Mitsubishi Lancer Evo III - 1996 Rally NZ - Richard Burns - Hasegawa - 1/24
2 Attachment(s)
Tijd voor een nieuw project. Deze keer geen Subaru maar een Mitsubishi. En niet zo maar één! Het wordt de Lancer Evolution III waarmee Richard Burns en Robert Reid hun allereerste WK-overwinning behaalden. Zij deden dit in de Rally New Zealand van 1996. Tweede werd Kenneth Eriksson en derde Piero Liatti, welke beiden voor het fabrieksteam van Subaru uitkwamen. Tommi Mäkinen, teamgenoot van Burns moest voortijdig de rally verlaten na een crash.
De basis zal de Lancer Safari kit van Hasegawa zijn (review hier). Deze zal gecombineerd worden met onderstaande decalset/transkit van Renaissance. Deze bevat naast de decals ook een reservewiel, 2 brandblussers en een reserve-turbo. Aan de decals is ook te zien dat de blauwe vlakken gespoten zullen moeten worden. Daarvoor heb ik inmiddels Rothmans blauw van Zero-paint aangeschaft. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1264532119 En hier een foto van deze wagen tijdens de rally: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1264532147 Mochten iemand nog foto's van deze wagen tijdens deze rally hebben, dan zie ik die graag!! Zodra ik foto's heb van de eerste werken zullen deze aan deze thread worden toegevoegd. |
Weer een model dat je absoluut niet vaak tegenkomt. Ik kijk er weeral naar uit om deze te volgen.
Veel succes én plezier ermee! |
Aha ... een 'Burnsie'! Mijn aandacht heb je dan sowieso!
|
Ja hoor mijn aandacht ook.:gas:
|
Burns in een Evo, whiiiiiiiiiiiii
ook ik volg je aandachtig ! |
Die transkit komt me bekend voor.:p
Ik ga deze zeker volgen. |
3 Attachment(s)
Tijd voor wat foto's van wat werken aan deze Evo III. Ten eerste ben ik begonnen met het uitkrassen van de panel-lines. Dit was serieus nodig. Verder heb ik onderzijde en de meeste ophangingsonderdelen al in de primer gezet. Ook heb ik een dryfit gedaan van de grootste onderdelen om te kijken of alles een beetje past. Dit leverde gelukkig geen problemen op.
Zoals ik in de review van deze kit al aangaf zijn de openingen in de motorkap voor verbetering vatbaar. De opening aan de bij de pijl met nummer "1" zal opengemaakt worden. Bij de koelgleuven (nummer "2" in de foto) had ik het idee om ze geheel te verwijderen en dan te vervangen. Maar toen ik bezig was met het voorzichtig doorzagen hiervan zag ik dat dat effect ook wel zou kunnen werken. Vervolgens heb ik een scriber gepakt en ben de gleuven gaan uitkrassen. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1264780218 Hier is duidelijk te zien wat er gedaan is met de eerste opening. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1264780218 En vanuit deze hoek is iets beter te zien hoe het uitkrassen van de gleuven vordert. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1264780218 |
1 Attachment(s)
Een kleine update. Na kort beraad de meegegoten grill ook maar verwijderd. Deze zal ik vervangen door iets natuurgetrouwers. Bijkomend voordeel is dat ik 'm niet met de hand hoef te verven :champagne:
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1264879220 |
Een ander project dat belooft!
Ik heb ook dit model te maken, maar met de stickers van Museam Collection. |
Ik ben erg benieuwd wat voor moois je hier weer van weet te maken...
Nog deurtjes openzagen??:eek::eek: Succes met je bouw! Groet, Kees |
2 Attachment(s)
Nee, deze keer geen opengezaagde deuren maar een redelijk recht-toe-recht-aan bouw ;)
Inmiddels heb ik de onderzijde en de binnenzijde wit gespoten. Vervolgens is de binnenzijde afgeplakt en zijn de deuren matzwart gespoten. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1265569739 De onderzijde kreeg een subtiele behandeling met "smoke". In de volgende posting een korte how-to hoe ik deze behandeling ook op de binnenzijde heb toegepast! http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1265569752 |
4 Attachment(s)
Hier dan een how-to over hoe ik smoke heb gebruikt om wat meer leven en diepte in een groot wit vlak kan krijgen.
Stap 1: doe wat Tamiya X-18 Smoke in een mengbakje en verdun deze (zelf gebruik ik de X-20A thinner). Het mag best meer dan 1 deel thinner op 1 deel X-18 zijn. Breng dan met een dunne kwast dit mengsel ruim aan langs de randen van dieper gelegen vlakken en rond bouten/moeren. Zoals je ziet aan de foto ziet het er dan wat rommelig uit. Daarna rustig laten drogen. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1265569898 Stap2: pak een kwastje, doop deze in de thinner en ga dan over de stukken heen die je weer wil weghalen. De X-18 zal ondanks dat deze droog was weer vloeibaar worden! Niet te ver in de naden gaan, want die wil je niet weghebben. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1265569898 Stap 3: pak een droog wattenstaafje en ga hiermee over het zojuist natgemaakte gedeelte. Ook hier geld, niet te hard in de naden duwen, deze wil je juist niet weg hebben. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1265569898 Stap 4: neem een nieuw wattenstaafje en maak deze een beetje vochtig met de thinner (niet doordrenken!) en schoon eventuele achtergebleven resten op de grote vlakken op (indien nodig). En het resultaat is dan dit: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1265569898 Nog even een kleine reminder: Het is van essentieel belang dat de onderlaag (het wit in dit geval) NIET reageert op de thinner die je gebruikt! Anders lost de keurig mee op en kan je mogelijk overnieuw moeten beginnen :no: Ik heb daarom hier Zero Paint gebruikt, maar Tamiya spuitbusjes zijn ook goed. |
:applaus::applaus::applaus::applaus::applaus:
Mooie uitleg Tvd. Heb ernorm veel aan THX.:worship::worship: |
Quote:
En Tim; gij hebt dat goed uitgelegd, met woord en beeld. :applaus::applaus: |
Tim,
Goed uitgelegd maat !!! Iedereen die deze stappen volgt...heeft resultaat!!! "Washen" is de naam van deze "basistechniek". Kunnen we ook op een vrijdagavond een demo van doen. Grtz, G |
All times are GMT +2. The time now is 17:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.