De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
  #106  
Old 17-02-2006, 18:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
In de Autosport van deze week een grote advertentie van Pouchelon Racing. Ze zoeken coureurs voor het FIA GT3 kampioenschap. Pouchelon is ondere andere bekend van zijn activiteiten in de Europese Megane Cup.

Ze laten niks los over het soort wagen waarmee men gaat (wil?) rijden. Als het reglement stipt wordt toegepast dan dienen ze drie wagens in te zetten. In nog geen enkel gerucht heb ik de naam van Pouchelon voorbij zien komen.

Gaan we dan daadwerkelijk startvelden hebben van 50 wagens?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #107  
Old 22-02-2006, 21:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Lotus haakt af voor 2006. Team Cadena zal in 2006 van start gaan in het Brits GT met de Lotus Exige.

Quote:
Spätestens 2007 stehen dann auch die Rennen der FIA-GT3 auf dem Plan des Teams „Lotus Sport Cadena“.

www.gt-eins.de
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #108  
Old 22-02-2006, 22:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
FIA GT3 Maserati tijdens de roll-out:

Quote:
The Team AF Corse GranSport GT3 made its debut today with Rui Aguas behind the wheel.



www.maseraticorse.com
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #109  
Old 02-03-2006, 21:55
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Ik zie op de website van Reiter dat de Gallardo GT3 klaar is. De technische gegevens staan althans online en spreken over Rear Wheel Drive: zie hier. De Gallardo GT3 Race is extra op uitgebreid dieet geweest (door 4WD te verwijderen): 1190 kg i.p.v. 1280 kg (in eerste FIA GT3 brochure) tegenover 1430 kg (standaard). En ze gebruiken de laatste versie van de V10: 520 pk i.p.v. 500 pk vroeger.

Last edited by gwyllion; 02-03-2006 at 22:01.
Reply With Quote
  #110  
Old 02-03-2006, 22:30
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Puike wagen die Gallardo GT3,
hier is hij in het oranje:


En hier de Murcielago R-GT in het zwart, net voordat de Nederlander Dennis Retera hem in de grindbak zet tijdens de eerste tests op de Salzburgring:



.
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....

Last edited by El Torro; 02-03-2006 at 22:40.
Reply With Quote
  #111  
Old 02-03-2006, 22:37
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Die zwarte is de Murcielago R-GT en de orange de Gallardo GTR (ontwikkeld voor VLN).
Reply With Quote
  #112  
Old 03-03-2006, 01:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Peter Kox heeft shakedown van Gallardo GT3 gedaan op het circuit van Adria: http://www.sportautomoto.it/News.asp?Type=1&id=1700
Reply With Quote
  #113  
Old 08-03-2006, 00:45
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Volgens fiagt.com is er een tweede GT3 testsessie voorzien op 7 en 8 maart.
7 maart, dat was vandaag. Christophe Bouchut en Jean-Marc Gounon waren de testpiloten van dienst.

Verslag en foto's op infoscourse.org.

De belangrijkste zijn natuurlijk de tijden:
  • Viper Coupe 2.09.703
  • Corvette C6 2.11.208
  • Lamborghini Gallardo 2.12.111
  • Aston Martin DBRS9 2.12.554
  • Porsche GT3 2.13.272
  • Ascari 2.13.831
  • Maserati Trofeo Light 2.15.588
  • Lotus Elise 2.18.296

Er waren ook een aantal GT1 wagens aanwezig op Paul Ricard.
  • Saleen Zakspeed 2.04.840
  • Aston Martin RaceAlliance 2.05.271
  • Corvette PSI 2.07.634
  • Corvette PSI 2.07.701
  • Lamborghini B-Racing 2.10.571
  • Lamborghini Reiter 2.10.967
Toch wel afgang dat de Murcielago R-GT niet veel sneller is dan de GT3 wagens en zelfs de Gallardo. Nog steeds het vermogen tekort?
Reply With Quote
  #114  
Old 08-03-2006, 01:06
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Toch wel afgang dat de Murcielago R-GT niet veel sneller is dan de GT3 wagens en zelfs de Gallardo. Nog steeds het vermogen tekort?
Beetje voorbarig om dat te roepen zonder dat je weet wat ze aan het testen waren. Wat als ze race-setups aan het testen waren? Of kijken hoe de wagen zich gedraagt met volle tanks of versleten banden? Plus dat er gentlemen op die wagen zaten aangezien Bouchut met de GT3's aan het spelen was.
Reply With Quote
  #115  
Old 08-03-2006, 01:14
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Op infoscourse.org wordt gemeld dat Peter Kox aanwezig was om de Gallardo te testen. Raar dat Kox dan niet even plaats genomen heeft in de Murcielago van Reiter.

Tevens wordt vermeld dat de B-Racing vooral Dunlop rubber aan het testen was en in de voormiddag wat problemen met de versnellingsbak had.

Inderdaad misschien allemaal wat voorbarig van mij, maar het viel gewoon op. We zullen morgen zien om de tijden verbeteren.
Reply With Quote
  #116  
Old 08-03-2006, 01:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De plaatsing van de uitlaat op de GT3 versie van de Gallardo vind ik niet geslaagd:


Ter vergelijking de Gallardo GTR (AWD versie):


De achtervleugel lijkt een verbetering.
Reply With Quote
  #117  
Old 08-03-2006, 11:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wat zijn die FIA GT3 wagens snel in verhouding tot de GT1's. Aangename verrassing
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #118  
Old 08-03-2006, 11:08
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Het lijkt dat deze wagen in hun onbeperkte vorm (zoals ze nu rijden) zelfs sneller kunnen zijn dan GT2 wagens. Wel logisch omdat het vermogen van GT2 beperkt wordt via restrictoren: een Porsche 911 GT3 RSR weegt 1100 kg en de 3.6 boxer produceert ca. 445 pk, terwijl Corvette Z06R GT3 1210 kg weegt en 515 pk heeft. Alles hangt er natuurlijk van af hoe welke layout van Paul Ricard gebruikt wordt (lange rechte stukken of veel bochten).
Reply With Quote
  #119  
Old 09-03-2006, 10:53
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
French preparation company Pouchelon Racing has confirmed its plans to run in the FIA GT3 European Championship after concluding a deal to run a trio of Dodge Vipers in the new series.
...

The team, which has competed with great success in a variety of Renault championships in France, becomes the 18th outfit to announce plans to run in the championship and it means that 54 cars will be present on the grid when the season kicks off in May during the FIA GT Tourist Trophy meeting at Silverstone.

www.crash.net
54 wagens - om eerlijk te zijn had ik nooit gedacht dat de FIA GT3 zo'n groot succes zouden worden.
Reply With Quote
  #120  
Old 09-03-2006, 11:02
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Een mooie groepsfoto:
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.