|
#1
|
||||
|
||||
Austin Metro 6R4 - Boucles de Spa 1986 - Duez/Lux - Meri Kits - 1/43
Het doel van dit project, namelijk het inhalen van wat modelbouwtijd, is jammer genoeg niet gehaald: er is redelijk wat misgelopen bij de bouw van dit model wat me de nodige tijd doen verliezen heeft om nog maar te zwijgen over het kwaliteitsniveau dat wat mij betreft niet behaald is. Dat ligt gedeeltelijk aan mezelf, maar ook aan de kit zelf. De vorm is niet zo goed, en de diecast 6R4 die ik gekocht had om de wielen van te recupereren was qua vorm veel correcter. Had ik het geweten, dan had ik de Belga decals op de Altaya Metro gezet. Ook de onderdelen in de kit lieten te wensen over: er ontbraken er een aantal die ik moeten scratchen heb, of er zaten de verkeerde in... Zo waren er 2 rijen inlaat-trompetten voor de 6-cilinder motor bijgeleverd, maar toen ik ze eens wat dichter onder de loupe nam bleek er een rij van 3 en één van 4 in te zitten, die ook nog eens totaal verschillend waren van vorm! Tenzij de 6R4 een 7-cilinder was, kon dit niet en moest ik zo'n cilinder-rij scratchen. En zo kan ik nog even doorgaan, maar dat ga ik je besparen, en geef ik je meteen de conclusie: koop liever een diecast 6R4 als je hem op 1/43 wil hebben, want het Meri Kits model is de moeite niet. Als je hem nog kan vinden bovendien.
De grootste catastrofe deed zich echter voor toen ik dacht dat het model klaar was. Het was zelfs helemaal klaar, maar ik vond het nodig om de bevestiging van de achterassen nog wat te verstevigen door er een druppel secondenlijm tussen te laten lopen. Dat is normaal gezien geen probleem, ik doe het regelmatig op die manier, maar deze keer was er een verschil: de motor die achterin ligt en vooral de opening onderaan het chassis waarin de motor ophangt, en die in verbinding staat met het gehele interieur. Het drogen van de secondenlijm gaat gepaard met dampen die normaal niet kunnen indringen in het model, maar deze keer wel, met als resultaat dat alle ruiten "aangewasemd" waren. Geen zicht dus. Bovendien was het chassis niet aan de body geschroefd zoals meestal het geval is, maar was het vastgekleefd en niet meer los te krijgen. Dus moest ik noodgedwongen een ruit uitsnijden vanwaar ik de binnenzijde van de andere ruiten kon "poetsen". Ik koos voor de linkerachterruit. Jammer genoeg brak een stuk van de lak/vernis af en nam een stukje van de decal mee... Na het poetsen van de andere ruiten met een penseeltje en Revell Airbrush cleaner (nu weet ik hoe een genaecoloog zich voelt) heb ik de lakschade trachten bij te werken en heb ik een nieuwe ruit bevestigd met 2k epoxylijm. Het is verre van perfect, maar ik zal er moeten mee leven... De (korte) WIP-thread staat hier. Overtuig uzelf: hier zijn de foto's... Last edited by Sennake; 08-02-2011 at 13:01. |
#2
|
|||
|
|||
1 opmerking (waar jij nix aan kan doen in feite), maar moet die voorvleugel niet een paar graden zakken?? Ik vind hem nogal hoog staan
__________________
WRC-prono 2006 kampioen IRC-prono 2009 kampioen |
#3
|
||||
|
||||
Inderdaad, ik heb de indruk dat bij de kit bijna horizontaal staat.
Zo zou hij moeten staan: En er klopt nog iets niet aan die kit. De rolkooi zit naast de deurstijl, en bij de kit is hij zichtbaar door de zijruit.
__________________
www.rallyfoto.be |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Enfin, er is blijkbaar één en ander misgelopen, but OK, that's life. Toch is en blijft de 6R4 een heel knap (modelbouw)onderwerp. Hij zal mooi staan tussen zijn tijdsgenoten.
__________________
Groetjes, Domi. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Maar het blijft prachtig natuurlijk.
__________________
www.rallyfoto.be |
#6
|
||||
|
||||
Ik vind alvast dat je op de foto's van het model weinig of niets van de miserie terug te vinden is. Ik heb toch goed gekeken denk ik...
De twee andere opmerkingen zijn wel jammer en zoals Domninique aangaf wat te laat maar ik denk niet dat er zoveel zijn die dit wisten en dus zouden opmerken.... Toch een schoon model he, nu eentje op 1/24?
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#7
|
||||
|
||||
Ik vind het toch een heel mooi model, en idd zoals Loeten al zei is er op het afgewerkte model niets meer te zien van de miserie, het ziet er gewoon weer prachtig uit.
|
#8
|
||||
|
||||
Dat bedoel ik (onder andere) met "de vorm is niet goed"...
|
#9
|
||||
|
||||
Ook dat valt onder de categorie "de vorm is niet goed", want die rolkooi zit vast aan de scheidingswand tussen de cockpit en het motorcompartiment, die dus ook niet juist staat. Maar zoals gezegd, koop liever een diecast 6R4 (wat je ondertussen ook gedaan hebt )
|
#10
|
||||
|
||||
het model ziet er volgens mij schitterend uit.
Zeer mooi werk geleverd, en van de probleempjes die er waren vind ik ook niets terug. Nice |
#11
|
||||
|
||||
Als ik je thread hier las , dacht ik dat het veel erger zou zijn! Als ik zo de foto's bekijk , zie ik er niet veel mis aan. Behalve die 2 opmerkingen (die volgens mij wel terecht zijn). Maar ze storen niet . Het gaat hier tenslote toch om een 1/43 ste , niet? Aan de achterruit is ook niets verkeerd te zien... Ik denk dat er veel zijn die op het einde zo'n resultaat zouden willen hebben. Hoe dan ook , dit is een prachtige livery die er zeer goed uit ziet ,
Ik zit al vol ongeduld te wachten op je volgende thread... Great job !
__________________
MIJN WERKBANK |
#12
|
||||
|
||||
Oeioei, dat zou wel eens kunnen tegenvallen dan... Gezien het feit dat ik mijn planning niet gehaald heb, en ik absoluut 2 maanden wil reserveren voor de Brabham, ga ik namelijk eerst nog een project doen dat ik hoop te beëindigen rond 1 juli... Ik heb al een idee wat het gaat worden, maar of het onderwerp ook in jouw interessegebied gaat vallen is twijfelachtig. Meer hierover weldra in de nieuwe WIP-thread die ik hierover ga lanceren.
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
MIJN WERKBANK |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|