De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #91  
Old 17-12-2006, 21:49
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
Staat toch een fout in die advertentie van de mini? Die van 2002 is toch een andere.
Der bestaan maar 2 van deze Maxi Mini's. Die in Engeland rondrijd is, als ik my niet vergis, de nieuwe. Dus die heeft niet in België gereden.
__________________
Reply With Quote
  #92  
Old 17-12-2006, 21:54
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Corvette C5-R heeft ongeveer 580-590 pk.
Die 650 pk van AD kan goed kloppen hoor, maar turbo pk's zijn niet te vergelijken met atmosferische.
Verklaar uw nader.
Wat is het verschil tussen turbo PK en atmosferische PK'S ?
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #93  
Old 17-12-2006, 21:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Der bestaan maar 2 van deze Maxi Mini's. Die in Engeland rondrijd is, als ik my niet vergis, de nieuwe. Dus die heeft niet in België gereden.
Die van 2002 is op het einde van het seizoen aan een Engelsman verkocht daarna is de evo versie gebouwd.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #94  
Old 18-12-2006, 15:01
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
Verklaar uw nader.
Wat is het verschil tussen turbo PK en atmosferische PK'S ?
Turbo pk's komen trager, maar plotser (minder bij twin turbo), atmosferische pk's zijn veel directer. (turbo's hebben dikwijls wel meer koppel)
__________________
Reply With Quote
  #95  
Old 18-12-2006, 23:59
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Turbo pk's komen trager, maar plotser (minder bij twin turbo), atmosferische pk's zijn veel directer. (turbo's hebben dikwijls wel meer koppel)
Bedankt voor de uitleg. Weeral iets bijgeleerd.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #96  
Old 19-12-2006, 00:33
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Turbo pk's komen trager, maar plotser (minder bij twin turbo), atmosferische pk's zijn veel directer. (turbo's hebben dikwijls wel meer koppel)
Zeker van deze uitleg? Ik dacht nu net dat atmosferische wagens als Viper (600-620pk) & Corvette(+/-580pk) een veel hoger koppel hebben als bv een turbo porsche (650-680pk)...
Reply With Quote
  #97  
Old 19-12-2006, 10:57
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
De Mazda zien we waarschijnlijk ook niet meer terug. Dit stukje komt van racingworld.be en gaat voor alle duidelijkheid over de deelnemers voor de BTCS 2007...

Quote:
Naast de Audi A4 en minstens één Jaguar, mogen we ons verwachten aan een Lexus ingezet door een bekend team, een Mazda met wankelmotor en Peugeots 406 en 407.
__________________
Reply With Quote
  #98  
Old 19-12-2006, 11:06
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2003
Location: Asse
Posts: 386
Quote:
Originally Posted by doctor jozz View Post
De Mazda zien we waarschijnlijk ook niet meer terug. Dit stukje komt van racingworld.be en gaat voor alle duidelijkheid over de deelnemers voor de BTCS 2007...
Volgens mij gaat het hier over een mazda silhouette, en niet over de mazda die meereed in de Belcar. Die zou volgens mij ook niet mogen starten in de BTCS aangezien het een GT is.
Reply With Quote
  #99  
Old 19-12-2006, 21:02
LSD LSD is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2002
Posts: 62
Als ik even enkele gebruikers kan helpen, dan wel over het volgende. Sorry dat ik geen 'quote' kadertjes gebruik, maar weet toch niet hoe het moet.

De mini van Van de velde is dus de EERST gebouwde en degene die in Britcar rijd is de tweede, gebouwd op aanvraag door Qvick. Bij de Qvick mini is het body work van 2002 naar 2003 veranderd.

Om het pk/koppel gesprek even te storen. Pk's zijn pk's dus 600 op een turbo is identiek als 600 op een atm. De pk boost bij turbo's is eerder van vroeger. Die zorgde dan ook voor de sling shot. Het koppel van een atm. is veel geleidelijker en de wagen is hierdoor eigenlijk gemakkelijker te controleren. Ik zou dus eerder stellen dat bij motoren met een gelijk vermogen de turboversie een lager gemiddeld koppel heeft!

Thanks for the attention.
Reply With Quote
  #100  
Old 20-12-2006, 18:27
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by corvetteboy View Post
Martin Short op het ten tenth forum over de GT3 Mosler:
Wat als die Belgische Mosler de 24 uren van Spa wilt rijden?
Reply With Quote
  #101  
Old 20-12-2006, 18:41
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Wat als die Belgische Mosler de 24 uren van Spa wilt rijden?
Quote:
Dans le même temps, nous avons reçu 12 commandes provisoires pour des Mosler GT3. Six pour le FIA (et le German Masters), 2 pour le British GT, 1 pour le Belcar, et 3 de plus pour le German Masters uniquement. De plus, nous étions sur le chemin de faire accepter la voiture en GT3 pour les 24 Heures du Nurburgring.
In de belcar dus...
__________________
Reply With Quote
  #102  
Old 20-12-2006, 19:29
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by kulgan View Post
Volgens mij gaat het hier over een mazda silhouette, en niet over de mazda die meereed in de Belcar. Die zou volgens mij ook niet mogen starten in de BTCS aangezien het een GT is.
Deze misschien?

Al vind ik de advertentie wel vaag/raar. In de omschrijving staat dat het een Oreca chassis betreft, echter op de foto staat volgens mij een Mazda uit het GrandAm kampioenschap.
Reply With Quote
  #103  
Old 20-12-2006, 19:39
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Deze misschien?

Al vind ik de advertentie wel vaag/raar. In de omschrijving staat dat het een Oreca chassis betreft, echter op de foto staat volgens mij een Mazda uit het GrandAm kampioenschap.
Zij maken toch ook chasis voor het frans kampioenschap silhouette...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #104  
Old 20-12-2006, 20:57
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Deze misschien?

Al vind ik de advertentie wel vaag/raar. In de omschrijving staat dat het een Oreca chassis betreft, echter op de foto staat volgens mij een Mazda uit het GrandAm kampioenschap.
De foto is representatief wat het uiterlijk betreft. Voor de rest verschilt zowat alles. Is ook niet bedoeld om Belcar mee te rijden, gezien de heersende reglementen. BTCS is wel mogelijk. Het is immers een Silhouette, en daar kan je om het even welke kas rond maken... De basis is dus een pure Silhouette, door Oreca klaargestoomd.

Mvg,
Dries DS
Reply With Quote
  #105  
Old 20-12-2006, 23:47
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by LSD View Post
De mini van Van de velde is dus de EERST gebouwde en degene die in Britcar rijd is de tweede, gebouwd op aanvraag door Qvick. Bij de Qvick mini is het body work van 2002 naar 2003 veranderd.
Bdankt voor de verduidelijking.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.