De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 30-03-2009, 15:11
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
En waarom dat?

Als de Aston Martin DBRS9 niet aan de start verschijnt zou ik dat ook spijtig vinden omdat het een prachtige bolide is. Maar welke reden zou erachter steken als men eerst zegt van wel en achteraf men zich gaat nestelen in een andere wagen?

Mvg
Het zou zever zijn omdat men dan niet meer mag kiezen in welke serie men wil rijden. Stel je koopt een gt3 en je wil in DSMEC een paar racen rijden, dan zou het niet mogen. Als de wagen niet volgends de regels is kan ik dat begrijpen , maar je kan de wagen wel aanpassen naar de regels.

edit: ik zie juist de regels op autosport, het kwaad is blijkbaar al gebeurd
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr

Last edited by guntha; 30-03-2009 at 15:18.
Reply With Quote
  #17  
Old 30-03-2009, 15:19
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Het zou zever zijn omdat men dan niet meer mag kiezen in welke serie men wil rijden. Stel je koopt een gt3 en je wil in DSMEC rijden, dan zou het niet mogen. Als de wagen niet volgends de regels is kan ik dat begrijpen , maar je kan de wagen wel aanpassen naar de regels.

edit: ik zie juist de tegels op autosport, het kwaad is blijkbaar al gebeurd
Maar langs de andere kant vind ik het wel logisch dat ze niet in mekaars vaarwater willen zitten. De GT3's horen dan ook thuis in het BGTC vind ik.

En ja, wil je DSMEC rijden dan moet je een andere wagen inzetten, zo simpel is het.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #18  
Old 30-03-2009, 15:23
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Wel ik snap dat niet, maarja dat zal aan mij liggen.

Stel dat je dan een gt4 aanpast naar endurance. Kan die dan nog terug zijn gt4 status krijgen na een jaar ( vermits die aanpassingen terug weg zijn)?
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #19  
Old 30-03-2009, 15:28
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Wel, ik stelde mij net dezelfde vraag. Als je de aanpassingen terug ongedaan maakt, moet je dan de wagen terug laten homologeren eens je terug officiële GT4-races wil gaan rijden?

Maar ik snap wel waarom de gehomologeerde GT3 en GT4-wagens niet zomaar in DSMEC en BGTC samen kunnen deelnemen. Anders zou SRO wel een aantal klantjes gaan verliezen.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 30-03-2009 at 15:29.
Reply With Quote
  #20  
Old 30-03-2009, 15:40
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Wel, ik stelde mij net dezelfde vraag. Als je de aanpassingen terug ongedaan maakt, moet je dan de wagen terug laten homologeren eens je terug officiële GT4-races wil gaan rijden?

Maar ik snap wel waarom de gehomologeerde GT3 en GT4-wagens niet zomaar in DSMEC en BGTC samen kunnen deelnemen. Anders zou SRO wel een aantal klantjes gaan verliezen.
Waarom zouden ze klanten verliezen? Als een bgtc klant nu een weekend dsmec rijd wanneer er geen bgtc is maakt dat toch geen verschil? Daar verliest SRO bij mijn weten niets aan.
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #21  
Old 30-03-2009, 15:45
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Ik vind dat logisch, de deelname van nieuwe GT3's dreef de kosten alleen maar op in de DSMEC. De oude wagens uit de Belcar hebben nu tenminste nog een serie waar ze wel competitief zijn.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #22  
Old 30-03-2009, 19:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
We wachten geduldig af op de officiele berichten maar zo op het eerste gezicht is dit wel een raar regeltje van SRO (BE?). GT3's en GT4's mogen niet in het DSMEC van start gaan? Als dat door geheel Europa is heb ik vrede mee........maar in de Britcar rijden wagens mee van de British GT. Naar alle waarschijnlijkheid zien we Nederlandse GT4's in de DSC en rijden er een pak GT3's en GT4's mee in de VLN.

Benieuwd met welke sluitende verklaring SRO komt in deze kwestie
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #23  
Old 30-03-2009, 20:05
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Hebben ze eigenlijk copyright op dat gt3 gt4 concept? lijkt me anders straf dat ze iemand kunne verbieden om deel te nemen.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #24  
Old 30-03-2009, 20:23
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Ik vind dat logisch, de deelname van nieuwe GT3's dreef de kosten alleen maar op in de DSMEC. De oude wagens uit de Belcar hebben nu tenminste nog een serie waar ze wel competitief zijn.
Wat dan met de nieuwe clio's? Die gaan ook verdomd hard, harder dan de 'oudere' wagens van de belcar.
(maar zijn en blijven chice auto's die clio's)
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #25  
Old 30-03-2009, 20:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Hebben ze eigenlijk copyright op dat gt3 gt4 concept? lijkt me anders straf dat ze iemand kunne verbieden om deel te nemen.
FIA GT3 en FIA GT4 maken gebruik van een tm-logo op hun site. Die namen lijken me dus beschermd..........gaat dus alleen om de naam. Je zou dus een probleem krijgen lijkt me zo als je een klasse DSMEC GT3 of DSMEC GT4 gaat noemen. Dat is echter niet het geval

Als alle partijen akkoord zijn hebben we natuurlijk ook niks te azijn zeiken in deze kwestie Mocht dat niet het geval zijn, schrijf jij of ik een briefje naar Nelie Smit-Kroes ?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #26  
Old 30-03-2009, 20:36
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: zolder
Posts: 305
Mij maakt het nie uit waar ze rijden, liever twee gevulde velden dan dan een mega veld en een met auto of 10.
__________________
Design is a passion,
The passion to design is mine.
----------------------------------

Reply With Quote
  #27  
Old 30-03-2009, 21:08
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
Mij maakt het nie uit waar ze rijden, liever twee gevulde velden dan dan een mega veld en een met auto of 10.
Voila, en in het belang van de autosport is dat de beste oplossing. Met de 105Db norm kunnen we toch niet iedereen van dienst zijn.

Zoals gezegd, effe wachten op de correcte uitleg en dan constateren dat het voor de sport de beste oplossing is. Een Porsche 997 GT3 S, Mustang, Lambo of een Ferrari horen niet thuis in de DSMEC. Wie de reglementen leest zal zien dat buiten deze wagens al de rest wel mogelijk is. Een aangepaste GT3 of GT4 naar endurance uitvoering is dus wel welkom in de DSMEC, ,op voorwaarde dat deze niet deelneemt aan de BGTC.

Last edited by BSOT; 30-03-2009 at 21:22.
Reply With Quote
  #28  
Old 30-03-2009, 21:13
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Voila, en in het belang van de autosport is dat de beste oplossing. Met de 105Db norm kunnen we toch niet iedereen van dienst zijn.

Zoals gezegd, effe wachten op de correcte uitleg en dan constateren dat het voor de sport de beste oplossing is. Een Porsche 997 GT3 S, Mustang, Lambo of een Ferrari horen niet thuis in de DSMEC. Wie de reglementen leest zal zien dat buiten deze wagens al de rest wel mogelijk is. Een aangepaste GT3 of GT4 naar endurance uitvoering is dus wel welkom in de DSMEC.
Wat mag die aanpassing dan zijn? Grotere tank van 100l?

Edit: efkes gaan lezen in BGTC regels. Ze mogen al een tank hebben van 100 liter met een marge van 2 liter. Dus grotere tank ik niet echt een optie lijkt me
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr

Last edited by guntha; 30-03-2009 at 21:27.
Reply With Quote
  #29  
Old 30-03-2009, 21:20
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Wat mag die aanpassing dan zijn? Grotere tank van 100l?

@ Mark of Joost: wanneer ben je geen GT3 of GT4 meer?
Reply With Quote
  #30  
Old 30-03-2009, 21:25
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
En zie mijn vraag eerder. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat ineen zit: neem nu dat een DBRS9 gewijzigd werd naar een 'endurance-spec', moet die dan nadien terug gehomologeerd worden eens die terug bijvoorbeeld richting GT3 in BGTC wil bollen?
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.