De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 30-04-2007, 18:27
mazdaRX mazdaRX is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2006
Location: Herentals
Posts: 5
Ik dacht dat silhouettes niet meer toegelaten waren in de Belcar, maar als ik op het internet de foto's bezie van de gestripte Viper van GS, dan is dit toch ook een volledig buizenchassis met als carroserie, het "silhouette" van een Dodge Viper.
Het enige verschil is dat men in de vroegere silhouettes enkel een motor mocht hebben van max. 3200 cc en in de huidige belcar er blijkbaar geen beperking op staat. Toch raar vind ik.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-04-2007, 21:04
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
de gt1 van glpk had vroeger toch ook al een soort buizenchassis, niet?
Reply With Quote
  #3  
Old 01-05-2007, 15:09
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
T gaat wel over nu.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 01-05-2007, 20:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
T gaat wel over nu.
Your comments please on the Ultima in 2007?

M.b.t. voorgaande jaren......de Saker, C5R en Viper waren idd regelrechte silhouettes. Tcoh kleefde daar een GT-stickertje op
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-05-2007, 07:49
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Your comments please on the Ultima in 2007?

M.b.t. voorgaande jaren......de Saker, C5R en Viper waren idd regelrechte silhouettes. Tcoh kleefde daar een GT-stickertje op
En toch heeft nooit iemand hier iets over gezegt.

Mvg...
Reply With Quote
  #6  
Old 02-05-2007, 08:29
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Tsja, letterlijk gezien zijn de GT1's van tegenwoordig ook silhouettes ja. Maar technisch gezien voldoen ze aan het feit dat het dakdeel van de straatauto afstamt, en daardoor zijn ze technisch geen silhouette meer maar een GT. Hetzelfde zal gelden voor de GT3's, hoewel de meesten hier veel plaatwerk delen met hun straatbroeders. Alleen de Viper CC zou hier een uitzondering op zijn lijkt me.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-05-2007, 19:16
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Your comments please on the Ultima in 2007?

M.b.t. voorgaande jaren......de Saker, C5R en Viper waren idd regelrechte silhouettes. Tcoh kleefde daar een GT-stickertje op
Ik bedoel alleen maar dat er voorgaande jaren wel nog Silhouettes waren toegelaten.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2007, 09:33
POL's Avatar
POL POL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 63
Bij de C5-R worden de 2 originele chassisbalken gebruikt. Daar zit mss ook het verschil.
Reply With Quote
  #9  
Old 22-05-2007, 21:57
kingkai kingkai is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Amsterdam, Nederland
Posts: 32
Moderne GT1:
Moeten qua vorm voor X aantal procent (boven 95 in iedergeval) voldoen aan straatbroertje. Vanwege Bredere wielas aanpassingen qua breedte auto. Chassis moet zeflde zijn als straat. En de motor moet een race-klare straat geupdate motor zijn. Dus na verwijderen carbonfiber/aluminium (zoals DBR-9 dak) bodywork, hou je het chassis/ buizenframe over. Ligt aan buizenframe in hoevere deze in silhouettes overeenkomt met straatbroertje. Hoe lager de klasse, des te meer deze stukken van straatbroertje moet resembleren/hebben. Als je van GT1, GT2 naar GT4 gaat. C5-R is dus een skelet na pannelen weghalen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.