|
|
||||
|
||||
R/C body verven
Is er iemand die mij kan zeggen of dat je een R/C body (is een doorschijnende plastieken "kap") kan spuiten met Tamiya spuitbussen of is er een speciale verf nodig?
|
||||
|
||||
Tamiya heeft spuitbussen speciaal voor lexan-bodies, namelijk de PS- spuitbussen.
AS, TS en MS zijn dan weer voor statische modelbouw.
|
||||
|
||||
All right, ik weet weer waarom ik morgen ga werken
|
||||
|
||||
Kijk eens op www.pkracing.nl.
Die hebben een uitgebreide "Techniek" afdeling waar ook een speciale onderdeel is over het spuiten van een body. Als je over een airbrush of klein retoucheerpistool beschikt kan je ook met de verven van Parma ( www.parmapse.com ) gebruiken. Heel gemakkellijk in gebruik, beter doseerbaar en vooral niet zo duur als de tamiya spuitbussen. |
|
|||
|
|||
Misschien een opmerking die niet nodig is, maar een lexan body wordt langs de binnenkant gespoten . Ze lichtjes opschuren is ook aan te raden. Nadat ze in kleur staat spuit je ze best helemaal wit. Als je een toucheke doet zal de lak er niet afspringen, de kleuren komen er beter door en je kan ze gemakkelijker proper maken.
succes
|
||||
|
||||
Dat van de binnenkant wist ik maar van dat wit niet. Ik had er al eens aan gedacht om er een soort vernis op te zetten maar nog niet over doorgedacht.
|
||||
|
||||
Ik schuur mijn modellen nooit.
Je loopt teveel risico op beschadiging en het is helemaal niet nodig. Lexan verf bevat een zacht oplosmiddel dat zich aan de eerste laag lexan vasthecht. Daarom mag je enkel met de specifieke verf werken. GOED uitschrobben, nog beter uitspoelen en dan perfekt drogen. En fijne eerste laag aanbrengen, +/- 10 min. laten staan en dan pas beginnen met volledige lagen te spuiten. Ik spuit meestal en zilverkleurige onderlaag. Geeft een zeer leuk kleureffect en ziet er wat "echter" uit dan wit |
|
||||
|
||||
Aan wat ben je bezig ?
|
|
||||
|
||||
Ik heb mij een Protech Ultrex Evo (buggy) aangeschaft maar ik wil er een Subaru Impreza WRC van maken. Is het mogelijk om verf te strippen van een geschilderde body? Ik zit nu met een zwarte kas en mijne maat ook dus wil ik de mijne herspuiten om duidelijker verschil te zien.
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Waarom schuur je dan nu wel, heb je dan problemen ondervonden bij een ongeschuurde body ?
|
|
|||
|
|||
oei, we begrijpen elkaar precies verkeerd.... . Ik bedoelde dat ik altijd schuurde. Nu niet meer want ik rij al 10 jaar niet meer .
|