De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 27-08-2004, 15:09
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Nieuw team in 2006?

Van grandprix.com:

Quote:
Dallara planning a return to F1
We hear from Italy that the Dallara company is likely to return to the Formula 1 world in 2006 with a Formula 1 chassis having been commissioned by a mysterious investor. It is not clear who is behind the idea but it would not be the first time that Dallara has been involved in such a programme, having played a major part in the development of the Honda Racing Developments F1 prototype that ran in 1999. This was designed by Harvey Postlethwaite's engineers in Britain and built by Dallara in Italy.

Dallara has been a hugely successful business in recent years, dominating the Formula 3 market for more than a decade and also being involved in a variety of other championships, including the Indy Racing League. The company, which is run by former Ferrari engineer Giampaolo Dallara, has been building racing cars since the late 1970s although Dallara himself was designing F1 cars in the 1960s. The company was first involved in F1 in 1987 when industrialist Beppe Lucchini of Brixia Motorsport (BMS) commissioned Dallara to build him a car for the Scuderia Italia team. Sergio Rinland was hired to design the car and in the years that followed the Dallaras were quite competitive with Andrea de Cesaris scoring a podium finish in Canada in 1989 and JJ Lehto scoring a second podium at Imola in 1991. The team then switched to Ferrari engines for 1992 but the programme was not a great success and Lucchini made the decision to form a new alliance with Lola Cars.

The interesting thing about the new project is the question of who is behind it.
Quote:
Who is behind the Dallara F1 project?
The word on the street in F1 circles is that the new Dallara F1 car may have been commissioned by one of the Russian oligarchs. It is not yet clear which one of the billionaire businessmen is involved but the obvious suggestions would be Chelsea Football Club's Roman Abramovich and Nikolai Smolenski, the 24-year-old who recently bought TVR. Our sources however say that neither is involved and that the project is headed one of the barons from the metal industry.

There are a number of likely candidates for such a project including 37-year-old Alexei Mordashov, the chairman of the steel company Severstal. He is much more international than some of the other oligarchs having studied for an MBA at Northumbria University in England). He is fluent in English and in German. He is also keen to promote the Russian car industry.

The other man who might be involved is Oleg Deripaska, the head of RusAl, the world's second-largest aluminum producer. Deripaska owns 75% of the firm and is also owner of Russia's largest car manufacturer.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2004, 15:28
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
F1 is een bodemloze put als het geld op aankomt. Als Mr Abramovich, Mr Yukos en co samenleggen komen ze wel op een aardig budget. Dat zal nodig zijn aangezien ze zwaar over de brug zullen moeten komen om geschikt personeel aan te trekken. Met een chassis alleen ben je niets, een goeie motor moet er ook nog zijn...
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2004, 15:55
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Scapa
F1 is een bodemloze put als het geld op aankomt. Als Mr Abramovich, Mr Yukos en co samenleggen komen ze wel op een aardig budget. Dat zal nodig zijn aangezien ze zwaar over de brug zullen moeten komen om geschikt personeel aan te trekken. Met een chassis alleen ben je niets, een goeie motor moet er ook nog zijn...
Idd, met een fractie van dat geld zou je een winnende Le Mans auto kunnen bouwen. (Zou ik persoonlijk liever zien)
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2004, 15:59
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by FIRE
Idd, met een fractie van dat geld zou je een winnende Le Mans auto kunnen bouwen. (Zou ik persoonlijk liever zien)
je hebt dan ook maar een fractie van de exposure van de F1 he.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 27-08-2004, 17:59
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by airco
je hebt dan ook maar een fractie van de exposure van de F1 he.
denk dat Audi of Bentley meer uit Le Mans hebben gehaald dan momenteel Toyota uit de F1 ondanks dat de Japanners een veelvoud investeerden...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #6  
Old 27-08-2004, 20:57
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
mja, als ge ziet met wa ne stand Toyota daar staat... da wordt niet bepaald weerstraald in de verkoopcijfers denk ik...
ze hebben dan vorige week of zo nog een speciaal event gedaan in Keulen (ook met de yaris cup-wagens, toyota rally wagens, hun le mans prototype en zo). der gaat veel geld naar F1, maar wat is de return voor een team dat met moeite de subtop haalt?
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 31-08-2004, 18:39
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Canadezen? http://www.grandprix.com/ns/ns13434.html

Kan me niet voorstellen dat een bedrijf honderd miljoen in zo'n project steekt.


Of Dubaianen (?): http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=14783
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2004, 18:42
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Als het weer een dallara-ferrari wordt zoals in 1992 kunnen we nog lachen. Die wagen was gewoon beter dan de officiele ferraris.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2004, 18:45
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by raceboy
Als het weer een dallara-ferrari wordt zoals in 1992 kunnen we nog lachen. Die wagen was gewoon beter dan de officiele ferraris.
Ik dacht dat die Dallara-Ferrari niet echt geweldig was? (zie ook mijn eerste posting)

EDIT: Dallara-Ferrari was dat jaar ongeveer gelijk met Ferrari, zie http://www.grandprix.com/gpe/res1992.html

Last edited by FIRE; 31-08-2004 at 18:50.
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2004, 18:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648


ik denk trouwens dat iemand op het forrum liever heeft dat dallara en -ferrari een opvolger bouwen voor deze legende, dan een F1.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 31-08-2004, 19:01
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by raceboy


ik denk trouwens dat iemand op het forrum liever heeft dat dallara en -ferrari een opvolger bouwen voor deze legende, dan een F1.
Dit snap ik niet.
Reply With Quote
  #12  
Old 31-08-2004, 19:07
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by marcel
mja, als ge ziet met wa ne stand Toyota daar staat... da wordt niet bepaald weerstraald in de verkoopcijfers denk ik...
ze hebben dan vorige week of zo nog een speciaal event gedaan in Keulen (ook met de yaris cup-wagens, toyota rally wagens, hun le mans prototype en zo). der gaat veel geld naar F1, maar wat is de return voor een team dat met moeite de subtop haalt?
Toyota zal er wel komen. Volgend jaar zullen ze dankzij Gascoyne al een goed chassis hebben. En nu zijn ze al de goede technische staf aan t verzamelen om t plaatje compleet te maken.
Toyota heeft maar 1 doel en dat is de titel, met minder zullen ze zich nu niet tevreden stellen.
Reply With Quote
  #13  
Old 01-09-2004, 17:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
In de Autosport van deze week meer info over dit project. De centjes moeten gezocht worden in de richting van het Midden-Oosten. Dallara is reeds begonnen aan de bouw van een testchassis dat in 2005 op de baan moet verschijnen, aangedreven door een Cosworth motor. Voor 2006 is het debuut voorzien van dit nieuwe team..........aangedreven door wellicht een Ferrari met Maserati als naam op de motor.

Heel wat bekende namen passeren de revue in dat stukje over mensen die mogelijk betrokken zijn bij dat project. Meest opvallende is Trevor Carlin. De F3 en World Series V6 teameigenaar die ambitiies heeft.

De entry-fee van 48 miljoen USDollars schijnt reeds betaald te zijn.........

Zoiets komt nooit alleen...........er is nog een team in de maak als we de Autosport van deze week mogen geloven. Het Engelse merk / imago Gumball 3000 heeft plannen om ook een team op te starten voor de F1. Het merk zal dit jaar nog verschijnen als sponsor op de wagens van BAR. Het zou team moeten worden in de stijl van Lord Hesketh.

Gumball 3000 zou deze actie niet zelf financieren, die moeten gezocht worden in de groep deelnemers van de Gumball 3000. Menig deelnemer aan deze Gumball 3000 is ook terug te vinden in de Forbes 500 ( de lijst van rijkste mensen ter wereld) Zou Koningin Beatrix en haar neefjes dan ook meedoen in dit F1 project van Gumball 3000?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #14  
Old 07-09-2004, 23:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De geruchten dat het Euro3000 team Draco iets te maken met deze plannen worden naar het rijk der fabelen gewezen door Giampaolo Dallara.

De mogelijke investeerder? Lukoil, een van de Russische oliereuzen. Deze naam is overigens geen onbekende in de racerij. Eind jaren '90, begin '00 heeft het Arden F3000 team dit bedrijf als sponsor gehad. Arden had toen de verschrikkelijk trage Viktor Maslov als een van de coureurs. We hebben tijdens de Gp van 1999 in Spa toen met een spandoek rondgelopen met als tekst: "Viktor Maslov for Pole-position"

Lukoil heeft op dit moment enkele sponsorcontractjes lopen in het EK FRenault 2000 en Italiaans FRenault 1600.

Al die F1 plannen hebben toch wel iets, benieuwd wanneer we dit plan aantreffen op F1rejects

E.e.a. staat te lezen op itataliaracing.net
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-09-2004, 18:23
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Christian Horner (baas van Arden) schijnt ook op bezoek te zijn geweest in Rusland.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.