![]() |
|
|
||||
|
||||
merci merci.
@Guido: never say never nietwaar? Wie weet als ik ooit eens een goeie dag heb en een origineel ideetje opkomt voor een model in het genre "da_hebbe_we_hie_nog_nie_gezien_moa_het_hét_wel_wie le" ... ![]()
|
||||
|
||||
Diene las-demo heeft precies zijn vruchten afgeworpen. De updates zien er heel goed uit. Als deze klaar is heb je een heel mooie, en heel unieke wagen in je collectie.
|
|||
|
|||
knap gemaakt Dominique,het is een uniek stuk.
Een tip,die gezonken Bugati namaken is dat niets voor u? Ik ben er zeker van dat je dat zou kunnen en het zou tof zijn. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() By the way, die extra detaillering ziet er goed uit. ![]()
|
|||
|
|||
Dominique,
Uw update...hier spreken we natuurlijk over een ander niveau van "modelbouw"... (het ergste niveau,als ge hét op die manier te pakken hebt...helpt niks meer) Wilt ge mij eens een plezierke doen? zet alles es in mekaar zoals de wagen nu is. Merci, G ![]() |
|
||||
|
||||
Alweer een hele tijd geledendat er nog eens een update werd gepost rond deze Wartburg. Het modelbouwen stond de laatste tijd op een wat lager pitje, ik geraakte gewoon niet in gang nadat ik uit verlof terugkwam. Met modelbouwen dan, wel te verstaan.
Maar we zitten dus weer aan de tafel, en hier komen we mee buiten: de bedieningshendels werden gespoten in Testors enamel Bright Brass. Dan werden de handgrepen heel lichtjes geborsteld met een klein beetje donkerbruin om ze een gebruikt uiterlijk te geven. Nauwelijks zichtbaar, maar het is er wel. Ook de handgrepen aan de stuurinrichting kregen een zwarte zijdeglans geborsteld. Die hendels zijn klaar voor montage. De benzinetank werd gespoten en de ontluchtingsventieltjes ontdaan van de zwarte verf. Dan krijg je die als resultaat: Het vlechtwerk is opnieuw gespoten en gemonteerd in het koetswerk. Op te merken is dat bij die montage géén lijm werd gebruikt, maar dat de mesh zo nauwkeurig mogelijk werd geknipt om te vermijden dat er met lijm zou worden gesmost. De leuningen (de koersgidon van de Guido) is gemonteerd en de zeteltjes met hun kopnageltjes ook. Nu leek me dit toch een beetje te proper. Het is wel zo dat als je dit soort wagentjes vandaag de dag ziet, je ze in twee verschillende toestanden treft: ofwel potrot, ofwel tot in het kleinste detail gerestaureerd. Ik wilde ergens toch een zeker patina geven, en daarbij heb ik het leder van de zetels eerst heel lichtjes met wat mat-grijs, dan met mat bruin geborsteld. Het koetswerk heeft ook een beetje matbruin gekregen (een iets lichtere tint dan het blinkende "geverniste" bruin) maar op de foto is het wat minder goed te zien. Bedoeling is dat de vernis op de plekken waar steeds de voeten schuifelen, op de rugsteunen en de opstapjes mat zou zijn. Ik moet er nog eens over slapen of ik misschien toch nog iets verder zou gaan in dat patina.
|
||||
|
||||
Verder kan je aan de rechterkant van het koetswerk zien dat er een extra gat werd voorzien. Daar komt een stang door die naar de motor leidt, en aan de bovenkant zit een soort van wieltje met een hendel. Waarvoor het moet dienen is mij niet helemaal duidelijk, maar ik was ei-zo-na vergeten dit onderdeel te bouwen. Het was pas toen ik het originele onderdeel in de doos zag liggen dat mijne euro-cent is gevallen.
En dan weet ge al wat er volgt zeker? Voldoet niet, opnieuw bouwen, bla-bla-bla. Ge kent het scenario. Ik wilde het middenste deel met de spaakjes recupereren en de buitenste ring vervangen door een dunnere uit koper, maar dat ging niet en het onderdeel brak in stukken bij het kuisen van die spaakjes. Dan maar zelf spaakjes maken zeker? Na een beetje sukkelen en priegelen is het me toch gelukt iets te solderen dat op een wieltje trekt. Nog wat opkuisen en zal wel kunnen dienen. Dat komt op een rechte stang en dan recht door de zijkant van het koetswerk naar de motor. Het chassis dan: de treeplankjes werden vastgelijmd aan de zijkant, en de achterste veren zijn gemonteerd. Ik wil je het volledige beeld niet onthouden. Zal het ding dan toch nog ooit afraken? ![]()
|
||||
|
||||
Toch een geweldig kunststukje dat je hier laat zien, Dominique. En wie het model in het echt gezien heeft weet ook dat het nog niet half zo groot is als de foto's zouden laten vermoeden...
Good job! |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Prachtige update, Dominique.
![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
Allez allez, hier staat niet veel dat jullie ook niet kunnen hé. Het komt er alleen op aan te weten wat je wil en dan je wil ook door te drijven. Da's al.
|
||||
|
||||
en dan voor de allereerste keer:
|
||||
|
||||
Uw antenne van uw radio staat niet mooi recht
![]() Voor de rest begint dat er al serieus op te trekken eh ![]() |
|
||||
|
||||
zucht ...
![]() Als je veel onderdelen zelf maakt, dan duurt één en ander lang. Dat kan een nadeel zijn omdat je geen progressie in je model ziet en dus ook makkelijk de moed om verder te werken dreigt te verliezen. Voordeel is dan weer dat je op een bepaald moment zoveel onderdelen hebt klaar liggen dat het plots zeer snel kan gaan. En dat is nu het geval. Ik heb de 3 bedieningshevels gemonteerd. De "antenne" van Sennake is ingekort en doet nu dienst als remkabel. Ook de bezinetank is op zijn plaats gezet, achteraan aan het koetswerk. De 2 benzineleidingen (koper in die tijd) werden gesimuleerd door koperkleurige draad van 0,3 mm. De leuke krul in beide leidingen mag natuurlijk niet ontbreken.
|
|