De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-08-2007, 23:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by bluelite View Post
Of het was om indruk te maken op de Amerikanen? Meindert (Van Buuren, promotor) wilde in de eerste plaats alle media naar Zolder halen zodat het evenement aandacht zou krijgen die het verdiende. Jammer genoeg zijn er wel een pak journalisen in Zolder geweest, maar heeft de BCCGP niet de aandacht gekregen die hij verdiende.
Dan heeft de opzet van Van Buuren niet gewerkt. Je kunt beter de pers halen voor het evenement in plaats van na afloop Vandaag wel de nodige aandacht in de lokale pers. Zelfs een volle bladzijde in de regionale krant. Iets in de trant van: Limburgers massaal naar de Champcars in Zolder Eigenwijs als ik ben, dat had veel massaler kunnen zijn

Toch moet de promotie van dit evenement enigzins in orde zijn geweest. De lokale politie had gehoopt dat de Nederlandse staatskas aardig gespekt zou worden door dit evenement.

Quote:
Tweehonderd bekeuringen op A76 na races

De politie heeft dit weekend op de A76 in Heerlen 200 motorrijders en automobilisten bekeurd. Twee rijbewijzen werden ingenomen.

De hoogst gemeten snelheid was 193 kilometer per uur. De controle was gericht op bezoekers van de Champ Car Races in het Belgische Zolder. Het vermoeden bestond dat bezoekers van autoraces daarna op de openbare weg ook sneller rijden. Uiteindelijk werden toch met name dagjesmensen en vakantiegangers bekeurd.

http://www.l1.nl/L1NWS/archief/_rp_l...52/_pid/links2
Kijk, van zo'n artikel krijg ik het op mijn heupen en heb ik jeuk op vervelende plaatsen. De titel van dit bericht klopt niet eens met de eindconclusie van dit artikel. Welke lulhannes schrijft zoiets? Ja, een lulhannes bij L1!

Uiteindelijk blijken de risicogroep dagjesmensen en vakantiegangers te zijn. Gevaarlijk volk, die toeristen

Het was overigens een actie, volgens buurtgenoten, in de aloude DTM-stijl eind jaren tachtig / begin jaren negentig. Dus ook de Nederlandse politie had op meer bezoekers gerekend
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-08-2007, 18:13
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

wat ik raar vond, was dat Bourdais geen donuts deed na de wedstrijd. Hoopte dat hij dat op het einde van het rechte stuk ging doen.
Old 28-08-2007, 18:32
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Ja, ik zat er ook op te wachten.

Reply With Quote
Old 28-08-2007, 18:36
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
wat ik raar vond, was dat Bourdais geen donuts deed na de wedstrijd. Hoopte dat hij dat op het einde van het rechte stuk ging doen.
jep had ik ook verwacht

Reply With Quote
Old 28-08-2007, 20:42
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

Hij had de intentie er een paar te draaien aan post 15 (tegenover de REA) maar kon niet omdat er een ploeg baancommissarissen net aan de rand van de piste stonden om een "flag salute" te brengen.
De amerikanen uit Safety 3 hebben nog geprobeerd hen te waarschuwen.
Old 28-08-2007, 21:15
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

Mannen, mannen, mannen, (excuseer dames), wat een gezump lees ik hier allemaal over de ChampCars in Zolder.

Ten eerste over die tribunes. OK, de Gold tribunes trokken op geen kl...n: op de rechte lijn kon je doof gaan zitten worden van de 125dB die weerkaatsten tussen de hoofdtribune en het pitgebouw. Aan die van de eerste linkse kon je tot aan je knieën in de modder gaan zakken. En de meeste Silver tribunes (met uitzondering van die in de Jacky Ickx) waren al niet veel beter. Maar vergeet niet dat je met een "general entry" van 40€ op de mooiste plaatsen terecht kon: de chicane en de Villeneuve. Vergelijk even met de F1 in Spa: met een algemene entree kaart kun je dan in de klim naar Les Combes gaan staan en de wagens gedurende 0.633 seconde aan 320 km/u voorbij zien komen. Voor al de rest mag je minstens 100€ ophoesten.

Ten tweede wat de wedstrijd betreft: ik weet niet wanneer een van jullie een F1 zodanig hard over curbstones heeft zien gaan dat hij een kleine meter de lucht in gekatapulteerd wordt (en daarna door rijdt alsof er niks aan de hand is). Ik heb een paar inhaal maneuvers gezien die de concurentie met F1 waardig zijn. Ik heb een ronderecord met 5 (!) seconden aan flarden gereden zien worden.
En vergeet niet: die mannen reden voor het eerst op dit circuit en hebben volgende vrijdag al hun eerste training in Assen opstaan. Logisch dat ze niet gaan riskeren een chassis "total loss" te rijden, dan zijn hun twee Europese races om zeep. Zoals de ChampCar Chief Medical Officer me na de wedstrijd zei: "totally abnormal race, usualy they would be crashing cars about every other corner..."

Ten derde: stop blaming Circuit Zolder. Als er iets fout is gegaan, stuur een mail naar Van Buuren, hij heeft het spel georganiseerd. CZ verhuurde enkel infrastructuur en personeel.

En ten slotte, wees blij dat een race van dit kaliber hier is kunnen doorgaan en misschien de volgende jaren terugkomt.
Of is een 24u race met 2PK's misschien waar jullie naar uitkijken???
Old 28-08-2007, 21:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by SMM DOC View Post
Ik heb een ronderecord met 5 (!) seconden aan flarden gereden zien worden.

niet moeilijk, Champcars zijn zowat het snelste dat Circuit Zolder de voorbije 20 jaar gezien heeft...

(voor de rest heb je wel gelijk)
Old 28-08-2007, 21:55
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Ten derde: stop blaming Circuit Zolder. Als er iets fout is gegaan, stuur een mail naar Van Buuren, hij heeft het spel georganiseerd. CZ verhuurde enkel infrastructuur en personeel.
Neen. Dat is heel goedkoop. CZ verstopt zich achter "de organisatie" en de organisatie (Champcar Belgium) steekt de schuld op de ticketverkoop en circuit Zolder.

Op mijn vraag waarom er geen communicatie met de fans was omtrent de tribunes en de tickets kreeg ik uit eerste hand te horen van de organisatoren zelve (inderdaad, uit hun eigen mond) dat "normaal gezien CZ hiervoor zou zorgen". Maar telkens je op CZ wat vraagt vervallen ze daar in een oorverdovende stilte, of ze verwijzen je door naar de organisator of de ticketing. Einde van het verhaal : niemand neemt zijn verantwoordelijkheid jegens de fans op.

Ik kom volgende keer zeker weer opnieuw kijken naar de Champcars. Na de F1 is deze serie een ware verademing. Maar ik zal niet meer die idioot zijn die vooraf zijn tickets bestelt. Ik ga lekker wachten tot de allerlaatste dagen en de voordeeltjes die dan uit de lucht vallen, ondanks alle beloftes en goede voornemens die ik voor volgend jaar heb te horen gekregen. Als er meer mensen zijn zoals ik, die zich "gepakt" voelen, met deze reactie dan hoop ik maar dat hun voorverkoop volgend jaar op iets trekt. Ik vrees er het ergste voor.

Quote:
Of is een 24u race met 2PK's misschien waar jullie naar uitkijken???
Ik ben daar nog nooit gaan naar kijken. Maar wat zou er mis zijn met races in 2 PK'tjes?
Reply With Quote
Old 29-08-2007, 08:57
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Vergelijk even met de F1 in Spa: met een algemene entree kaart kun je dan in de klim naar Les Combes gaan staan en de wagens gedurende 0.633 seconde aan 320 km/u voorbij zien komen. Voor al de rest mag je minstens 100€ ophoesten.
Wie vergelijkt er nu dáármee Voor de mensen die zich slechts één topevenenment wilden veroorloven en de F1 boven de Champ Car kozen, heb ik trouwens nog het nummer van een goede psycholoog
Reply With Quote
Old 29-08-2007, 09:44
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Quote:
CZ verhuurde enkel infrastructuur en personeel.
Inderdaad, en ze verhuren dus ook zonder te blozen een stuk grond voor de General Entry Pass-houders aan de binnenkant van de Eerste Linkse. Daar waar nog een diep spoor ligt van een oude wielerkoers, bij regen de mensen tot hun knieen in de bagger staan, en om er te geraken je welhaast een geoefende vierkamper moet zijn om over de bulten en kuilen te springen.
Dat is werkelijk schandalig! Wat is het nu voor moeite het daar met een shovel even te egaliseren en dan gelijk die idioot hoge bouwhekken te verlagen.
Reply With Quote
Old 29-08-2007, 09:53
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Inderdaad, in de eerste linkse is de lage groene draad weggedaan om het veldrijden mogelijk te maken. nu dat CZ niet meer zulke events organiseert, zouden ze die zone eens moeten egaliseren en opnieuw die lagere groene draad zetten. Dat toont ook wel wat professioneler dan die Heras-hekken die niet eens op gelijke hoogte staan.
Old 29-08-2007, 11:11
Bling Bling is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Inderdaad, in de eerste linkse is de lage groene draad weggedaan om het veldrijden mogelijk te maken. nu dat CZ niet meer zulke events organiseert, zouden ze die zone eens moeten egaliseren en opnieuw die lagere groene draad zetten. Dat toont ook wel wat professioneler dan die Heras-hekken die niet eens op gelijke hoogte staan.
Inderdaad...
Trouwens, ik ben er nu dit weekend niet geweest dus het kan veranderd zijn, waarom staat er nog steeds een horde herashekken in het midden van "het eerste linkse => kanaalzone" gebied? Die hekken staan daar al van de 24U 2005; toen 'Monster Mutt' kwam 'optreden'
Old 29-08-2007, 12:11
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

omdat daar nog altijd een offroadparcour is om de een of andere reden.

Ze hebben nu wel die grote berg aan de sterrenwachtbocht weggedaan. Jammer, want als die hekken soms openstonden kon je daar heel mooi foto's trekken in de remzone.
Old 29-08-2007, 14:14
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Vraagje: weet iemand wie de zangeres was die zondag The Star-Spangled Banner vertolkte? Invoerproduct?
Reply With Quote
Old 29-08-2007, 14:20
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Eve Campbell dacht ik.

Belgische die mee heeft gedaan aan eurosong

Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules