![]() |
|
|
||||
|
||||
Afgelopen weekend heb ik d'n geit ook in het echt mogen aanschouwen. Daarbij heb ik in eerste instantie gezien hoeveel werk er gaat zitten in het op deze manier van weatheren. Vervolgens kreeg ik het aanbod van Gert om zelf de geit te weatheren!!!
![]() ![]() Gert, bedankt voor de les! ![]() ![]()
|
|||
|
|||
De geit is heel mooi gebouwd.
Ik hoop dat je in de toekomst nog van die complete zelfbouw realisaties gaat bouwen. Je schreef dat je rallycross wil gaan bouwen. Bouw eens een echte rallycrosswagen,vol blutsen en afgescheurde bumpers enz. Hier kan je alles wat je toepaste ook gebruiken. prima werk. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Update 18 maart 2010 ;
Het is alweer nen dag of 7 geleden dat er pics van de "Capra hircus" gepost zijn. Is het project dan stil gevallen? Bijlange nie ! Alleen méér posten van hetzelfde blijft Absoluut nie interessant Ondertussen is de schade die Tim aangericht heeft,hersteld. ![]() Er is verder gedaan met het stoffig maken van de binnenkant alsook met het definitief monteren van motor en cardans. De kabeltjes die gaan gebruikt worden zijn in de kleur gezet. Er blijft nog één deur en dan is de binnenkant "klaar". ![]() Vervolgens de "kas" monteren op de bodemplaat en kan het detailleren van de motor beginnen. De uitlaat heeft ondertussen zen "gewenste" kleur. (Pas dan gaat er écht "leven" in het model komen....ge zult wel zien) Nog iets vergeten? Ah ja.... @ Nismo : bedankt voor het bewijs @ Koerser : De geit is heel mooi gebouwd. Ik hoop dat je in de toekomst nog van die complete zelfbouw realisaties gaat bouwen. Je schreef dat je rallycross wil gaan bouwen. Bouw eens een echte rallycrosswagen,vol blutsen en afgescheurde bumpers enz. Hier kan je alles wat je toepaste ook gebruiken. prima werk. Dat doet ne mens nu pijn sé... ![]() Ik dacht al een échte rally-cross wagen aan het bouwen te zijn !!! Maar ik begrijp in ieder geval wat je bedoeld ![]() Wie weet worden uw wensen wel werkelijkheid bij een volgend model ![]() (Ben der bijna zékers van) Genoeg gezeverd....de pics, ![]() ![]() Op vorige pic (linksboven) zie je de kabels die gebruikt gaan worden. Persoonlijk gebruik ik steeds soldeerdraad om dit werkske uit te voeren. (als er iets beter is...laat maar weten éh) Onderste pic laat het gebruikte materiaal zien. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik vind toch dat ge ook een "throttle linkage" zou moeten maken... De fysieke verbinding tussen het gaspedaal en de motor... want eigenlijk mag zoiets niet ontbreken op dit model. Dat is zowat het allerbelangrijkste onderdeel op een autoschaalmodel... Bijna net zo essentieel als de gordels...
![]() ![]() Maar voor de rest ziet het er wel bangelijk smerig uit! ![]() |
|
|||
|
|||
@ Guido,
Volledig met u eens . Kijk eens op posting # 48 daar zie je -denk ik- wat je wil zien. Het komt allemaal in orde ![]() Ge moet "verdorie" nie zo rap zijn éh.... ![]() T'is altijd wat met mensen die ne "traaaaaaage" modelbouwer altijd twee stappen voor zijn... ![]() Het komt in orde ,geloof me. Sta me toe zelfs meer te zeggen.... Ook de ontstekingskabels,startmotor en deeeez en da ...krijgt zen "linkage". Opnieuw is er een datum -door mezelf- opgelegd om de Geit "klaar" te hebben voor deelname aan een wedstrijd. 2 mei 2010 Moveleo ,dat is de streefdatum. Als er dan -met nadruk op ALS- nog een diorama van komt is de streefdatum 12 september -KMK- pas dan is het project "ten einde". Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Update 22-3
![]() T'ja ... Modelbouw ... er kan al eens iets mis gaan éh ... ![]() ![]() ![]() Het wordt tijd dat ik men botten aantrek want de geit is (bijna)ver^-&# neukt... ![]() Ook dit wil ik jullie niet onthouden. Bij het gebruik van "mud in een pot" is er weldegelijk iets mis gegaan. De bodemplaat heeft op de wielkasten een laagje van het spul gekregen... Hierdoor en omwille van het versnellen van het droogproces met de haardroger is er een chemische reactie ontstaan die de opstaande wielkasten naar binnen heeft doen trekken... Dit wil zeggen dat de wielkasten niet meer aansluiten op de body... (Lees ; en nog niet een beetje 2 à 3 mm aan elke kant ![]() Een oplossing ... is er momenteel -nog- niet en daarbij is me de moed in men botten geslagen... Ik heb nu getracht het proces om te keren door er een wijnkurk tussen te steken en opnieuw te verwarmen... Hiervoor werden wél toegevingen gedaan aan het model... Er werden verschillende onderdelen afgebroken... ![]() Het resultaat is "behoorlijk" maar zéker niet goed. na de bovenvermelde behandeling blijft er een "gap" van 1 mm aan beide kanten... Het is wat het is én doorgaan is de boodschap....MAAR.... De "goesting" heeft hiermee wel een ferme deuk gekregen.... Een héééééél triestige, Grtz, G ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Da's een tegenslag, maar wel een waardevolle les, denk ik. Processen kan je versnellen, maar beperkt tot op zekere hoogte.
En natuurlijk komt het nog allemaal goed. Je kan zulk een foutjes perfect camoufleren, gezien je toch aardig wat modder enz. kan gebruiken. Komt wel goed, nu de moed echt niet laten zakken, je bent al zo ver! ![]() |
|
||||
|
||||
1mm mag geen probleem zijn. Wanneer alles op elkaar staat kan je deze 'gap' perfect dichten en uitwrijven.
We hebben zo eens een product meegebracht van bij Sturm, ik gebruik het vooral om lasnaden mee te simuleren, maar dit moet perfect gaan. Met wat wheatering krijgt ge dit perfect opgelost zodat ge er niets maar van zult zien! Kop op maat! ![]()
|
||||
|
||||
De gaten opvullen met putty en er als een lasnaad laten uitzien. Zal nog meer toedragen aan de echtheid van uw model.
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad sneu, maar zoe ne kerel as gelijk gij, gaat de handdoek toch niet werpen hé.
Zet die geit een paar daagjes op stal, straks of morgen haal je ze wel weer buiten. Dit geitje verdient beter. Ik denk dat er al een paar hints gegeven zijn. ![]() En we eindigen met een vraagje van SOS Piet: Awel Gertje, wa hebben we vandaag geleerd ?
|
||||
|
||||
Ja, man, dat is nu spijtig, maar toch niets dat gij niet kunt oplossen, toch?
Na alles wat ik hier tot nog toe gezien heb, kan ik niet anders als besluiten dat dit ook nog zal opgelost worden op één of ander manier, Gert. En zoals Nismo zegt, zet hem even aan de kant en laat het even bekoelen. Doe ik ook als het misgaat. Dan kan je achteraf beter zoeken naar een goede oplossing. Ben der zeker van dat ik hier vroeg of laat een knap afgewerkt geitje ga te zien krijgen.
|
|||
|
|||
@ de "reageerders" ; Merci voor de bemoedigende woorden
![]() Opgeven bij de minste tegenslag staat eigenlijk nie in mijn woordenboek... ![]() De geit is nen dag of 4 aan de kant gegaan en er is een "slapeloos nachtje" aan voorbij gegaan alvorens de oplossing (waarschijnlijk) werd gevonden. Het euvel gaat verholpen worden dmv verdunde putty. Tamiya Putty , tamiya lijm (groene dop) en pigmentpoeder (mud-kleur) een mix maken en via de binnenkant van de wielkasten aanbrengen. Op termijn bestaat de kans dat het geheel gaat "afscheuren" maar dat zijn zorgen voor binnen een jaar of 3 ![]() Update 25-3 Verder gewerkt aan de buitenkant. Het dak en de rechterzijde. De decal is -expres- "behandeld" ![]() Hierop komen nog bandensporen van een "aanrijding". Zie pic van het échte werk. Da was het voor nu ! De pics ; ![]() ![]() ![]() ![]() Grtz, G ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|