was het maar waar natuurlijk! :frusty:

cosworth gaat idd een V10 leveren aan minardi


All times are GMT +2. The time now is 04:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.