Quote:
Originally Posted by ewestra
Die miniscule boutjes/moertjes zijn die van Scale Hardware?? Ze komen mij bekend voor.
|
Neen hoor, die komen van de leverancier van 'mishmash' onderdelen, die elk jaar te vinden zijn op de Intermodellbau Messe te Dortmund. Je kan ze ook online bestellen bij
Knupfer
Ondertussen ben ik weer wat verder gegaan met de bouw van dit model.
Ik had links en rechts al wat suggesties gekregen van collega modelbouwers die me wisten te zeggen dat de overgang van bovenste cowling van de MP4/5 naar de onderste monocoque bij dit resin model veel te groot is; 't is te zeggen de oversteek is veel te groot. Bij een echte MP4/5 is die overgang helemaal vlak:
Ik wist dat eigenlijk wel, maar ik zag niet direct een oplossing voor het probleem. Ofwel kon ik de cowling smaller schuren, maar dan zou ze te smal worden. Ofwel kon ik de monocoque verbreden, maar dan zou ze te breed worden en bovendien moet ik dan de voorste ophanging opnieuw aanpassen, omdat ze eraan bevestigd wordt. Na er een paar nachtjes over geslapen te hebben besliste ik om de koe toch bij de horens te vatten. En ik koos voor de typische Belgische 'compromis-oplossing': ik kleefde plasticard tegen de monocoque die ongeveer de helft van de dikte opvulde, en ik schuurde voor de rest de cowling smaller tot ze even breed waren.
Daarna werden de bovenste ophangingsarmen ingekort. De onderste bleven onveranderd omdat ze binnen in de cowling bevestigd worden via schroefjes. Tenslotte kon ik dan eindelijk de basis onderdelen in witte primer spuiten.