|
|
|||
|
|||
M. Schumacher - 1:14:614
|
||||
|
||||
M. Schumacher - 1:13:913
|
|
||||
|
||||
F. Alonso - 1:14:728
|
|
||||
|
||||
F. Alonso - 1:14:682
|
|
||||
|
||||
F. Alonso - 1:14:727
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
K. Raikkonen - 1:14:200
|
|
||||
|
||||
F. Alonso - 1:14:169
|
||||
|
||||
M. Schumacher - 1:14:060
|
|
||||
|
||||
J.P. Montoya - 1:14:222
|
||||
|
||||
Weeral geen punten voor mij Bazzie pakt de volle pot en neemt hiermee de leiding over van Bart. Netforce_1 stijgt naar de 2e plaats door 8 punten te scoren en heeft net 1 puntje meer dan Bart. De top 3 op 3 punten van elkaar !
|
|
||||
|
||||
Blijft de pole op naam van Schumacher ? Of wordt het Alonsos tijd ?
|
||||
|
||||
4) Wanneer de piloot die de kwalificatie wint tóch niet op pole mag vertrekken omwille van een sanctie die niet rechtstreeks gerelateerd is aan zijn snelste ronden, wordt bij deze prono tóch zijn naam en tijd weerhouden! bijv.: iemand realiseert de snelste tijd,
=> maar de FIA ontneemt hem die tijd omdat hij een chicane heeft afgesneden => tijd en naam is ook niet geldig voor deze prono => maar verliest 10 plaatsen op de grid omdat hij een nieuwe motor laat monteren => tijd en naam zijn wél geldig volgens mij is de sanctie niet rechtstreeks verbonden aan zijn snelste tijd, maar zijn tijden zijn geschrapt.
|
||||
|
||||
Quote:
In ieder geval toch een mankement aan het reglement, vind ik. Had de heer Schumacher zijn wagen niet 'geparkeerd', had Alonso de pole-tijd nog properkes kunnen verbeteren, dus Schumacher heeft opzet of geen opzet met de poletijd geknoeid, in dezelfde mate alsof hij met opzet of zonder opzet een chicane had afgesneden. Misschien toch maar eens aanpassen, dat reglement, want dit lijkt me niet echt consequent ?
|
||||
|
||||
Excuses voor de late reactie, maar de beslissing van de FIA hoorde ik pas vanmorgen toen ik al in Zolder zat.
Weerhouden en behouden zijn synoniemen volgens Van Dale Schumacher heeft op een eerlijke manier zijn snelste tijd gereden. Dat hij in de laatste ronde Alonso hindert (die op dat moment 99% zeker was van een nieuwe poletijd) doet niets af aan de eerder geleverde prestatie van Schumacher. Alonso had trouwens een hele sessie om de pole te pakken. Dat hij net in dat laatste rondje een supertijd aan het zetten was is pech voor hem. Schumachers tijden zijn niet geschrapt doordat hij bochten heeft afgesneden of met een illegale wagen rondreed, maar wel doordat hij niet in de geest van het sportief reglement heeft gereden. Zijn poletijd blijft daardoor geldig. Althans, zo denk ik er momenteel over. Graag meer reactie van jullie. Niemand had deze situatie kunnen/durven voorspellen en het reglement is er momenteel dus ook niet op voorzien. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|