De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
Old 10-01-2008, 09:40
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Tis duidelijk te zien dat het rallyvirus zijn weg gevonden heeft naar Petit Spa. Verschillende leden zijn al goed bezig zijn met rally-auto's bouwen, dus moet ik maken dat mijn concept goed is uitgewerkt tegen dat Lester en ik de baan kunnen frezen! Ik kan u zeggen Johan, we gaan uw beste "timmermanskunsten" nodig hebben ze! Ik ben er uiteraard volledig gerust in dat jij voor alles een oplossing zal hebben.

Enfin... ik heb dus een 3D modelletje proberen maken van hoe de baan er zal uitzien, vooral voor de hellingen dan. Kheb het ontwerpje een paar keer gekopieerd en op één van de versies de "bergsectie" uitgeknipt. Dat uitgeknipt stukje papier laat zijn vrij makkelijk "draperen" over enkele kartonnen pijlertjes.

Op bijna de exact zelfde manier wil ik ook de grote houten versie maken. De uitgetekende bergsectie moet uit een 4 of 6mm dikke mdfplaat gezaagd worden met een wipzaagje. Dat dunne MDF baantje zal zich ook vrij makkelijk laten plooien in de richtingen dat het nodig is. Het zal vastgevezen worden op houten blokjes van verschillende hoogte. Dit alles komt dat op een even dikke MDF plaat als de vlakke delen van het parcours. Het brugje over de baan zal ook gemaakt worden uit diezelfde dunne MDFplaat en zo vastgezet worden op de dikke MDF ondergrond.

In de MDF ondergrond zal wel een 4 of 6mm diep vlak moeten gefreesd worden. Het hout de verhoogde secties moet daar mooi in passen, om een naadloze overgang te hebben. Het wordt dus wel héél wat werk... maar het wordt wel de moeite! Ik heb er een goed voorgevoel bij alleszin!

De grijsgekleurde delen dat je ziet, stellen hier asfalt voor, het witgelaten weggetje die tussen de rest kronkelt, wordt een "modder/gras" sectie.

To be continued! Als er van de rally-kenners nog suggesties zijn... laat ze maar komen! Vooral over rijlijnen in bochten!

G.

Last edited by MFahrer; 10-01-2008 at 09:43.
Reply With Quote
Old 10-01-2008, 12:44
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular

Ik zie het dus ook 100% zitten hé...het is weer een uitdaging. En zo gaan we mss die mannen van de paddock meer over de vloer krijgen en gezellige avondjes meemaken.

J.
Old 14-01-2008, 21:16
Futse's Avatar
Futse Futse is offline
De Paddock Rookie

Dit ziet er echt wel machtig uit. En zoals je het me "live" hebt uitgelegd, zal het nog nie simpel te rijden zijn, en vooral, het zullen geen korte rondjes worden. Begin er al maar rap aan!

B
Old 27-01-2008, 14:19
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Hallo,
Ik ben eigenlijk een slechte 'plekker' en vooral ne racer, zowel op gebied van R/C als op het gebied van slotten...

SlotRally heeft me altijd kunnen bekoren (er gewoon al naar kijken op websites zoals die mannen in Spanje bezig zijn , RCT-Valles), maar buiten de rallycross dat we op geregelde basis in SRL organiseren en dat NINCObaantje met lussen dat ik thuis af en toe van layout verander heb ik zelf nog maar zeer weinig aan slotrally gedaan.

Ik ben eigenlijk toevallig op deze topic gevallen, nadat ik jullie site bezocht had en met veel fasinatie naar de 1/32e proef heb gekeken. Zo eenvoudig en toch zo mooi!!

Deze topic zal ik met veel nieuwsgierigheid volgen, ik weet niet of de baan open zal zijn voor eender wie, maar moest de gelegenheid zich ooit bieden, zou ik ook wel eens met mijn 1/32e rallywagentjes (Foto 1 en Foto 2) komen rally-en!

Hou ons allesinds op de hoogte van de progressie!
Reply With Quote
Old 25-03-2008, 21:19
De Paddock Regular

Zonder woorden...

Denk wel dat iedereen weet wat dit is en wat dit wil zeggen...

G.
Old 25-03-2008, 21:49
HF_INTEGRALE's Avatar
HF_INTEGRALE HF_INTEGRALE is offline
De Paddock Regular

Boucles de Spa 1/24

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Zonder woorden... Denk wel dat iedereen weet wat dit is en wat dit wil zeggen ...
Dat de grondplaten gearriveerd zijn ... ?

Grapje !

Waarschijnlijk véél te druk op de nieuwe job

Regards,
555
Reply With Quote
Old 26-03-2008, 22:03
De Paddock Regular

Om een kort verhaal lang te maken...

Er is door omstandigheden ineens terug tijd om een hobby te hebben... Gisteren om MDFplaatjes geweest! Het kan allemaal beginnen!

G.
Old 27-03-2008, 11:53
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular

Da wil dus zeggen 'haal de bovenfrees maar uit', eens kijken in de agenda wanneer we kunnen komen stof vreten...hmmm ik wil zeggen frezen.
Op één dag zou dat moeten perfect gedaan zijn...

J.
Old 08-04-2008, 20:34
De Paddock Regular

Aangezien mijne compagnon het zo druk heeft... zal ik zelf maar beginnen frezen zeker?

Vandaag een paar uurtjes geprofiteerd van het schoon weer om de frees buiten eens aan het werk te zetten. Dan heb ik al dat ellendig freesstof niet in huis natuurlijk! Dat kruipt echt overal tussen en dat blijf je anders weken opkuisen!

Na effe frezen en de wipzaag te gebruiken, bleek dat het echt ging lukken... de MDF van 4mm plooit mooi mee!

Dan maar meteen de onderplaat op de dwarsbalkjes bevestigd en alles beginnen opbouwen... na een paar uurtjes zag het er zo uit! Zie je ons daar binnen enkele weekjes al naar boven en naar beneden scheuren?

Het hoogste punt is 25cm en alles loopt mooi geleidelijk...

De "jump", ik denk dat er echt wel van de grond zal gegaan worden hier! Dat zal hopelijk mooie fotootjes opleveren later:

De jump van voor gezien, zie je daar al zo'n Scooby over komen gesprongen? Of een Lancer Evo? Pug 307?:

Hopelijk morgen wat verderwerken... om alles verder vast te zetten en de andere platen te frezen!

G.
Old 08-04-2008, 23:36
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular

Uw compagnon heeft het inderdaad zeer druk...maar ziede keer oe goe hij da kunt zonder mij

Het ziet er goed uit van hier...mooi bochtenwerk, en diene jump we gaan van de grond gaan...joepie...

Doe zo verder hé maat.

J.
Old 09-04-2008, 00:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ferm werk Gunther!
Reply With Quote
Old 09-04-2008, 20:05
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Dan maar meteen de onderplaat op de dwarsbalkjes bevestigd en alles beginnen opbouwen... na een paar uurtjes zag het er zo uit! Zie je ons daar binnen enkele weekjes al naar boven en naar beneden scheuren?

Ik vrees dat het op dit punt toch vooral naar beneden zal zijn...

Ah mooi werk alweer hoor... Het kriebelt hier toch ook hoor !!
Reply With Quote
Old 10-04-2008, 18:10
De Paddock Regular

Gisterenavond en vandaag terug een dagske kunnen wijden aan het rallybaantje...

Gisteren avond nog de delen waar de 'bergsectie' begint verzonken in de basis mdfplaat: mooi een vlak van 4mm diep gefreesd:

Valt er mooi in... eens vastgevezen loop dat mooi over!

Zo dus:

Alle vijsgaatjes en de randen rond het verzonken deel mooi dichtgemaakte met opvulpasta, ik heb er speciaal alles heel dik opgelegd zodat ik daarna alle mooi vlak kan schuren en zeker geen stukken heb die dieper liggen:

Eens alles mooi weggeschuurd is de overgang zo glad gelijk een babypoepke:

Vandaag dan... met twee maagdelijke MDF plaatjes begonnen (allez... het circuit was er wel op uitgetekend natuurlijk). Het was pas half negen en zeer fris aan de spreekwoordelijke vis!

Maar al gauw kwam het zonnetje mij opwarmen! Terraske, freeske, zonneke en een Ricaarke... wat moet ne mens meer hebben?

...
Old 10-04-2008, 18:11
De Paddock Regular

Tegen een uur of twee smiddags zag het er zo uit! De rest van de baan was gefreesd en ze was aangesloten op de derde plaat!

Effe klimmen met de Touareg op 1/24:

Helemaal op de top:

Nu staat alles klaar in de garage om plaat per plaat af te werken: nog eens de 'slots' uitschuren met een schuurpapiertje om de braamkes weg te nemen en dan kan ik beginnen schilderen.

To be continued! Soon!

G.
Old 10-04-2008, 19:23
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer

Thumbs up

Mooi mooi,we gaan toch aan de rallyauto moeten beginnen denk ik.
We gaan ons best doen.
Proficiat Gunther.
Groeten WALTER

BMW ...Kraftbayers!!!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules