![]() |
|
|
||||
|
||||
Connectie Probleem Online Games
Ik wil samen met een persoon Age of Empires II online spelen. Ik heb sinds kort DirectX 9.0b en mijn modem-router (draadloos) is een Siemens Santis ADSL 50 modem-router. De Norton Firewall is uitgeschakeld en ook die van de router staat niet op. (gezien via config-scherm : 192.19-69.1.1 . We hebben elkaars IP-adres doorgegeven, iemand start een spel , en de ander wil joinen maar we vinden elkaar niet! Pingen naar elkaar lukt wel!
Iemand enig idee waar de oplossing kan liggen? Of nog iemand met dit probleem? Dank je Johan |
|
||||
|
||||
welk protocol gebruik je? TCP/IP, IPX,..
|
||||
|
||||
TCP
|
|
||||
|
||||
moeilijk probleem ... niet te vinden ...
![]() |
|
||||
|
||||
Als ik het goed begrijp geraak je niet voorbij je router.
Je moet dan ook de gebruikte poorten openzetten. Enkel de firewall uitschakelen is op de meeste niet voldoende ( ik ken jou type router niet, dus spreek ik me daar niet over uit ). Hoe je dat exact moet doen zal je dus moeten opzoeken in de handleiding. |
|
||||
|
||||
aan de andere kant (persoon waarmee je speelt) toevallig ook geen firewall draaien ?
|
||||
|
||||
Ik geraak al binnen bij de andere persoon bij uitvoeren van dxdiag, hij niet bij mij.
Ik heb de firewall van de router nu opstaan en de vereiste poorten opstaan, nog niks. De router is Siemens ADSL router Santis 50. afin, op de site van belgacom vind je hem terug bij draadloze modem/routers. We zijn dus al half. Als hij mij vindt zijn we vertrokken :-) Ik hou jullie op de hoogte. Suggesties zijn echter steeds welkom. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|