![]() |
|
|
||||
|
||||
Warsjeinlek hel vel !
![]() |
|
||||
|
||||
30, niets mis mee denk ik.
Quote:
Quote:
![]() Ze gaan het graag horen, hier mag je je aan enige reacties verwachten vrees ik ![]() 70 wagens starten - 55 aankomers. 45 van de DSMEC en 10 van de BGTC. |
|
||||
|
||||
Een open 24h zou fantastisch zijn voor zowel het publiek als de deelnemers maar ik vrees dat het imago nu toch een klein beetje verbrand is... Als je enkele jaren terug naar Zolder afzakte dan bleef je er een volledig weekend; nu is het meer een "elite" groepje (lees: sponsors) die komen netwerken, eten en terug naar huis gaan.
Begrijp me niet verkeerd, je mag dit niet veralgemenen. Er zijn nog "die hards" onder ons die gaan uit liefde voor de autosport maar het hele 24u gebeuren is toch sinds enkele jaren wel zeer snel achteruit gegaan. Ik ben toch benieuwd om te zien hoe die neerwaartse spiraal zich terug zal herstellen. Andy Jaenen en Hans van de Ven zijn volgens mij beter geplaatst om zulke organisatie op zich te nemen maar uiteindelijk zal het circuit zolder ook een zeer grote inspanning moeten maken, anders zie ik geen echte toekomst meer voor de 24h. |
|
||||
|
||||
Quote:
Groot struikelblok in de hele problematiek blijft SRO. Zij hebben nog steeds de rechten op (en dus ook de macht over) de 24 Uren. En op 2 jaar heeft Ratel het imago van de wedstrijd inderdaad helemaal om zeep geholpen. Iets afbreken gaat vlug; iets terug opbouwen daar heb je heelwat meer tijd voor nodig. Maar zolang Ratel en zijn aanhang (Witmeur, RACB) de scepter blijft zwaaien over de 24 Uren vrees ik dat het alleen maar steiler bergaf zal gaan, open wedstrijd of niet. Je punt dat Circuit Zolder ook een inspanning zal moeten leveren, klopt ook. Alleen stel ik me de vraag of men dat in Zolder nog wil en/of kan. Het is duidelijk dat CZ in slechte financiële papieren zit, tengevolge van het beleid gevoerd door de vorige directie. De huidige politiek van CZ is dan ook zelf nog zo weinig mogelijk te organiseren (lees financiëel risico lopen) en de organisatie van de evenementen aan derden over te laten. Voeg daar nog eens de huidige economische crisis aan toe, en dan vrees ik toch wel dat de heropleving van de 24 Uren van Zolder nog niet voor 2009 of zelfs niet voor 2010 zal zijn. Last edited by Baron; 28-10-2008 at 11:56. |
|
||||
|
||||
Je slaat de nagel op de kop Baron! Het is inderdaad zo dat Circuit Zolder als "merknaam" niet veel meer voorstelt. Dit is inderdaad te wijten aan slecht bestuur en de keuze van de partners (SRO, RACB) die te veel macht hebben verworven gedurende de laatste jaren.
Wat CZ duidelijk nodig heeft is zich opnieuw te profileren als een instelling die een meerwaarde kan bieden, niet enkel op autosport niveau, maar ook als een partner voor geinteresseerde (buitenlandse) organisatoren, zonder in de hoek te worden geduwd door een paar enkelingen. De raad van bestuur zou zich beter hierover eens diep buigen en enkele drastische maatregelen nemen die op korte en lange termijn resultaat zullen geven. In zijn meest simpele vorm: meer wagens aan de start is gelijk aan meer spektakel is gelijk aan meer inkomsten die gegenereerd worden. CZ hangt ook vast aan vaste partners wat marketing/technisch ook niet erg gesmaakt word door vele organisatoren. Die spelen zelf liever het uithangbord voor hun eigen vaste partners. Ik zou zeggen aan de raad van bestuur: stof tot nadenken... ![]() |
|
||||
|
||||
Voor een 24 u zoals dit jaar of een 24u met enkel DSMEC kom ik mijn kot niet uit. Kan ik even goed kijken wat er in de straat voorbij komt gereden, daar zit soms nog meer spectaculairs tussen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Toch raar hé, dat men om weer te vertrekken de klok moet terugdraaien ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
We kunne alleen maar afwachten wat de toekomst brengt denk ik.
|
|
||||
|
||||
Zet de 24H open voor alle wagens die mee mogen rijden in 24H Dubaï, dus GT2, GT3, GT Cup, Silhouettes, Touringwagens, 24H specials (waar we er hier in Belgie toch genoeg van hebben
![]() |
|
||||
|
||||
Waarom de GT1's hierbuiten laten?
|
|
||||
|
||||
Gaan er zich dan zoveel aanmelden?
Stel dat er zich 2 GT1's aanmelden hebben we op papier maar 2 kanshebbers op de overwinning, wil je toch liever wat meer kanshebbers niet? 24H Specials zijn de GT1's dan maar he, halve zeg maar ![]() |
|
||||
|
||||
Denk toch wel dat er meerdere GT1's zoude komen opdagen. Allé hoop ik toch.
![]() |
|
|||
|
|||
Net niet. Er moet met rasse schreden gewerkt worden aan de toekomst. Is het, voor piloten en teams, niet ongeveer het moment om het budget voor 2009 te gaan zoeken en vastleggen ? Indien je een (mogelijke) 24 uurs wedstrijd niet incalculeert, kom je al snel ettelijke duizenden €'s te kort. Voor de teams begint het hoog tijd te worden dat ze iets weten. Maar de autosportautoriteiten zijn er nog niet uit wat ze willen.
Maw ze hebben niks geleerd uit het recente verleden... C U |
|
||||
|
||||
De kalender van de FIA GT4 Cup voor 2009 is bekend.
De serie komt op 22 augustus naar Zolder, waarschijnlijk in het voorprogramma van de 24 Uren. De link met SRO is natuurlijk snel gelegd. Ik heb dan ook een flauw vermoeden dat de 24 Uren zelf weer de GT3 zal moeten promoten. ![]() Last edited by Baron; 05-11-2008 at 23:36. |
|
||||
|
||||
Het zal weer een zeer triestige bedoening worden met andere woorden; weinig deelnemers, weinig publiek en dus geen echte actie op gebied van autosport. SRO zal Zolder verder in een neerwaartse spiraal duwen wat het imago van het circuit zeker niet ten goede komt...
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|