|
|
||||
|
||||
Dinsdagmorgen heb ik nog wat tijd gehad om enkele decals aan te brengen aan de voorkant van de Primera.
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik dan eindelijk de tijd gehad om de velgen af te werken. Eerst heb ik ze gepoetst met wat compound en daarna werd de centrale wielmoer gemonteerd en geverfd met x-31 (titanium-gold)
Ik heb dan na veel wikken en wegen maar het besluit genomen om ze een beetje vuil te maken. Wat mat-zwart verdund met veel X-20A en dan het mengsel in de gaatjes van de velgen laten lopen. De bovenkant terug wat gepoetst zodat er alleen in de gaatjes nog sporen van remstof te zien is. Tot de volgende update.
|
||||
|
||||
Ziet er verdorie niet slecht uit. Langzaam maar zeker komt de Nissan tot stand. Mooi hoor!
|
|
||||
|
||||
Hier alweer een kleine update.
Deze namiddag ben ik nog eens achter mijn tafeltje gaan zitten "plakken en verven". Eerst nog een paar hitteschilden aangebracht en daarna de uitlaat gemonteerd. Hier en daar heb ik de uitlaat een wat verbrand effect meegegeven, vooral in de bochten. Ook de onderkant van het motorblok heeft wat meer kleur gekregen. Nog een paar onderdelen die wat verf hebben gekregen. Ook aan de binnenkant werd er geverfd, oa de beschermplaat voor de voeten. Voilą, dat was het voor vandaag.
|
||||
|
||||
Vooral de hitteschildjes vind ik ferm gedaan. Het verbrand effect is misschien ietske te blinkend. Voor dit soort van schildereffecten is een airbrush pistool met fijne punt uitermate geschikt.
Hoe zit het met de decals ondertussen? |
|
||||
|
||||
Ziet er inderdaad mooi uit allemaal! Alleen dezelfde comment als guido, die verbranding ziet er wat te blinkend uit, met de airbrush zou het er nog mooier uitzien.
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Even een foto gemaakt van de onderkant van de Calsonic-Primera naast die van dit model. Wat de decals betreft, daar ben ik vandaag niet aan toe gekomen, maar het komt wel in orde.
|
||||
|
||||
Ondanks dat ik aan het wachten ben op een aantal interieurfoto's, heb ik de versnellingshendel onderhanden genomen.
Op het plan is te zien dat de schakelstang maar een kort stuk is dat onder het dashboard verdwijnt. De korte stang werd verwijdert en vervangen door een langere metalen stang. Ook werd er een gaatje geboord in de scheidingswand met motorruimte waardoor het stangtje heen moet. Zo ziet het er nu uit:
|
||||
|
||||
Ook de decals aan de rechterzijde van de wagen werden aangebracht, alsook die op de motorkap.
Nu rest mij alleen nog de decals op het dak en aan de linkerzijde aan te brengen. Tot zover deze update.
|
||||
|
||||
Mooi hoor. Begint er al "net echt" uit te zien. Leuk ideetje met die versnellingspook overigens.
|
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik de laatste decals aangebracht, namelijk aan de linkerzijde en op het dak.
De linkerkant: Het dak: Nu kan het geheel een paar dagen drogen alvorens ik de solresten kan verwijderen. Misschien moet er hier en daar nog een decal worden bijgestipt zodat ik daarna dan de vernis kan gaan spuiten.
|
||||
|
||||
Hier is weer mooi werk geleverd.
|
|
||||
|
||||
No words ...
|
||||
|
||||
Chique livery, chique uitvoering, chique werkzaamheden.
Meer moet dat niet zijn. Nog van dat!
|
||||
|
||||
Het brandblusapparaat heb ik vorig weekend ook al een kleurtje gegeven.
Vandaag heb ik geprofiteerd van een dagje verlof en heb ik de carrosserie gepoetst met Tamiya-compound (finish) om de solresten te verwijderen. Dan nog even de opwarming van de aarde afgewacht en mijne Primera voorzien van een eerste laagje vernis. Zo nu alles laten drogen tot morgen en als het weer het toelaat kan ik een 2de laag vernis spuiten.
|