De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-03-2007, 22:25
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Het is zonde maar ik vrees dat het wtcc aan het uitdoven is :
-Voor Bmw is er geen eer aan als ze Alfa niet kunnen verslaan en al zou Fiat
volgend jaar overnemen ; Bmw verslaat liever Alfa als historisch opponent dan Fiat . Alfa hoort thuis bij toerwagens en zo ook Bmw .
-Seat & Chevy staan niet waar ze wensen en Opel zou de Gm-vlag wel eens kunnen overnemen de basis wordt dit jaar in btcc gelegd .
-Ford, Volvo & Jaguar horen ook bij toerwagens thuis maar dat kan er maar 1 zijn vermits ze tot dezelfde groep behoren .
-1 hoop : Fiat Bravo zou wel eens de weg kunnen vrijmaken voor de Alfa 149 die op de zelfde bodemplaat wordt ontwikkeld ...

Btcc gaat wtcc dit jaar naar de kroon steken en wie weet maken een aantal fabrieksteams volgend jaar de overstap...
Reply With Quote
Old 19-03-2007, 11:01
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Een overzicht van alle afwijkingen van het reglement voor de race in Curitiba:
  • Alfa Romeo: -10 kg voor minder breedte
  • BMW: -15 kg voor rollende start
  • Chevrolet: -10 kg voor minder breedte, motor met hogere compressieverhouding en grotere kleppen (voor meer vermogen)
  • Seat: vlakke bodem voor hatchback
Daarom dat Puig reclameert over het feit dat zij de zwaarste wagen hebben.
Reply With Quote
Old 13-04-2007, 19:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Bugalfa View Post
-Seat & Chevy staan niet waar ze wensen en Opel zou de Gm-vlag wel eens kunnen overnemen de basis wordt dit jaar in btcc gelegd ..
Wellicht Chevy en Opel samen in 1 kampioenschap! Volgens het welbekende Engelse blaadje nemen de kansen voor Chevrolet in 2008 en verder toe. Daarnaast wist Eric Neve te vertellen dat GM bezig is met een haalbaarheidstudie voor de Opel Astra. Volgens Neve kunnen er makkelijk twee merken van 1 groep in een kampioenschap als WTCC.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 13-04-2007, 21:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Daarnaast wist Eric Neve te vertellen dat GM bezig is met een haalbaarheidstudie voor de Opel Astra. Volgens Neve kunnen er makkelijk twee merken van 1 groep in een kampioenschap als WTCC.
Het is niet gek dat GM financiele problemen heeft. Vauxhall heeft net een S2000 Vectra ontwikkelt, gaat Opel misschien met de Astra aan de slag. Maar goed mij maakt het niks uit, de Astra is welkom in het WTCC. En Citroen en Peugeot hebben bewezen dat 2 zustermerken best in 1 kampioenschap kunnen.
Reply With Quote
Old 14-04-2007, 01:18
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Het is niet gek dat GM financiele problemen heeft. Vauxhall heeft net een S2000 Vectra ontwikkelt, gaat Opel misschien met de Astra aan de slag. Maar goed mij maakt het niks uit, de Astra is welkom in het WTCC. En Citroen en Peugeot hebben bewezen dat 2 zustermerken best in 1 kampioenschap kunnen.
Let wel; het is de amerikaanse tak die de verliezen draait. Opel/Vauxhall en Holden draaien prima en hebben (voor zover ik weet) redelijk goede verkopen. Opel heeft verder momenteel geen kampioenschappen waar het zich in inzet.

Dit zou zeker positief nieuws zijn trouwens: Het feit dat Opel zich gaat inzetten zou kunnen betekenen dat ook andere (grote) fabrikanten er bij zouden kunnen komen. Het zou voor een VW bijv. meer betekenen om Opel te verslaan dan een Chevrolet of BMW (of Seat for that matter).
Reply With Quote
Old 14-04-2007, 06:57
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

goed nieuws !!!
maar ik denk dat er toch eerder een btcc vectra met opel badge zal gebruikt worden, de astra.. hhm dan moeten ze weer van 0 aan beginnen, alhoewel.. in het stcc rijdt er al een jaar (en ook dit jaar weer) een s2000 astra gtc mee
maar dn blijft het nog een hatchback, wat wel een nadeel is ! maar voor de verkoop van de astra komt dat dan weer ten goede...

misschien kan giovanardi dan ineens terug mee naar de wtcc, maar van mij mag hij ook in de btcc blijven hoor !
maar met giovanardi in een vectra btcc nar de wtcc.. dan zouden er wel wat resultaten vn komen denk ik
hij heeft 888 (met zijn s2000 kennis) heel veel geholpen met de vectra te bouwen, en met hem te ontwikkelen

nog een vraagje
die rally s2000 wagens, zijn die volgens het wtcc s2000 regelement
zo ja kunnen (na wat aanpassingswerk) toch ook fiat, vw, skoda, peugeot,... meedoen !
Reply With Quote
Old 14-04-2007, 11:44
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
nog een vraagje
die rally s2000 wagens, zijn die volgens het wtcc s2000 regelement
zo ja kunnen (na wat aanpassingswerk) toch ook fiat, vw, skoda, peugeot,... meedoen !
Rally S2000 is anders. De rally versie heeft b.v. 4WD. Of de motoren wel hetzelfde zijn weet ik niet.
Reply With Quote
Old 16-04-2007, 09:33
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by serge View Post
Normaal moet een wagen in het WTCC voor het grootste deel gebaseerd zijn op een seriemodel (chassis, motor, ...). Wat doen onze vrienden van BMW? De basis 320 was niet goed genoeg, dus dan maken we maar een 320Si op 500 exemplaren en we hebben een homologatiemodel waarmee we een veel betere basis hebben om een racewagen van te maken...
Volgens de letter van de regel doen ze hiermee niks verkeerd, maar ik vind het toch indruisen tegen de 'spirit' van het WTCC.
Weet jij wel wat Si betekent?????
Blijkbaar is er hier iemand die een klein beetje gefrustreerd is dat zijn favoriete team niet kan winnen.
Si heeft veel te maken met de motor, deze heeft meer pk's en de wagen is gewoon iets sportiever, stijvere ophanging ed.
Maar dat is dan ook maar een iets verdere evolutie dan de gewone 320i hoor.
Seat heeft toch ook de Cupra versie, waar is dan het probleem.
BMW heeft gewoon zijn werk gedaan en de andere teams niet of toch niet in de mate zoals bmw.
Old 18-04-2007, 17:56
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by kartboyke View Post
Weet jij wel wat Si betekent?????
Blijkbaar is er hier iemand die een klein beetje gefrustreerd is dat zijn favoriete team niet kan winnen.
Si heeft veel te maken met de motor, deze heeft meer pk's en de wagen is gewoon iets sportiever, stijvere ophanging ed.
Maar dat is dan ook maar een iets verdere evolutie dan de gewone 320i hoor.
Seat heeft toch ook de Cupra versie, waar is dan het probleem.
BMW heeft gewoon zijn werk gedaan en de andere teams niet of toch niet in de mate zoals bmw.
Oei oei, blijkbaar is er hier iemand die een klein beetje gefrustreerd is als er iemand anders kritiek heeft op zijn favoriete team...
Ik weet wel wat een Si is hoor. Namelijk een beperkte reeks die nu al niet meer verkrijgbaar is, enkel gebouwd met het doel een nieuwe basis te hebben om een WTCC wagen op te bouwen. Daar is niks mis mee en daar heb ik in principe ook niks op tegen. Maar volgens mijn (bescheiden) mening is het WTCC een kampioenschap voor wagens die op een seriemodel gebaseerd zijn, en een model bouwen in net genoeg aantallen om gehomologeerd te worden vind ik niet een echt seriemodel.
Groot verschil met Seat: de Cupra versie wordt niet in beperkte oplage gebouwd en is nog steeds gewoon verkrijgbaar.
Reply With Quote
Old 18-04-2007, 19:39
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Men heeft 2600 wagens gebouwd en voldoet daarmee aan de regels. Wie houd de andere teams tegen om iets dergelijks te doen?

BMW lijkt de enige te zijn die serieus werk heeft gemaakt van zijn ontwikkelingsprogramma afgelopen winter. Beetje flauw om ze te gaan bekritiseren omdat zij nu dankzij hun inspanningen het veld leiden.
Reply With Quote
Old 18-04-2007, 23:18
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Voila, ik steun Bramzel zijn mening volledig.

@ Serge: neen, ik kan tegen kritiek op mijn favoriete team maar het moet een gegronde en terechte kritiek zijn.
Deze is dat niet, De Si is trouwens ook niet nu pas uitgevonden, bestaat al 20 jaar, rij zelf met 1.
De beperkte oplage is er één (zoals bramzel al zei) van 2600 en wat maakt een 320i of 320Si als je alles stript tot een kale kas en dan alles verandert naar een racewagen??
Veel standaard zit daar niet meer in hoor.
Moest je dit nu zeggen over de M3 GTR dan zou ik het aannemen, maar niet bij de wtcc.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules