![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Ja, hé! Die zijn hier blijkbaar goed in trek momenteel op de WIP (zie Porsche 908/80 van sennake/ Ford Focus van kevin555).
Grtz Fanza |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Grtz Fanza |
#18
|
||||
|
||||
Enkele vraagskes:
1. in meerdere WIPs heb ik gezien dat eerst de decals worden aangebracht en dan pas dan de raamrubbers en andere kleinigheden worden geschilderd. Voor de eerste maal doe ik dit nu ook zo (maar waarom weet ik niet goed) vroeger schilderde ik alles alvorens aan de decals te beginnen. Wat is het voordeel als je eerst je decals zet? Kan je die niet verknoeien als je met je verfborstel plots uitschiet? 2. Op onderstaande foto zie je op de capeau een netje dat is meegegoten. dit zou ik nu graag schilderen maar als je goed kijkt zie je er 2 verstevigingen onder zitten. Ik zou graag hebben als ik dit schilder dat je toch nog die verstevigingen nog ziet zitten. Hoe zou ik hiervoor best tewerk gaan? Grtz Fanza |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Als je geen vernis over je model spuit, dan kan je je decals best als laatste aanbrengen.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#21
|
||||
|
||||
Na een bezoekje aan de modelbouwbeurs te Bissegem en een gezellige ontmoeting met Loeten heb ik deze middag van het mooie weer gebruik gemaakt om enkele foto's buiten te nemen voor een kleine update.
De decals van de copit zitten er volledig op als ook de rubbers van de ramen zijn geschilderd. Van het capot gedeelte ben ik nog steeds aan het twijfelen van hoe ik het netje ga aanvatten. vandaar dat die nog niet helemaal gedecaleerd is. Grtz |
#22
|
||||
|
||||
We hebben den draad toch nog maar eens opgepikt. Alhoewel het toch maar een kleine update is.
De achterkant van de wagen is voorzien van een soort gaas waar je werkelijk kan door kijken. De foto maakt natuurlijk veel meer duidelijk. ![]() In de bouwdoos zat echter dit : Na veel geduld en wat zwoegen is het dit geworden: Als laatste heb ik er nog enkele foto's bijgestoken van een dry-fit nadat het stuk gespoten is geweest : that's all folks Fanza |
#23
|
||||
|
||||
Prachtig gedaan het gaas achteraan de wagen trouwens hoe heb je dit gedaan.
Word een prachtig model. |
#24
|
||||
|
||||
Ik vermoed dat je hebt zitten schuren en schuren? Of "gewoon" de gaatjes doorprikt? Ik heb nog twee zulke monsters staan dus zou wel leuk zijn om te weten zoals Vinnie zegt. Er bestaat ook PE voor, maar jij loste het goed op.
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#25
|
||||
|
||||
Dit is de tool dat ik hiervoor heb gebruikt en heel veel geduld.
Werkvolgorde : 1. Het stuk leggen zoals (zie foto eerder in threat) van hoe het stuk zat in de doos 2. Alle gaatjes in het vooraanzicht doorprikken met het mes. 3. De bramen aan de achteraan voorzichtig wegsnijden! 4. De gaatjes verder uitsnijden en stap 3 herhalen. 5. En dit doen tot je het gewenste resultaat bereikt. Het is wel belangrijk dat je alle gaatjes eerst allemaal eens doorprikt alvorens je ze verder gaat uitwerken. Aanvankelijk werkte ik gaatje per gaatje af maar dat kom je tot een punt dat je zoveel kracht gebruikt om een gaatje te doorprikken dat je kans hebt dat de eerdere afgewerkte gaten breken. Grtz Fanza |
#26
|
||||
|
||||
De achterste gril is knap gemaakt! Een monnikenwerk!
I.v.m. de voorste gril op de motorkap... Waarom snijd je dit gedeelte niet gewoon in z'n geheel weg? Vervang het dan met wat gaas |
#27
|
||||
|
||||
Jawadde,
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
De voorste grill's heb ik wel vervangen door gaas zodat je dan de radiator mooi gaat zien zitten. Dit is alvast een voorsmaakje van de motorkap. Hij is zo goed als af. Nog enkele details zoals slotjes, pinkers, mislichten ... Grtz Fanza |
#29
|
||||
|
||||
![]() De wagen zit helemaal ineen en het laatste was de zijramen inkleven. kben er dus in geslaagd te morsen met vloeibare lijm (Contacta liquid van Revell) over het kleine raampje. Is er een manier om die alsnog te verwijderen? hoe en met wat? Kan er iemand mij hierbij helpen ??? Alvast bedankt Fanza |
#30
|
||||
|
||||
Airbrush cleaner kan restjes secondenlijm verwijderen van clear parts. Of dat ook lukt met Revell Contacta weet ik niet, maar het is uit te proberen op een stukje van de clear sprue, of op een stukje uit de scrap-box.
Nogmaals, niet uitproberen op het raam alvorens het ergens anders getest werd !!!
__________________
Groetjes, Domi. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|