De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-04-2006, 22:23
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

dat knipperen deed "Bleek" ook hoor
Old 09-04-2006, 22:24
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
vergis ik me of is GLPK zo arrogant om een systeem geïnstalleerd te hebben dat de piloot toelaat de lichten te doen knipperen om gedubbelden om te jagen?
Da's iets dat standaard op die wagen al zat bij aankoop
Old 09-04-2006, 22:26
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Ik vind dat zoiets verboden zou moeten worden. Op de openbare weg staat dat gelijk met verkeersagressie. Of anders kunnen ze gewoon de blauwe vlag afschaffen en raketlanceerders installeren.
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 23:04
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by doctor jozz
We wisten toch allemaal dat dit een leer- en overgangsjaar ging worden. Laat ons dus maar blij zijn met dit startveld van dit jaar.

Greets, Dr. Jozz
Nochtans spraken ze in de pers over een "Grand Cru jaar"
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 23:09
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

En als je eens gaat nalezen op Racingworld.be rommelt het nu serieus tussen Glpk en de Racb, die mannen dreigen zelfs met een schadeclaim! Toch niet gezond als je het mij vraagt...
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 23:12
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Is het niet gewoon zo dat GLPK & SRT zo stilaan de Belcar ontgroeid zijn met hun supersnelle GT's?
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 23:48
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
En waarom is dit dan onmogelijk?? FFSA GT is van SRO Stephane Ratel etc...
Volgend jaar betalen zij het transport voor de FIA GT Teams als ik me niet vergis. Geld kan nu toch niet de oorzaak zijn... Als men nu beter met elkaar samenwerkt is er toch veel mogelijk... zo'n mix belcar ffsa gt zou echt wel iets héél mooi opleveren... en ook vééélééé toeschouwers...
Nationale kampioenschappen zijn wat de uitdrukking zegt. Bovendien mogen ze slecht één maal per jaar over de grenzen kijken. Los van dat alles, hoe wil je nu FFSA-GT en Belcar versmelten als BTCS en Belcar zelfs al moeilijk verenigbaar zijn in één en hetzelfde land?
En dan voor de kritikasters: Wat stellen de GT's voor in Italië (13 deelnemers), Duitsland (er is er geen), GB (17 deelnemers met enkel GT2/3), Portugal, Spanje, Polen... voor? Enkel Frankrijk beleeft vandaag de dag hoogdagen. Maar ook dat is anders geweest. En bovendien staan ook in Frankrijk voor een mooi deelnemersveld de toeschouwers geen rijen dik. Vorig jaar in Le Mans en Dijon kon je ze zelfs op één hand tellen.
Autosport wordt al decenia door een slingerbeweging gekenmerkt, en ook Belcar kan daar last van hebben. De Procar is bijv. in het verleden mooi geweest, maar ik herinner me ook jaren met 4, 5 of 6 fabriekswagens en verder ... niets.
Belcar zoekt zijn weg en zal die wel vinden, boe-geroep na één wedstrijd, is dat vergelijkbaar met die uitdrukking over de wal en de stuurlui?
Het was niet de beste wedstrijd ooit, maar geef Belcar een jaar en evalueer dan,

in eigen naam,

Joost

Last edited by joost; 10-04-2006 at 00:52.
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 00:39
racefan00's Avatar
racefan00 racefan00 is offline
De Paddock Rookie

VORTEX:
IK heb vandaag de races als neutraal persoon aanschouwd. Belcar is wat mij betreft toch wel een imposant startveld. Het eerste uur was boeiend, er werd over het algemeen hard gereden en aardige acties. Tweede uur ging het lichtje echt langzaam uit. Opvallend veel slechte piloten in dikke autos. In Blanchimont was het zelfs lachwekkend met die vele rijdende chicanes.
Sprint en historics was ronduit om te huilen. Dat kun je de toekijkende mensen dus echt niet aandoen. Leuk voor de zomeravond of een doordeweekse dag, maar niet op een dergelijk event.
DSC: veld veel te mager tav het aangekondigde vette startveld. Daardoor veel verschillen en gaten op de baan. Volgende keer weer beter voor hen.
Resume: hier blijkt duidelijk dat samenwerking van series in Belgie essentieel is om een volwaardig dagvullend program neer te zetten. Niet alleen in Belgie trouwens.
VORTEX

Last edited by racefan00; 10-04-2006 at 13:40.
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 09:30
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ik vind dat zoiets verboden zou moeten worden. Op de openbare weg staat dat gelijk met verkeersagressie. Of anders kunnen ze gewoon de blauwe vlag afschaffen en raketlanceerders installeren.
Dit vind ik een zeer overdreven uitspraak. Knipperen met de lichten wordt al zo lang gedaan, nooit veel heisa rond geweest ...
Old 10-04-2006, 11:04
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik denk dat dat lichtenknipperen nog niet zo'n slecht idee is. De snelheidsverschillen maken het moeilijk om in te schatten wanneer een snellere auto daar is, als je twee bochten niet in je spiegel kijkt kan de vette onder je achtervleugel zitten, als ze dan even blinken merk je het tenminste ...
hoeft dus niet noodzakelijk aggressief inhalen te zijn hé !
Old 10-04-2006, 11:07
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by joost
Nationale kampioenschappen zijn wat de uitdrukking zegt. Bovendien mogen ze slecht één maal per jaar over de grenzen kijken. Los van dat alles, hoe wil je nu FFSA-GT en Belcar versmelten als BTCS en Belcar zelfs al moeilijk verenigbaar zijn in één en hetzelfde land?
Daar heb je gelijk in, maar toch moet het mogelijk zijn vind ik, kijk vorig jaar die manche in BTCS 12uren Spa, zij haalden het Italiaanse Tourisme ook naar België hé! En je zegt zelf een Nationaal GT Kampioenschap mag 1 x naar het buitenland per jaar. FFSA GT doet dit niet als ik hun kalender bekijk... Met wat goede wil, goede samenwerken en wat akkoorden van racb, sro etc zou dit tot iets moois kunnen leiden, lijkt voor mij toch nog steeds dé oplossing om bv Belcar in buiteland te promoten.... zou teams van ffsa gt nog kunnen aantrekken etc....
Maarja ben precies de enigste die zo denkt
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 11:22
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Dit vind ik een zeer overdreven uitspraak. Knipperen met de lichten wordt al zo lang gedaan, nooit veel heisa rond geweest ...
Als het sporadisch gebeurt ja, wanneer een tragere deelnemer je niet opmerkt. Echter een systeem om dat systematisch en automatisch te doen (in het geval van Kermit dus zowat constant) vind ik dan weer overdreven.
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 11:44
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Als het sporadisch gebeurt ja, wanneer een tragere deelnemer je niet opmerkt. Echter een systeem om dat systematisch en automatisch te doen (in het geval van Kermit dus zowat constant) vind ik dan weer overdreven.
Klopt. Als dat knipperen met de lichten gebeurt als het nodig is en de veiligheid ten goede komt, heeft niemand daar problemen mee. De SRT-Corvette, de Marcos en enkele snellere Porsches deden dat ook. De Kermit deed dit echter constant, ook als het absoluut niet nodig was; dit was ronduit overdreven. Het begon echt op de zenuwen te werken.
De arrogantie waarmee het GLPK-team zich in de Belcar gedraagt, mag ook wel eens in vraag gesteld worden.
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 11:59
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Baron
De arrogantie waarmee het GLPK-team zich in de Belcar gedraagt, mag ook wel eens in vraag gesteld worden.
Mensen Mensen toch, nu niet overdrijven ivm GLPK hé!
Zij staan ook wel onder grote druk hé... want als zij niet winnen zegt iedereen: amai ze hebben niet gewonne dit en dat...
Dus liefst een beetje meer respect voor hen aub... en ivm die lichten... vind ik niets mis mee... zo voorkomen ze onverwachte reacties van andere tragere piloten...
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 12:24
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Over die lichten: kijk eens naar de 24uren van Le Mans bv. Daar zal je zien dat tegen de avond iedereen naar iedereen flakkert met zijn koplampen. En doet daar iemand moeilijk over??? NEEN!

Greets, Dr. Jozz

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules