De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-08-2007, 10:50
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Volgens planetlemans heeft narac een medical check gehad en zijn daarbij geen verwondingen geconstateerd. De oorzaak is wat duister: Narac zou in een groepje gereden hebben met prototypes. Op de live beelden in de biertent zag ik het meest opmerkelijke: een marschal met een heel loopvlak van een band in zijn handen!! Dus kan het ook niet met zekerheid zeggen.
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 13:07
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Hier een paar foto's van het incident met Porsche #76. Voor zover ik het gezien heb, leek het een klapband. De #9 Creation ging er ook af, maar enkel als uitwijkmaneuver.
Op de eerste foto is buiten de klapband vooraan ook geen verdere schade te zien aan de Porsche.

Excuses voor de weinig flatterende houding van de marshal op de laatste foto.
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 13:07
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Conclusie: wat LMS nodig heeft, is een organisatie die de prestaties van de auto's gelijktrekt (vooral in LMP1 en GT1). En natuurlijk wat meer publiek.
De oorzaak voor dominatie in LMP1 is redelijk duidelijk: Peugeot is het enige fabrieksteam. Daarom kunnen ze het technisch reglement ten volle uitbuiten: diesel motor (met huidige regels groot vermogen voordeel) en coupe chassis (superieure aerodynamica).

De dominatie in GT1 is ook logisch: Oreca is als een fabrieksteam. Ze ontwikkelen de wagen zelf en hebben 2 toppiloten. De Saleen is ook een perfect basis voor een snelle wagen: middenmotor en lange achterkant (goede aerodynamica).

In GT2 is RML gewoon het meest ervaren team. De professionele aanpak zorgt ervoor dat zij bijna als enige snelheid en betrouwbaarheid kunnen combineren. Ze rijden al sinds 2004 met een Lola (sinds 2005 met de B05/40) en telkens met Newton en Erdos als piloot.
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 13:12
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Mijn vriendin heeft bij de 'extractie' (piloot sprong nog uit zijn wagen, maar ging dan toch maar liggen) moeten helpen. Hun team (B-MET) heeft de crash enkel horen gebeuren. Het was een zware klapper en ook nog op een rare plaats.
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 13:20
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Een foto zegt meer dan woorden...oorzaak lijkt me duidelijk!
Bedankt voor de fotos!!
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 14:51
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
De oorzaak voor dominatie in LMP1 is redelijk duidelijk: Peugeot is het enige fabrieksteam. Daarom kunnen ze het technisch reglement ten volle uitbuiten: diesel motor (met huidige regels groot vermogen voordeel) en coupe chassis (superieure aerodynamica).

De dominatie in GT1 is ook logisch: Oreca is als een fabrieksteam. Ze ontwikkelen de wagen zelf en hebben 2 toppiloten. De Saleen is ook een perfect basis voor een snelle wagen: middenmotor en lange achterkant (goede aerodynamica).
Henri Pescarolo is woest op de organisatie omdat die in hun reglement een duidelijk voordeel geeft aan wagens met een dieselmotor.
ACO heeft er in het verleden voor gezorgd dat de Audi R8 minder snel ging en het resultaat is bekend: een mooie strijd tussen Audi en Pescarolo, en tijdens de LMS-races boden Creation, Zytek en Dome ook heel wat tegenstand.

Als je fabrieksteams gewoon hun gang laat gaan, dan krijg je een jarenlange dominantie van Audi in Le Mans en twee superieure Peugeots in LMS.
Ik denk niet dat er veel autosportliefhebbers zijn die tevreden zijn met zo'n toestanden. Ik alleszins niet.

Porsche heeft al laten weten dat het voor hen onmogelijk is om een benzine-LMP1 te bouwen die sneller gaat als de Audi's en de Peugeots.
Iedere constructeur die zich dus wil bewijzen in Le Mans, moet een Diesel laten rijden. Privé-teams hebben hier de nodige budgetten niet voor, enzo kom je tot het jammerlijke besluit dat als er een constructeur meerijdt in Le Mans, dat deze ook automatisch wint.
Gelukkig zijn er op dit ogenblik twee merken vertegenwoordigd en is Toyota mss wel op komst.

Oreca heeft laten weten dat ze misschien wel gaan deelnemen aan de Fiagt-race in Nogaro. Benieuwd of ze daar ook domineren...
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 15:35
De Paddock Enthousiast

Quote:
Henri Pescarolo is woest op de organisatie omdat die in hun reglement een duidelijk voordeel geeft aan wagens met een dieselmotor.
Pescarolo roept graag Hij vergeet gemakkellijk dat fabrieksteams over een grotere budget beschikken. Peugeot en Audi kunnen dagen in windtunnel ontwikkelen terwijl bij Pescarolo aerodynamisch updates op een landingsbaan getest worden.
Quote:
ACO heeft er in het verleden voor gezorgd dat de Audi R8 minder snel ging en het resultaat is bekend: een mooie strijd tussen Audi en Pescarolo, en tijdens de LMS-races boden Creation, Zytek en Dome ook heel wat tegenstand.
ACO heeft R8 niet trager gemaakt. Dat heeft Audi zelf gedaan door te kiezen om geen LMP1H wagen te bouwen.
Quote:
Porsche heeft al laten weten dat het voor hen onmogelijk is om een benzine-LMP1 te bouwen die sneller gaat als de Audi's en de Peugeots.
Porsche kennende komen ze pas met een LMP1 wagen op te proppen als benzine wagens bevoordeeld zijn. Idem zoals ze speciale een LMP2 wagen gebouwd hebben voor ALMS, wetende dat een lichtere wagen bevoordeeld is t.o.v. LMP1 op de meeste Amerikaanse circuits.
Quote:
Iedere constructeur die zich dus wil bewijzen in Le Mans, moet een Diesel laten rijden.
Dit jaar wel, volgend jaar misschien niet meer. Binnen 2 jaar moet je misschien een elektrische hybride wagen bouwen om te kunnen winnen. Dan zullen prive-teams ook klagen dat enkel constructeurs dit kunnen. Idem met directe injectie benzine motoren in het verleden (Audi R8 FSI).
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 21:26
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:

In GT2 is RML gewoon het meest ervaren team. De professionele aanpak zorgt ervoor dat zij bijna als enige snelheid en betrouwbaarheid kunnen combineren. Ze rijden al sinds 2004 met een Lola (sinds 2005 met de B05/40) en telkens met Newton en Erdos als piloot.
Oreca is geen officieel fabrieksteam, eerder semi-fabriek. RML in GT2? LMP2 dacht ik zo. De auto is trouwens officeel de EX264. (wat op een gemodificeerde B05/40 aankomt)
Old 20-08-2007, 21:42
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by HHugo View Post
Hier een paar foto's van het incident met Porsche #76. Voor zover ik het gezien heb, leek het een klapband. De #9 Creation ging er ook af, maar enkel als uitwijkmaneuver.
Op de eerste foto is buiten de klapband vooraan ook geen verdere schade te zien aan de Porsche.
ik zie dat je in Stavelot nog steeds tot aan het betonnen muurtje kan gaan staan
zal mooie beelden geven tijdens de F1: de beste plaatsen kosten het minst
Old 20-08-2007, 21:55
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by vortex View Post
Een foto zegt meer dan woorden...oorzaak lijkt me duidelijk!
Bedankt voor de fotos!!
Ik was er ook en heb redelijk wat wagens met kapot rubber gezien.En 2 klapbanden omtrent de raidillon.
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 22:59
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by HHugo View Post

Potverdikke Hugo wat een foto's weer. Sta jij ooit wel eens níet op de juiste plek op het juiste moment?
Reply With Quote
Old 21-08-2007, 07:06
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
ik zie dat je in Stavelot nog steeds tot aan het betonnen muurtje kan gaan staan
zal mooie beelden geven tijdens de F1: de beste plaatsen kosten het minst

Tot aan de muur geraakte je niet, zelfs vele fotografen van de LMS werden weggestuurd door de security, die was opgetrommeld. Met de F1 zal er of heel veel security staan of het zal afgesloten worden. Maar ik betwijfel sterk dat zo'n plek toegankelijk blijft.
Reply With Quote
Old 21-08-2007, 08:39
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Potverdikke Hugo wat een foto's weer. Sta jij ooit wel eens níet op de juiste plek op het juiste moment?
Wees gerust, zelfs de juiste plek op het juiste moment is niet altijd een garantie op goede foto's.
Tijdens de afgelopen 24 uren zat ik op de 1ste rij op de tijdelijke tribune in de raidillon. Mijn CF-kaartjes waren op , dus had ik mijn fotomateriaal opgeborgen en zat ik een beetje de leiders te chronometreren.
Op dat moment is de Sara-free Maserati daar op 2 meter onder mijn voeten in de bandenmuur gegaan...
Reply With Quote
Old 21-08-2007, 08:55
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Oreca is geen officieel fabrieksteam, eerder semi-fabriek.
Er staat ook: Oreca is als een fabrieksteam.
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
RML in GT2? LMP2 dacht ik zo. De auto is trouwens officeel de EX264. (wat op een gemodificeerde B05/40 aankomt)
GT2 was typefout. Gemodificeerde B05/40 met B07/40 neus
Reply With Quote
Old 21-08-2007, 17:12
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Er staat ook: Oreca is als een fabrieksteam.
GT2 was typefout. Gemodificeerde B05/40 met B07/40 neus
Ok.

B07/10

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules