Quote:
Originally Posted by Z3Cp
Ik heb in de Condroz maar weer eens vastgesteld dat het op gebied van de veiligheid echt niet goed gaat in Belgie. Veiligheidszones zijn vaak slecht geplaatst, de stewards zijn onmondig of laten betijen,...
Tuurlijk heeft de RACB alles in een mooi draaiboek beschreven, maar dat heeft volgens mij maar 1 reden : bij ongeval zijn zij zeker niet verantwoordelijk, laat daar de organisator maar voor opdraaien.
|
Daar ben ik dus ook goed van verschoten, de veiligheid (was ook al in de Condroz thread aangegeven). Zo stond ik op een recht stuk achter een lint, zo'n 2-tal meter van de straat. Maar dat ding lag al op de grond nog voor de eerste wagen gepasseerd was en al het volk schoof naar voren tot bijna op de straat. En wou je de wagens zien passeren, was je al bijna 'verplicht' om een stap vooruit te zetten. Dan kijk ik vóór mij uit en zie daar een grootvader met z'n 3 kleinkinderen staan die er maar weinig naar omkijkt. Zo staat dat meisje van ongeveer 3 jaar haast op het asfalt (ik overdrijf echt niet!), terwijl Duval voorbij komt razen. Bedoel, het mogen nog toppers zijn achter het stuur, kerels als Dudu maken ook fouten...en je moet het maar op je geweten hebben als piloot (zelfs al is het je schuld niet).
Ik vond ook dat er maar weinig stewards stonden. Is dat altijd het geval?