De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 14-05-2008, 21:18
steine steine is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Tessenderlo
Posts: 5
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Gaan we een treurig record zien? 3 dagen na de wedstrijd en nog steeds geen foto van een die-hard Belcar (sorry, BGTC) amateurfotograaf op dit forum te zien. Dat was vroeger wel anders met wedstrijden in de UK of DE.
op www.svenfotopagina.be kun je fotos vinde van dijon, we waren er aanwezig en goed geamuzeerd, De crash van de aston live gezien, was een stevige klapper

vind het ook jammer dat de GT4 begint it te dunnen, zeker een mooie strijd en denk dat dit volgend jaar enkel kan beteren maar dan mogen ze het dit jaar niet laten vallen
Reply With Quote
  #32  
Old 14-05-2008, 22:39
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Terwijl er een massale leegloop is in GT4 gebeurt er waarschijnlijk de omgekeerde beweging met de Porsches in D2.

Quote:
Peter Van Audenhove wil op zijn beurt zijn ex-GPR Porsche inzetten in Division 2 van het Belgian GT Championship. Mogelijk wordt Van Audenhove vergezeld door Gunther Raus.
BRON: www.racingworld.be
__________________
Reply With Quote
  #33  
Old 14-05-2008, 22:47
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by steine View Post
op www.svenfotopagina.be kun je fotos vinde van dijon, we waren er aanwezig en goed geamuzeerd, De crash van de aston live gezien, was een stevige klapper

vind het ook jammer dat de GT4 begint it te dunnen, zeker een mooie strijd en denk dat dit volgend jaar enkel kan beteren maar dan mogen ze het dit jaar niet laten vallen

Zeer mooie foto's!
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #34  
Old 14-05-2008, 23:34
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Quote:
Originally Posted by RKG
De lotus rijders van AD zijn ook niet tevreden over de Porsche in divisie 2 en de lak aan balance of power tussen de gt4 en de porsche. Ze blijven wel in bgtc, maar gaan ook DSMEC rijden!

Kan die Porsche niet in klasse 3 gezet worden, daar wordt er toch met een minimum rondetijd gewerkt, anders zie ik na verloop van tijd alleen nog alleen de porsche in klasse 2 rijden, en dat terwijl men de gt4 wil promoten!
Ik denk dat jullie het bij het verkeerde eind hebben.
Balance of Power is enkele van toepassing bij de SRO GT reeksen ( GT1, GT2, GT3 en GT4 ).
Onze Porsche is een reglementaire Cup versie die volgens het reglement in klasse 2 hoort te rijden, de klasse die voorbehouden is voor cup wagens.
Ook wij vinden het spijtig dat er niet wat meer weerstand is.
We hadden die op korte termijn van de Ginetta's wel verwacht, zoals gebleken is in Dijon.
Ze behalen een overwinning en beweren dan dat er van ons niet te winnen is ... probeer dat maar eens te begrijpen.
Wat gaan ze dan in de DSMEC zoeken.
Daar rijden evengoed 996'en die doordat ze niet aan de cup regels moeten voldoen zelfs nog sneller zijn. Daar moeten ze dan toch ook de duimen voor leggen ?
Reply With Quote
  #35  
Old 15-05-2008, 09:22
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2003
Location: Asse
Posts: 386
De overwinning in Dijon van de ginetta was door wat geluk met de pacecar...

Voor de DMSEC geldt het GT4 reglement niet en mogen er dus aanpassingen aan de wagen gedaan worden waardoor ze wat sneller kunnen gemaakt woren
Reply With Quote
  #36  
Old 15-05-2008, 15:19
ydg ydg is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2001
Location: Grimbergen
Posts: 58
Powercars’ repliek op alle “opbouwende” kritiek

De Porsche 996 hoort niet meer thuis in divisie 2... De wagen is gemiddeld vier seconden sneller dan een nieuwe GT4... Er is geen “balance of power”... Jammer, want we streven naar betaalbare autosport...

In het tussenseizoen heeft Powercars zéér bewust gekozen voor een eigen infrastructuur en een weloverwogen, financieel haalbare strategie :

Om de sportieve carrière van onze piloten optimaal uit te bouwen, hebben onze commerciële partners en wijzelf geopteerd voor het hoogste niveau van de nationale GT’racerij, hetzij het Belgian GT Championship MVD 2008. Precies om alles nog net betaalbaar te houden, verkozen we strijd te leveren voor een podium in divisie 2, véél liever dan anoniem mee te draaien tussen de voor ons onbereikbare GT3’s, of de prijs te moeten ophoesten voor een “nieuwe” GT4.

Vorig autosportjaar leverden niet minder dan 6 gelijkwaardige 996’s Cup strijd in divisie 2, bestonden de GT4’s (BMW-Ford Mustang) ook al, en wist iedereen dat deze geen partij zouden vormen. Teneinde goed gewapend te zijn, brak Powercars het spaarvarken en kocht de kampioenenbolide. Dat anderen kozen om nationaal af te haken, is niet voor onze rekening.

Lang voor aanvang van het seizoen reeds, maakte Powercars Racing haar ambities met deze Porsche 996 Cupversie bekend ; niemand reageerde...

Streven naar betaalbare autosport kan ook door “afgeschreven” auto’s nog een paar jaar te rentabiliseren. In welke divisie organisatoren deze “oudjes” willen onderbrengen wordt beschreven in hun reglement, dat overigens volgens plechtige belofte nog tot eind 2009 ongewijzigd zou blijven.

Het is aan éénieder om sportieve en handelsbelangen zorgvuldig af te wegen. Wij vinden dat onze kostbare racewagen, modeljaar 2005, wél thuishoort in dit prestigieus kampioenschap én in de toegewezen divisie.

Honni soit qui mal y pense !

http://www.powercars-racing.be
Reply With Quote
  #37  
Old 15-05-2008, 17:57
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
k snap het niet echt... KS trekt zich terug omdat ze niet competitief zouden zijn tov de Porsche. maar ze hebben toch juist gewonnen in Dijon? is winnen dan niet competitief zijn?
__________________
Reply With Quote
  #38  
Old 15-05-2008, 18:07
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
k snap het niet echt... KS trekt zich terug omdat ze niet competitief zouden zijn tov de Porsche. maar ze hebben toch juist gewonnen in Dijon? is winnen dan niet competitief zijn?

Onder normale race omstandigheden zijn ze niet competitief. Hun overwinning had met de safety car te maken
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #39  
Old 16-05-2008, 09:54
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
De Ginetta teams zijn gewoon verbolgen omdat Ratel ze B levert terwijl hij ze A heeft beloofd. En daar hebben ze groot gelijk in.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.