De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 30-07-2006, 23:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by raceboy
Niet alleen de vips, ook sommige baanposten zijn aangesteld als waterdarager ofzo en rijden om de 5 minuten heen en weer?
Op zaterdagavond zaten Ottooke en ik te kijken in de vernaggelde Busstop-chicane. Het viel ons op hoeveel verkeer er was tussen de dubbele linkse en Bruxelles/Rivage. Zoiets moet een keer goed misgaan.........

Nog vergeten te melden. Het circuit zelf was niet "FIA Approved" dit weekend. Het circuit voldeed niet aan de FIA-eisen, en dat voor een FIA Event
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 30-07-2006, 23:54
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Ook een vechtpartij 's nachts gezien tussen een ticket control official die een groepje mensen die zonder geldig ticket toch de paddock wilden binnentreden. De eerste 2 waren binnen, maar de 3de werd gepakt en teruggetrokken. Dit was niet naar de zin van dat groepje en heel wat geroep en aggressie was het gevolg.
Een half uurtje later stond datzelfde groepje bij de andere paddock ingang opnieuw ruzie te zoeken over de opnieuw geweigerde paddock-toegang
Old 30-07-2006, 23:58
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Wij hebben 4 dagen lang een prachtig race-spektakel meegemaakt! Ik kan niet anders zeggen. Een schitterend bijprogramma en een fraaie 24 uur.
Het was m.i. in vergelijking met eerdere edities toch uitermate rustig.
Vwb verbeteringen: de paden rond Eau Rouge met al die kiezels overal en aardedonker langs Kemmel. Dat moet toch beter kunnen. En dan dat gezanik iedere keer met al die autos, motorfietsen en trikes over de smalle paden . Dat moet gewoon niet op een dergelijk publieksevenement waarbij iedereen nu eenmaal aan de wandel gaat.
Ook jammer dat de rijderspresentatie niet doorging. Althans niet voor de fans langs de baan. Wel reden er onbeduidende zielen rond in Saab cabrios die wat lalden en bralden. Waarsch. mooi op tijd in de Vip lounge aan de champagne zitten lurken, en dan nog ff de baan op om het gewone publiek te aanschouwen.

De crash van Alx Danielson op zon 30 m voor mn ogen zien gebeuren, en ik kan je zeggen dat mijn hart stilstond. Wat een krankzinnige impact! Godzijdank is Alx ok. Ook als ervaren toeschouwer sla je op zon moment even dicht.

Dan nog wat: wij zaten op de camping Eau Rouge en van daaruit kun je via de Route du Circuit direct naar ingang Stavelot. Daar is langs de weg een zee van ruimte om te parkeren, maar autos werden al aan het begin van de weg alle dagen tegengehouden omdat er een zgn. VIP parking was, waar op do en vr overigens geen kat stond geparkeerd. De eenvoudige fans werden dus gedwongen zon 4 km in de hitte te stiefelen. Dat was echt een grote schande!!
(gelukkig werkte mijn Zandvoortse parkeervergunning ook hier in Spa )
Old 31-07-2006, 00:01
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by vortex
Vwb verbeteringen: de paden rond Eau Rouge met al die kiezels overal en aardedonker langs Kemmel. Dat moet toch beter kunnen. En dan dat gezanik
Dan moet je eens in het compleet donker proberen naar Rivage te wandelen. Hoe ik erin geslaagd ben daar niet op mijn gezicht te vallen of mijn enkel om te slaan is me nog steeds een raadsel.
Old 31-07-2006, 10:50
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Mijn evaluatie van een week-end Spa.

Top:
- De Proximus 24h zijn & blijven het 'topevenement' bij uitstek in Belgie voor de autosportliefhebber. Dit week-end vond ik het hele pakket van annex-wedstrijden & de 24u zelf het mooiste sinds de 24u een FIA GT wedstrijd zijn geworden.
Met de World Series, Brits F3, Maserati trophy én FIA GT 3 en FIA GT een mooie mix van alles wat de autosport te bieden heeft.
Sprint wedstrijden, lange afstand, spanning, close racing,...eenzitters, GT's...

-De FIA GT wedstrijd was uiterst spannend én de Maserati heeft gewonnen (zoals ik gehoopt én voorspeld had - joepie)
Over de homologatie van de Maserati opnieuw beginnen zeveren vind ik ronduit belachelijk. De Maserati is gelijkwaardig gemaakt aan de Astons, Corvette's en dat is toch het belangrijkst dat telt.

-Ik vond het gehele evenement beter georganiseerd als vorig jaar...ticketcontroles, de paddockopstelling,...
-In Spa heeft men eindelijk is paal en perk gesteld aan de kinderen/jeugd op de quads/moto's...

FLOP:
- De Gillet Vertigo...
- Het herstellen van de vangrail na de GT3 crash duurde toch wel erg lang.
- voor de rest heb ik me aan zeer weinig gestroord.
Old 31-07-2006, 10:52
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

man man man

jullie zijn niet goed voorbereid hé
altijd een zaklamp meenemen tijdens nachtwandelingen :-)

dat is 'part of the atmosphere'
als er licht langs de baan is, dan lijken de doortochten tegen 250-280 km/h minder spectaculair

ook het primitieve kamperen op de weien aan combes maakt het event oh zo uniek, de boer die een vat water komt zetten, overal kleine genaratoren, maffe duitsers, ...

ciao
Maarten
Old 31-07-2006, 11:03
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by smiley
de c5r's hebben het precies wel serieus laten afweten !
De C5-R van SRT is uitgevallen, zie eerdere berichten. De C5-R van PSI heeft 's nachts schade opgelopen. Bijna de hele livery aan de voorkant is vervangen...zie foto's van zaterdagmiddag en zondagmiddag...

Maar met een (ik dacht) 11e plek (algemeen) is het niet slecht.
Old 31-07-2006, 15:29
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by vortex
De crash van Alx Danielson op zon 30 m voor mn ogen zien gebeuren, en ik kan je zeggen dat mijn hart stilstond. Wat een krankzinnige impact! Godzijdank is Alx ok. Ook als ervaren toeschouwer sla je op zon moment even dicht.
Heb jij of iemand anders foto's van wat er van de "wagen" overschoot na de mega klapper?
Old 31-07-2006, 15:59
racefan00's Avatar
racefan00 racefan00 is offline
De Paddock Rookie

@mr.dallara: mijn zoon heeft het gefilmd met zn handycampje. Weliswaar niet de impact (net te laat.Stond op standby, en dan duurt het een secondje voor zon ding filmt. Kun je nagaan hoe idioot hard het daar gaat dat het zelfs met het blote oog al lastig is waar te nemen). Verder staat alles erop. Ik zal vragen of ie dat even post.
Old 31-07-2006, 16:10
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Maarten
man man man
als er licht langs de baan is, dan lijken de doortochten tegen 250-280 km/h minder spectaculair
Geen enkele GT haalt 280 km/h in Spa.
Snelste auto's zaten rond 265 km/h op Kemmel.
Old 31-07-2006, 16:36
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Raar, wij pakten 250 km/h voor Combes en regelmatig kwamen ze toch nog redelijk voorbij geschoten hoor.
Old 31-07-2006, 17:23
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Integra
Pfffffff wat is FIA GT toch traag

De Dallara's uit de World Series topte dik boven de 280 aan Combes

Dit weekend draaiden de World Series 2.03 terwijl de GP2 en F1 respectievelijk 2.14 en 1.46 rijden over een rondje Spa.
Voor de leken hier, de pole dit weekend in de FIA GT was een 2.14

Niet slecht, als je weet hoe weinig tracktime ze hadden...
Old 31-07-2006, 18:04
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Ik vond eerlyk gezegd de F3 & de GT3 tegenvallen. Had meer verwacht het GT3 kampioenschap. Wat betreft het repareren van de vangrails, als het een lang stuk is duurt het altyd lang. Is ook niet op 1-2-3 vervangen. Tydens de F1 vorig jaar hebbe we 1 uur & 3 kwartier stilgelegen na het ongval tydens de Mini Challenge.
Old 31-07-2006, 18:13
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara

Dit weekend draaiden de World Series 2.03 terwijl de GP2 en F1 respectievelijk 2.14 en 1.46 rijden over een rondje Spa.
GP2 kon sneller.
Als ik me niet vergis hebben die steeds wisselend weer gehad, nooit helemaal droog.
Ik denk zelfs dat ze op een opdrogende piste onder de 2.10 gegaan zijn tijdens hun eerste race vorig jaar.
Daarom is er geen vergelijking met GP2 mogelijk op Spa.
Old 31-07-2006, 18:46
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by A.J.
GP2 kon sneller.
Als ik me niet vergis hebben die steeds wisselend weer gehad, nooit helemaal droog.
Ik denk zelfs dat ze op een opdrogende piste onder de 2.10 gegaan zijn tijdens hun eerste race vorig jaar.
Daarom is er geen vergelijking met GP2 mogelijk op Spa.
Jep, dat klopt wat je zegt!

Quote:
Originally Posted by ICEMAN
Wat betreft het repareren van de vangrails, als het een lang stuk is duurt het altyd lang. Is ook niet op 1-2-3 vervangen. Tydens de F1 vorig jaar hebbe we 1 uur & 3 kwartier stilgelegen na het ongval tydens de Mini Challenge.
Ik heb de crash niet gezien, wel de rails achteraf - het moet wel een klapper zijn geweest!

Logisch ook dat ze het zo degelijk mogelijk ineens maken, wetende dat enkele uren later de 24uren starten... stel dat er snachts een wagen op die baan in de rails ploft...

Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)

Posting Rules