De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-10-2006, 12:04
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

OO-wagen v/h BK alias "De gele EVO" GESTOLEN!

Ik ontving daarnet een SMS met daarin het trieste nieuws dat "De gele evo" van Louis Van Roey gestolen is afgelopen nacht in Sombreffe.

Iedereen die al wel eens naar een BK rally is gaan zien kent hem ongetwijfeld, de knal gele lancer evo7 die dus fungeert als 00 wagen... (zie foto)

Nrplaat van de wagen is dus LRV-001.

De wagen is dus eigendom van Louis Van Roey en word onderhouden door Colsoul. Terwijl de RACB haar bijdrage doet wat het finaciele plaatje betreft.

Meer info over de evo > http://klauske.spaces.live.com/PersonalSpace.aspx

Iedereen die nog maar denkt de gele evo ergens gezien te hebben word vriendelijk verzocht te mailen naar klauske@pandora.be!

Hopelijk word hij (snel) terug gevonden en worden de daderds deftig bestraft!
Old 21-10-2006, 02:21
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Hier ook efkes gepost, denk dat alle hulp welkom is.

http://board.tracklife.net/showthread.php?t=59291

En we houden onze oogjes open natuurlijk.
Reply With Quote
Old 22-10-2006, 13:48
freddy freddy is offline
De Paddock Rookie

Gestolen EVO7

Hallo allemaal !

In de nacht van woensdag 18 okt. op donderdag 19 okt. hebben onbekenden onze rallywagen gestolen in de omgeving van Sombreffe.
Omdat de gele kleur van onze EVO7 uniek is , is er één kans op duizend dat hij ergens boven water komt.
Daarom willen we vragen om deze mail zoveel mogelijk door te sturen.
Het terugvinden van de wagen in oorspronkelijke staat of een tip die kan leiden tot het vatten van deze daders is er een beloning voorzien van 2500 €.
Webmasters van rallysites zouden we ook willen vragen om dit op hun site te plaatsen.

Kenmerken:

Merk Mitsubischi
Type Lancer EVO 7
Kleur Geel
Nummerplaat LVR001 (Louis Van Roey 001)
Email klauske@pandora.be
Gsm +32 (0) 475-988420

Sportieve groeten "Official Safety Rallyteam"
Reply With Quote
Old 22-10-2006, 14:28
Neok's Avatar
Neok Neok is offline
De Paddock Rookie

Volgende keer eerst wat verder lezen Freddy...

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14226
Reply With Quote
Old 30-10-2006, 22:05
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

STEUN ACTIE TEN VOORDELE VAN NIEUWE 00-WAGEN VOOR ONS BK!

Komend weekend is het de Condroz rally, jaarlijks zijn er vele 10000den rally fans in Huy en omstreken voor dit top rally event. Alle toppers zijn aanwezig voor 2 dagen top rallysport, behalve één grote afwezige!
De gestolen Lancer evo 7 van Louis Van Roey die al enkele jaren fungeert als officiële 00 wagen in ons BK...

Iedereen blijft uiteraard hopen op mirakels, maar de kans dat de wagen ooit word terug gevonden is nihil...

Daarom hebben de voorbije dagen enkelen de handen in mekaar geslagen en zal er komend weekend in Huy een steunkaarten verkoop zijn waarvan de opbrengst rechtstreeks gaat naar de aankoop van een nieuwe lanver evo 9.
2/3e van het budget is al voorhanden dankzij de steun van o.a. Colsoul Rally Sport, RACB, Mitsu België en nog andere privé sponsors.
1/3e, het ontbrekende budget dus hoopt men te vinden komende weekend in Huy, waar vele vrijwilligers op pad zullen gaan op de KP's maar ook in het service park.

De hele actie word o.a. gesteund door Motor Club De Huy, Rally Radio Contact, Turbo Magazine, enz enz...

De Belgische rally sport rekend dus komend weekend op de rally fans!
En denk er om; het gaat om jullie veiligheid op de Belgische rally proeven...

Deze oproep is in naam van Klaus Barschow - Official Safety Rallyteam

Last edited by Mr.Dallara; 30-10-2006 at 22:10.
Reply With Quote
Old 03-11-2006, 21:34
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Ik krijg net het bericht dat de stand van het "official safety rallyteam" te vinden zal zijn vlak naast de service zone van Colsoul rallysport. (Colsoul staat vlak naast de Maas opgesteld voor editie 2007)

Hopelijk vinden alle rally fans met een hart de weg naar de stand voor een steunkaart te kopen, zodat in 2007 er weer een 00 wagen zal rijden van het "Official safety rallyteam" onder leiding van Louis Van Roey.
Old 07-11-2006, 17:52
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Ik was ook in Hoei en ben een rallyliefhebber, maar heb GEEN donatie gedaan.

Nochtans vind ik het een lovenswaardig initiatief, een vaste crew met een herkenbare wagen voor alle rally's. Maar, wordt het niet eens tijd dat de RACB daar zijn verantwoordelijkheid gaat nemen en zo'n wagen GRATIS ter beschikking stelt aan zo'n veiligheidscrew ? Aan geld zal het hun toch niet ontbreken, vraag maar eens wat ze per rally aan rechten opstrijken.

Ik heb in de Condroz maar weer eens vastgesteld dat het op gebied van de veiligheid echt niet goed gaat in Belgie. Veiligheidszones zijn vaak slecht geplaatst, de stewards zijn onmondig of laten betijen,...
Tuurlijk heeft de RACB alles in een mooi draaiboek beschreven, maar dat heeft volgens mij maar 1 reden : bij ongeval zijn zij zeker niet verantwoordelijk, laat daar de organisator maar voor opdraaien.

Dus als de RACB echt begaan is met rally in Belgie, dan moeten ze een aantal mensen in dienst nemen die zich enkel met het aspect veiligheid voor alle rally's bezighouden. En dus ook O en OO - wagens voorzien voor iedere rally.

Vandaar niet doneren en de RACB verplichten van zijn verantwoordelijkheid te nemen...
Reply With Quote
Old 07-11-2006, 18:11
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Z3Cp View Post

Ik heb in de Condroz maar weer eens vastgesteld dat het op gebied van de veiligheid echt niet goed gaat in Belgie. Veiligheidszones zijn vaak slecht geplaatst, de stewards zijn onmondig of laten betijen,...
Tuurlijk heeft de RACB alles in een mooi draaiboek beschreven, maar dat heeft volgens mij maar 1 reden : bij ongeval zijn zij zeker niet verantwoordelijk, laat daar de organisator maar voor opdraaien.
Daar ben ik dus ook goed van verschoten, de veiligheid (was ook al in de Condroz thread aangegeven). Zo stond ik op een recht stuk achter een lint, zo'n 2-tal meter van de straat. Maar dat ding lag al op de grond nog voor de eerste wagen gepasseerd was en al het volk schoof naar voren tot bijna op de straat. En wou je de wagens zien passeren, was je al bijna 'verplicht' om een stap vooruit te zetten. Dan kijk ik vóór mij uit en zie daar een grootvader met z'n 3 kleinkinderen staan die er maar weinig naar omkijkt. Zo staat dat meisje van ongeveer 3 jaar haast op het asfalt (ik overdrijf echt niet!), terwijl Duval voorbij komt razen. Bedoel, het mogen nog toppers zijn achter het stuur, kerels als Dudu maken ook fouten...en je moet het maar op je geweten hebben als piloot (zelfs al is het je schuld niet).

Ik vond ook dat er maar weinig stewards stonden. Is dat altijd het geval?

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 07-11-2006, 18:25
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post

Ga maar eens naar Ieper, Belle. Daar zie je zo'n dingen nauwelijks. Daar overdrijft men soms zelfs als het op veiligheid aankomt.

In Tihange, na de hairpin, mochten wij niet aan de overkant van de straat staan van een "stewardess"; mij niet gelaten, tot zij vlak voor de eerste passage besloot op die plek te gaan staan samen met kennissen van haar...
Reply With Quote
Old 07-11-2006, 18:37
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Bedoel, het mogen nog toppers zijn achter het stuur, kerels als Dudu maken ook fouten...en je moet het maar op je geweten hebben als piloot (zelfs al is het je schuld niet).

In de voorbije jaren, toen de ongevallen de reguliere (=sensatie) pers haalde, stonden er redelijk wat veiligheidsmensen op een proef. Maar zoals bij alles, als er niks gebeurt, verslapt de aandacht.
Moet er wel bij vermelden dat het in Vlaanderen best wel meevalt. Daar wordt iets strikter opgetreden en zijn de veiligheidszones beter gekozen.

Maar zoals je zelf aanhaalt, zelfs de besten maken fouten. Een team kennissen van mij reden daar een gans weekend rond met remproblemen. Dan wil je als piloot geen mensen zien staan in een remzone...

Last edited by Z3Cp; 07-11-2006 at 18:39.
Reply With Quote
Old 07-11-2006, 18:54
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Pegasus View Post
Ga maar eens naar Ieper, Belle. Daar zie je zo'n dingen nauwelijks. Daar overdrijft men soms zelfs als het op veiligheid aankomt.

In Tihange, na de hairpin, mochten wij niet aan de overkant van de straat staan van een "stewardess"; mij niet gelaten, tot zij vlak voor de eerste passage besloot op die plek te gaan staan samen met kennissen van haar...
Nog zo iets, of ze staan foto's te nemen in de veiligheidszone...

In Bocholt werd ik door een joch van ongeveer 13-14j weggejaagd van een veldweg helemaal buiten het bereik van de T rechts situatie. Zijn moeder zat achter ons in de wagen en aangezien het regende bleef zij lekker zitten, wij moesten maar uit het zicht gaan. Ik heb het niet gedaan en hun ook uitgelegd dat ik een veilige plaats niet inruil voor een onveilige.
Maar als je dit telkens moet doen, is de lol in rally d'er vlug af...
Reply With Quote
Old 07-11-2006, 20:01
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular

Ik heb wel gezien dat stewards dit weekend een man met een kindje uit de remzone vandaan haalden.
Hij deed nog moeilijk ook , maar is toch maar ergens anders gaan staan.
Dat mensen op sommige plaatsen kort langs de weg gaan staan, daar heb ik geen probleem mee. Maar velen hebben blijkbaar niet het verstand om te weten waar het kan en waar niet. En zeker niet als er kinderen bij zijn !
Reply With Quote
Old 07-11-2006, 23:19
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Je mag nog zo rallyminded zijn als je wil. Kinderen neem je NIET mee naar een rally. Zeker niet op het parkoers of je moet er meters vanaf staan en dan nog. Kinderen zijn te vergelijken met honden, ze zijn onvoorspelbaar en reageren altijd anders dan je kan verwachten.

Mijn zoontje van bijna drie is gek op auto's en rallywagens (oa mijn modelbouw) maar hij mag niet mee naar de rally. Er waren wel enkele uitzonderingen: toen we in Poperinge op de regroup gingen kijken, mocht hij achter de nadar tussen mij en opa staan. En toen overgrootvader Georges nog leefde, stond hij op het balkonnetje (huis op de vidaigneberg, bij "de pompe")

Toch blijf ik erbij dat je jonge kids beter thuislaat. Ze hebben er weinig of niks aan als zo'n wagen voorbijscheurt. En dit is niet omdat ik één of andere bangerik ben. Ik volg al jaren verschillende rally's en heb al enkele malen mogen lopen. We stonden telkens in een veilige zone (waar het dus toegelaten is) maar dat wil niet zeggen dat daar niks kan gebeuren. Tweemaal was het een wiel dat op een recht stuk spontaan afbrak waardoor de wagen de gracht in ging en over kop vloog... Je hoeft dus geen fouten te maken om een crash te veroorzaken...

Last edited by Loeten; 07-11-2006 at 23:22.
Reply With Quote
Old 08-11-2006, 00:52
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Z3Cp View Post
Ik was ook in Hoei en ben een rallyliefhebber, maar heb GEEN donatie gedaan.

Nochtans vind ik het een lovenswaardig initiatief, een vaste crew met een herkenbare wagen voor alle rally's. Maar, wordt het niet eens tijd dat de RACB daar zijn verantwoordelijkheid gaat nemen en zo'n wagen GRATIS ter beschikking stelt aan zo'n veiligheidscrew ? Aan geld zal het hun toch niet ontbreken, vraag maar eens wat ze per rally aan rechten opstrijken.

Dus als de RACB echt begaan is met rally in Belgie, dan moeten ze een aantal mensen in dienst nemen die zich enkel met het aspect veiligheid voor alle rally's bezighouden. En dus ook O en OO - wagens voorzien voor iedere rally.

Vandaar niet doneren en de RACB verplichten van zijn verantwoordelijkheid te nemen...
Ik heb alle begrip voor jou mening over de zaak en vind zelfs dat je gelijk hebt!

Voor diegene die wel de actie gesteun hebben kunnen alle info i.v.m. de steunkaarten én de wedstrijd die er aan vast hangt (om een rally als co-piloot te winnen) vinden op www.LVR-safety.be (De nieuwe url is nog maar pas online, er volgen dan ook nog enkele update's de komende weken...)

Last edited by Mr.Dallara; 08-11-2006 at 00:54.
Reply With Quote
Old 03-02-2007, 21:12
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Ik lees net op pitstop.tv:

Quote:
Gestolen Evo VII van Louis Van Roey uitgebrand teruggevonden

De Mitsubishi Lancer Evo VII van Louis Van Roey, die 4 maanden geleden gestolen werd, is uitgebrand teruggevonden. Van de gele Mitsu blijft niks meer over dan verschroeid staal. De auto deed dienst als veiligheidswagen tijdens de Belgische rally’s.

In de nacht van 18 op 19 oktober 2006, aan de vooravond van de rally van Sombreffe, gingen dieven ervandoor met de bekende Evo VII. Een grote zoektocht, met een melding o.a. op deze site, leverde niks op. En toch was de auto nooit veraf. Binnen een straal van zowat 20 kilometer van de plek waar de diefstal plaatsvond, zijn er met de Evo twee ramkraken gepleegd. De gangsters hebben de auto daarna in brand gestoken.

.......
Meer: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=737

"Eind goed, al goed" is zeker niet wat je er op kan zeggen, maar toch al zeer positief dat er eindelijk nieuws is van de wagen...

Ik ben heel benieuwd naar de details die ongetwijfeld wel zullen volgen de komende dage/weken...

Last edited by Mr.Dallara; 03-02-2007 at 21:19.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules