![]() |
|
#91
|
||||
|
||||
.....
|
#92
|
||||
|
||||
het is al een hele tijd geleden dat deze thread nog eens een update heeft gekregen. Bij deze ...
Niet zo gek veel gedaan de laatste tijd. Ik heb vooral gewerkt aan enkele details rond de achteras. Het heeft me een poging of 3 gekost vooraleer het naar mijn goesting was, maar hier zijn we er dan toch maar mee. Zoals je op de eerste twee foto's kan zien is de as opgehangen in 2 beugels die elk een soort van vliegwiel hebben. Omdat het onderdeel met de bevestiging aan het kader, de beugel en het vliegwiel in 1 enkel stuk was gegoten, waarbij de beugel de bevestiging en het vliegwiel overlangs verbindt (wie kan er nog volgen? ![]() De eerste poging heb ik uitgevoerd in plasticcard, maar daarbij ondervond ik dat het nog veel te dik was, en bovendien te flexibel. De 2e poging met alusheet was ook niet stevig genoeg, dus heb ik het nog eens overgedaan in koperplaat van 0,25 mm dik. Stevig genoeg en bovendien niet zo erg moeilijk om te verwerken. Verder zie je nog op de foto's dat ik ter hoogte van de overbrenging een extra beugel heb gescratched, net als iets verderop waar nog een verstevingsarm naar het chassis tussen moet, ter hoogte van die mof die rond de chassisbalk zit. Eén en ander moet nog wat uitgelijnd worden, maar het idee zal wel duidelijk zijn zekers?
__________________
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 25-11-2009 at 21:51. |
#93
|
||||
|
||||
Dan het koetsgedeelte. Het werd afgewerkt met PE-gaas waar nodig. Dat moet het rietvlechtwerk voorstellen dat in het zeteltje is ingewerkt. Ook de 2 grotere vlakken krijgen zo een gaas, maar dat kan ik monteren nadat de koets werd gespoten en gevernisd zonder heel de boel weer te bekrassen.
De koets heeft dan een basiskleur Nato-bruin gekregen. Later volgt vernis (waarschijnlijk wordt dat gewoon Gunze) en dan kan het rietwerk opnieuw in een mat geel-bruin kleurtje worden gepenseeld. Het zit een beetje onder het stof, maar dat komt omdat er redelijk wat tijd is overgegaan na het spuiten en de foto's. Geen probleem. Verder nog de zetelbekleding, die werd afgewerkt met "kopernageltjes". Vragen? Geen vragen... ![]()
__________________
Groetjes, Domi. |
#94
|
|||
|
|||
Heb alles nog eens nagelezen....
1 woord, GENIETEN. Grtz, G |
#95
|
||||
|
||||
Tijd om heel de boel aan de achterkant eens te schilderen, en te monteren.
Ik heb ringen gedraaid waarop de zelfgemaakte wielassen kunnen passen. Dusdoende hoef ik enkel de wielas in deze ring te klikken, en het wiel staat vast. De motor annex overbrenging kreeg een laag mat grijs, dan een mistlaagje gun metal erover (met de spuitbus, van op redelijk grote afstand gespoten), en alles werd overspoten met mat vernis. Die werd dan ook over de achtersas geschoven en dan mocht de as langs beide kanten worden "afgesloten" met de ringen voor de wielassen. Ik heb dan nog een verstevigingsarm gescratched. Die moet aan die mof komen te zitten op het chassis, en dan weet je ook waarvoor de extra klem op de achteras dient. Nadat die in het zwart werd geschilderd ziet het er zo uit, inclusief aangebrachte remkabel: De gespoten wielen, by the way, die heb je nog van me tegoed. Bij deze ... Tot de volgende update.
__________________
Groetjes, Domi. |
#96
|
||||
|
||||
geen woorden voor
![]() ![]() ![]() ![]() |
#97
|
||||
|
||||
Uw banden lijken wel kaas met gaatjes. Hoe kome???
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#98
|
||||
|
||||
Mijn kunsten in het resingieten zeker? Ik moet zeggen dat het visueel nogal meevalt, maar nu ik het foto heb gezien begint het me ook te storen.
Waarschijnlijk zal ik nieuwe banden maken, of het moet zijn dat ik deze kan recupereren (als de restauratiewerken ze niet naar de haaien helpen). Wordt zeker nog vervolgd!
__________________
Groetjes, Domi. |
#99
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#100
|
||||
|
||||
Kaasbanden of niet, Dit is weer een heel mooie update.
![]() ![]()
__________________
|
#101
|
||||
|
||||
Nog een update. De banden werden eens opgeschuurd en opnieuw in matzwart gezet. Het is nu iets beter, dus ze kunnen dienen.
De wielen werden dan aan het chassis gemonteerd. Achteraan hadden we al die alu-kapjes, dus dat was geen probleem. Alleen een beetje voorzichtig zijn bij het aandrukken van de as. Als die niet mooi recht wordt aangedrukt, dan loop je het gevaar dat hij naar opzij schiet, met enkele gebroken spaken als gevolg. En dan kan je helemaal van voor af aan beginnen met dat wiel. Maar dat ging gelukkig goed. Vooraan was het iets makkelijker. Geen doorlopende starre as daar, dus hebben we genoeg aan twee pasringen die in de veerpoten worden gedrukt. Hier en daar zie je nog een wit stipje aan de wielen. Dat moet nog even opnieuw aangestipt worden. Zo ziet hij er nu uit, de Wartburg. Volgende stap is het aanbrengen van de radiator annex koelleidingen. Voor degene die hem nog niet in real life hebben gezien, dit is nog een foto om je idee te geven van de grootte van dit wagentje:
__________________
Groetjes, Domi. |
#102
|
||||
|
||||
![]()
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#103
|
||||
|
||||
Schone update.
![]() De banden zien er inderdaad beter uit.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#104
|
||||
|
||||
Mooi, mooi, mooi!
|
#105
|
||||
|
||||
Hoe maakt ge trouwens die koelleidingen, die met een koperen moer aan een connectie zit verbonden, en die langs het chassis wordt geleid?
Wel, zo: voor de leiding heb ik gekozen voor soepele, holle, geweven tube (Sakatsu art 4526) van 1,8 mm met bijhorende Sakatsu moeren (die voor de gelegenheid een laagje Modelmasters Gold hebben gekregen). Verder heb ik mish-mash doos eens doorzocht naar een koperkleurig buisje dat een binnendiameter van 1,8 à 1,9 mm heeft (of iets wat je in die diameter kan doorboren zoals in mijn geval). Eens je dat hebt, dan kan je dat buisje langs één zijde doorboren met een boortje van 0,5mm, waardoor je een kopspeldje van 0,5mm langs BINNEN door foefelt. Toegegeven, dat is wat prullen, maar je hebt dan een oog waardoor je de leiding kan laten lopen, mét de mogelijkheid om (dmv die afgeknipte speld) ze vast te hechten aan je draagbalk. Eens dat oog klaar is, dan is het simpel om de leiding te voorzien van bouten en ogen (liefst in de juiste volgorde rijgen). Aan de radiator heb ik metaalstaafjes van 0,8mm in gaatjes gelijmd. Die staafjes buig je in de gewenste vorm, zodat de leiding een gekromde vorm zal aannemen. Leiding proper afknippen, over het staafje schuiven en verlijmen, en de bout tot tegen het uiteinde schuiven. Eventueel wordt die op zijn plaats gehouden met een druppeltje secondenlijm, en klaar is spreekwoordelijke Kees. Aan de motorkant doe je net hetzelfde als aan de radiator, en je hebt een heel propere koelleiding.
__________________
Groetjes, Domi. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests) | |
|
|