![]() |
|
|
||||
|
||||
rally in 2007
Quote:
Manman bonuspunten, dat maakt het nog wat ingewikkelder.
|
||||
|
||||
Toch zitten er enkele interessanten punten in dat voorstel.
- Bonuspunten. Misschien ingewikkeld, maar het zal zeker vermijden dat de Loebs van de hedendaagse rally slechts 2 punten verliezen op de winnaar, indien ze dmv het super rally systeem nog terugkomen en als 2de eindigen. In een 'normale' gemotoriseerde sport context lig je er gewoon uit als je pech hebt gehad of van de baan bent gegaan. Het zal in ieder geval iedereen extra belonen die de rally uitrijdt zonder problemen en vooraan heeft meegestreden. - Remote servicing. Het word idd tijd dat er buiten het grote rallycentrum ook nog mag geserviced worden. Dit lijkt me vooral samen te hangen met het volgende punt - Forbidden to do liaison sections on less then 4 wheels. Dit zal voor eens en altijd een einde stellen aan de willekeur v/d locale politie, waardoor Loeb dit jaar - op 2 wielen en 1 velg - alsnog 8 ptn in de wacht kon slepen omdat ie zo het rallycentrum/service area kon bereiken. Gronholm heeft al andere stoten met locale politie meegemaakt. Vanaf 2007, iedereen gelijk dus. Wellicht ook daarom dat ze remote servicing zullen toelaten. Als de piloot bericht dat ie op 3 wielen onderweg is, dat ze de wagen dan eerder mogen servicen om iet of wat normaal te kunnen verder rijden - lijkt mij. - Super 2000 cars can take part in the Championship. Benieuwd in welke klasse ze die gaan stoppen. Gr.A, Gr.N - Of de equivalenten in het nieuwe R-klasse format? - Jan/Dec format. Ze zijn precies toch wat slimmer geworden. Het eerdere plan van een half jaar in 2007 en dan een kampioenschap van over de winter heen, heb ik altijd crazy gevonden. - Biofuel. De FIA als vooruitstrevende promotor van nieuwe technologieën/brandstoffen! Wat ik minder goed vind: - Single tyre supplier. Ik ben hier nooit voorstander van geweest omdat er op die manier lang niet zo veel druk is bij de bandenboeren om technologische ontwikkelingen te doen. Iedereen is immers verplicht te rijden met wat ze aangeleverd krijgen. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() zie S2000 in PWRC vanaf 2007 (pitstop.tv) |
|
|||
|
|||
Quote:
Antilekschuim wordt trouwens ook verboden vanaf 2008. Met een standaardband wordt natuurlijk de limieten minder erg opgezocht en is de kans op lekke banden kleiner, vermoed ik. Om meer kosten te besparen wordt de motorspecificatie in het begin van het seizoen bevroren, het aantal motoren wordt beperkt en testen wordt beperkt. |
|
|||
|
|||
Pirelli bevestigt officieel zijn vertrek:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote: