De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-08-2007, 19:31
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Sean Edwards is een kennis van John Dagys. (the-paddock.net) Daarom dus al sinds vorig jaar in FIA GT3 de sticker van TP.

Ivm die stomme opmerking van de Maserati. Ik ben het beu te horen dat de Maserati geen GT is, maar een prototype. Ik ben geen fan van de MC12's, maar die opmerking is nu eenmaal zo dom en cliché. De auto voldoet aan de reglementen (net zoals de Saleen) en is dus officieel een GT.
Old 02-08-2007, 21:05
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Idd, ik vind het persoonlijk wel een mooie auto. En vergeet niet dat er zonder de Mazza's slechts 9 GT1's op de startgrid stonden...
Reply With Quote
Old 03-08-2007, 08:45
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Ivm die stomme opmerking van de Maserati. Ik ben het beu te horen dat de Maserati geen GT is, maar een prototype. Ik ben geen fan van de MC12's, maar die opmerking is nu eenmaal zo dom en cliché. De auto voldoet aan de reglementen (net zoals de Saleen) en is dus officieel een GT.
Enkel voor FIA, niet volgens ACO

Het blijft een feit dat de straatversie er enkel na de raceversie gekomen is en niet omgekeerd, wat de normale gang van zaken is, en dat Maserati er alles aan gedaan heeft om een superieure wagen te maken (middenmotor en zeer goed aerodynamica). Zonder dat mini achtervleugeltje zou hij iedereen naar huis rijden

Last edited by gwyllion; 03-08-2007 at 08:49.
Reply With Quote
Old 03-08-2007, 19:54
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ah, dan had ik het bij het verkeerde eind wat die reclame betreft. Jammer, ik dacht dat het budget van de paddock misschien serieus de hoogte in was geschoten dat men zich zo'n reclame kon veroorloven of dat men connecties had met een welwillende teambaas.

Wat de omstreden Maserati betreft, geen commentaar want ik ben niet thuis in die materie, maar als het een proto was, dan had hij die GT toch gewoon naar huis moeten rijden ? Ik vind het wel een mooie wagen, maar hij oogt wel meer als een proto op het eerste zicht. Bovendien ben ik gewoon blij dat er nog wagens met die naam vooraan meerijden. In hoeverre die auto's nog echt Maserati's zijn of Ferrari's weet ik ook niet, maar de naam Maserati staat er toch weer en dat stemt me vrolijk.

Over het wedstrijdverloop ook geen commentaar. De wedstrijdleiding lag in handen van Bruynseraede en ik dacht dat die toch vrij integer was. Ik heb wel gehoord dat heel wat mensen, waaronder toch iemand als Duez, het helemaal niet eens waren met de beslissing om toe te staan dat over de curbs te rijden en een of twee stukken die eigenlijk niet tot het circuit behoorden (Eau Rouge en de bocht voor La Source). Maar da's hier ook al aangekaart als ik me niet vergis.
Old 03-08-2007, 20:56
Integra's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Het blijft een feit dat de straatversie er enkel na de raceversie gekomen is en niet omgekeerd, wat de normale gang van zaken is, en dat Maserati er alles aan gedaan heeft om een superieure wagen te maken (middenmotor en zeer goed aerodynamica). Zonder dat mini achtervleugeltje zou hij iedereen naar huis rijden
Saleen is ook gebouwd met het vooruitzicht te racen. Over die kleine spoiler, dat is nu eenmaal gewoon het reglement dat die even breed is als de "windshield." Daarom dat ook de Saleen die kleine spoiler heeft, slecht argument dus.
Old 03-08-2007, 22:41
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Over die kleine spoiler, dat is nu eenmaal gewoon het reglement dat die even breed is als de "windshield." Daarom dat ook de Saleen die kleine spoiler heeft, slecht argument dus.
Sorry, maar wat jij hier schrijft, is niet correct.

Bekijk de achtervleugel van de introductie van de Maserati MC12 eens beter.

Zo groot was de achtervleugel bij het debut te Imola, in 2004.

Vervolgens vraagt FIA om neus te verkorten.
Quote:
First Day Of Testing For The MC12 "GT1"

25/01/2005 - Paul Ricard - First day of testing for the Reparto Corse Maserati at the Paul Ricard circuit in the South of France.

...

The car differs from that used in 2004 as regards: the shortened nose to obtain the 4.990 mm maximum length, a reduction of the aerodynamic surface area, the fitting of an undertray between the wheels, the re-positioning of exhaust system, the use of carbon brakes and traction control and the removal of the minimum height clearance.
En de achtervleugel moet verkleind worden.
Quote:
Two MC12s Lead The Field At Monza

09/04/2005 - Monza - The FIA GT championship began in the best of ways for Maserati. The Vitaphone and JMB teams each had one car on the front row with the other two MC12s in rows two and three.
...

The team had to race under new regulations (the FIA had ruled that the rear wing had to be smaller in size) and were luckless in trying to set a fast lap.
Het minimum gewicht is in de loop van het eerste volledig seizoen ook geregeld aangepast om de MC12 minder snel te maken...

De Maserati is dus artificieel vertraagd door FIA, wat duidelijk aantoont dat de wagen niet volgens de geest van het reglement ontwikkeld is Met belachelijk mini vleugel tot gevolg.

Vergelijk dit gewoon met

Ja, de Murcielago rijdt met een bredere en hogere vleugel dan reglementair toegestaan

Last edited by gwyllion; 03-08-2007 at 22:54.
Reply With Quote
Old 04-08-2007, 09:16
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular

@ Gwyllion:

Ergens heb je wel gelijk maar,
ga jij dan liever naar races kijken waar eerst de Maserati's voorbij komen gereden en dan de rest van het veld volgt?
We hebben het al meegemaakt in de Belcar hé. Eerst twee Corvette's, ff wachten en dan komt er een Marcos voorbijgereden. Pintje drinken en dan komt de rest van het startveld voorbij...
Reply With Quote
Old 04-08-2007, 09:23
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

haha was inderdaad zo.
Reply With Quote
Old 04-08-2007, 21:16
Integra's Avatar
De Paddock Regular

Wat ik zeg is niet fout, jij laat foto's zien van enkele jaren geleden met duidelijk andere reglementen. Herinner u bvb de Ferrari 550's met die gigantische spoilers toen nog ...
Old 04-08-2007, 23:14
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Wat ik zeg is niet fout, jij laat foto's zien van enkele jaren geleden met duidelijk andere reglementen. Herinner u bvb de Ferrari 550's met die gigantische spoilers toen nog ...
Eem die fotos met de corvette en de lambos is toch van dit jaar?

Reply With Quote
Old 05-08-2007, 22:40
Integra's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
Eem die fotos met de corvette en de lambos is toch van dit jaar?
De Lambo is toch de enige uitzondering op de regel? Voor de rest, breedte spoiler = breedte windshield
Old 06-08-2007, 00:43
Evil Fuzzy Evil Fuzzy is offline
De Paddock Rookie

Quote:
De Lambo is toch de enige uitzondering op de regel? Voor de rest, breedte spoiler = breedte windshield
De max. breedte van de spoiler is de breedte van de voorruit (in het midden van die ruit gemeten) + 300mm. Daarnaast mag de spoiler niet breder zijn dan 1900mm of breder dan de auto is ter hoogte van de achterwielen.

De kleinere achterspoiler voor de Saleen was een penalty omdat ze niet genoeg straatversies verkocht hadden, als ik mij goed herinner.

Trouwens, de Maserati is ook nog eens te breed: 66mm om precies te zijn, na de veranderingen aan de neus van de wagen (ervoor was hij nog breder), hetgeen door de FIA bestraft wordt met ballast.

In het hele Maserati-verhaal stoort mij toch iets. De jongens bij Maserati ontwerpen een racewagen en maken er later een straatversie van. En toch slagen ze er niet in, ondanks het feit dat ze niet gehinderd werden door de afmetingen van een eerder geproduceerde straatwagen (de Enzo waarop de Maserati gebaseerd is, is immers een stuk korter en smaller) om de wagen volgens de reglementen te bouwen. Toeval? Conspiracy-theorie of niet, je moet behoorlijk zeker van je stuk zijn om zoiets te riskeren.
Reply With Quote
Old 06-08-2007, 08:55
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Mooie overwinning van Carsport!!Wat me wel verbaasde is dat de wagens niet meer binnen de piste moeten blijven.Heb op de raidillon 2 uur staan kijken en de Maserati's waren zowat de enige die binnen de lijnen bleven.De meesten sneden gewoon af rakelings naast de bandenstapel.
De Ferrari races in het voorprogramma waren nog erger met enkele zware crashes tot gevolg.Vrijdag heb ik daar zelfs baanposten moeten zien springen voor hun leven onder safety car!!De auto die ze op een veilige plaats aan het duwen waren bleef dan ook staan op de top van de raidillon met hachelijke standjes tot gevolg.
Quote:
Zoals de vorige schrijver al had gezien, inderdaad zeer gevaarlijke situaties rondom de radillon. Vanaf de tribune inderdaad goed e zien a. hoe gevaarlijk het was tijdens de periode onder geel. De baanposten moesten inderdaad springen. Daarnaast het voordeel wat sommige auto's behalen op dat deel. Als je af snijd is de rechte lijn snelheid veel hoger dan die van de auto's die netjes binnen de lijnen blijven.
Organisatie: doe hier iets aan. Het is niet fair ten opzichte van de deelnemers die zich netjes aan de "baan" houden.
Ik vond heel deze situatie ronduit belachelijk. Er waren een paar rijders die het netjes hielden, maar bijna 95% scheerde de top van de Raidillon volledig af. Zoals hierboven gezegd is het snelheid aan Les Combes veel hoger.
Ook aan de 'Bus-stop' chicane, bij het uitkomen rijdt opnieuw 95% van de rijders langs de curbstones heen. Alles tesamen wint die 95% toch zeker 1,5 a 2sec per ronde.
Die bewuste pit-ingang dan nog. Ik heb een paar uur aan de chicane staan kijken, ik heb hier toch wel een paar bijna-accidenten gezien, oa met de Maserati #1, een paar keer was er een duidelijk contact. Ze zouden beter die pitlane veel vroeger laten beginnen, een eindje voor het indraaien van de chicane...

Hopelijk is het volgende jaar -na verbouwing #26...- veel beter!
Reply With Quote
Old 06-08-2007, 10:39
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Nog meer verbouwingen ze gaan toch niet de radillion verpesten.
Reply With Quote
Old 06-08-2007, 11:12
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie

Even voor alle duidelijkheid, ik ben niet op de hoogte van enige toekomstige verbouwing. Maar ivm de pitlane entry, denk ik wel dat we ons daar aan kunnen verwachten...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules