Alweer een hele tijd geledendat er nog eens een update werd gepost rond deze Wartburg. Het modelbouwen stond de laatste tijd op een wat lager pitje, ik geraakte gewoon niet in gang nadat ik uit verlof terugkwam. Met modelbouwen dan, wel te verstaan.
Maar we zitten dus weer aan de tafel, en hier komen we mee buiten:
de bedieningshendels werden gespoten in Testors enamel Bright Brass. Dan werden de handgrepen heel lichtjes geborsteld met een klein beetje donkerbruin om ze een gebruikt uiterlijk te geven. Nauwelijks zichtbaar, maar het is er wel.
Ook de handgrepen aan de stuurinrichting kregen een zwarte zijdeglans geborsteld. Die hendels zijn klaar voor montage.
De benzinetank werd gespoten en de ontluchtingsventieltjes ontdaan van de zwarte verf. Dan krijg je die als resultaat:
Het vlechtwerk is opnieuw gespoten en gemonteerd in het koetswerk. Op te merken is dat bij die montage géén lijm werd gebruikt, maar dat de mesh zo nauwkeurig mogelijk werd geknipt om te vermijden dat er met lijm zou worden gesmost. De leuningen (de koersgidon van de Guido) is gemonteerd en de zeteltjes met hun kopnageltjes ook.
Nu leek me dit toch een beetje te proper. Het is wel zo dat als je dit soort wagentjes vandaag de dag ziet, je ze in twee verschillende toestanden treft: ofwel potrot, ofwel tot in het kleinste detail gerestaureerd. Ik wilde ergens toch een zeker patina geven, en daarbij heb ik het leder van de zetels eerst heel lichtjes met wat mat-grijs, dan met mat bruin geborsteld. Het koetswerk heeft ook een beetje matbruin gekregen (een iets lichtere tint dan het blinkende "geverniste" bruin) maar op de foto is het wat minder goed te zien. Bedoeling is dat de vernis op de plekken waar steeds de voeten schuifelen, op de rugsteunen en de opstapjes mat zou zijn. Ik moet er nog eens over slapen of ik misschien toch nog iets verder zou gaan in dat patina.