De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 09-10-2009, 23:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Belcar 2010: Racen op zondagmiddag is zeer zeldzaam!

De kalender is nog onder voorbehoud uiteraard, alhoewel de evenementen vast staan kunnen de datums schuiven. Het format van de evenementen zal echter niet veel veranderen. Op basis van het verleden en verwachtingen heb ik de indruk dat de meeste races gaan plaats vinden op tijdstippen die voor sponsors niet aantrekkelijk zijn. Mijn inziens een bedreiging voor de Belcar 2010

Provisional calendar Belcar 2010:
  • April 9, 10, 11 Kick Off Zolder 180’ => klassiek weekend, race op zondagmiddag.
  • June 3, 4, 5 12 Heures de Spa Francorchamps 125’=> voorprogramma BTCS, race op zaterdagochtend/vroege middag.
  • July 8, 9, 10 25 Heures VW Fun Cup Francorchamps 180’ => voorprogramma Funcup, race op zaterdagochtend/vroege middag.
  • September 17, 18, 19 Francorchampagne Francorchamps 240’ => Gok op een race op de zondag, in het verleden werden de 4-uurs wedstrijden verreden op de zaterdagavond.
  • October 8, 9, 10 FIA GT Championship Zolder 125’=> Race op zondag maar niet op prime-time zondagmiddag. Of zeer vroeg in de ochtend of zeer laat in de middag.
  • November 13 10 Hours of Zolder Zolder 600’ => Zaterdagmiddag/avond.

Belcar 2010:
  • Racetijd: 1.450 minuten / 100%
  • Zaterdag: 905 minuten / 62,4%
  • Zondag: 545 minuten / 37,6%

Het merendeel van de wedstrijdminuten gaat plaatsvinden op voor sponsoren onaantrekkelijke tijdstippen. Gasten uitnodigen voor races op zaterdag(ochtend)? Succes! Voor de mensen die racen door het aantrekken van sponsoren is dat een lastig iets om te verkopen. Er zijn maar 1 of 2 wedstrijden waarop de Belcar actief is in de prime-time van een weekend.

Let wel, ik ben blij met de ontwikkelingen voor 2010. Eindelijk verlost van het SRO BGTC gedrocht maar er zijn enkele factoren die een succes in de weg kunnen staan om de DSMEC te laten evolueren naar een succesvolle Belcar 2010.
  • Weinig racetijd op zondag => slecht te verkopen naar sponsors
  • Nationale licentie => hoge drempel om in te stappen
  • Raceweekends duren meestal 3 dagen! => lastig voor de mensen die nu alles op 1 dag doen. Het kost kleine zelfstandigen te veel tijd (lees: productietijd/geld)

Klagen sponsors? Ja, ze hebben nu al moeite om gasten te vinden voor dit soort activiteiten. De huidige crisis werkt daar ook nog eens aan mee. Werknemers mogen steeds minder “geschenken” aannemen. Enige tijd terug gesproken met een sponsor van een Nederlands GT4 team, elk raceweekend krijgt ie niet alle gastenkaarten gesleten aan zijn relaties. Voor de zaterdag is niemand te porren. Wat doet zo iemand in 2010? Bedrag naar beneden bijstellen want die vip-pakketjes op zaterdag zijn eigenlijk niets waard.

Dat werknemers steeds minder mogen accepteren van hun werkgever? Vraag de Fifa maar eens naar het hospitality-vraagstuk omtrent de WK2010 in Zuid-Afrika
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 10-10-2009 at 00:00.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-10-2009, 00:00
wix's Avatar
wix wix is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2006
Location: Aarschot
Posts: 86
Das minder verdorie ... ik werk bijna elke zaterdag...
__________________
Wix

http://www.bsimracing.com
Reply With Quote
  #3  
Old 25-10-2009, 23:43
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2002
Location: Wetteren, Belgium
Posts: 203
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
  • Nationale licentie => hoge drempel om in te stappen
Is dit echt een nadeel? Het wordt trouwens hoog tijd, want elk jaar 2 omlooplicenties moeten aanvragen krijg je niet uitgelegd aan iemand die ons federaal apelandje niet kent.

-Philippe-
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.