De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wie ging in de fout ?
Ferrari 4 5.48%
FIA 5 6.85%
Michelin 31 42.47%
Michelin en FIA 14 19.18%
FIA en Ferrari 2 2.74%
Michelin en Ferrari 1 1.37%
Niemand 4 5.48%
Michelin, FIA en Ferrari 12 16.44%
Voters: 73. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-07-2005, 22:21
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

Alesi,

Waar het mij om gaat is dat coureurs op dit niveau (en niet alleen zij, overigens) in staat moeten zijn te werken met de spullen die hen op dat moment ter beschikking staan. En dan begin ik, tegen jouw wens in, toch even over "in mijne tijd". Dat is niet zo verwonderlijk. Over de hele wereld verlangt men naar echte F1-races, waarbij de rijder in hoofdzaak het verschil maakt en niet het autootje waarin hij zit of de uitgekiende pitstrategie. Die jongens hebben stuk voor stuk, ook de betalende rijders, want die kunnen er ook echt wel wat van, hun carriere opgebouwd vanaf F Ford of F Renault via F3 en F3000, hebben getoond dat ze een F1 stoeltje waard zijn en zitten dan nu in die F1 en ineens zijn ze voor 90 % passagier geworden. Het opbouwen van een race, op een imntelligente wijze werken met de spulllen die je hebt en omgaan met de omstandigheden zijn ineens niet belangrijk meer. En dan noem ik inderdaad dat dat vroeger anders EN BETER was. In de lagere klassen is dat gelukkig veelal nog steeds zo. O ja, over die stervende fans en marshals. Wanneer gebeurt dat dan c.q. is dat gebeurd. Kijk eens naar de omstandigheden waaronder dat wel eens plaats heeft gevonden en concludeer dat dit helemaal niets met dit onderwerp te maken heeft.
Reply With Quote
Old 02-07-2005, 22:36
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie

Rijders liggen onder contract en hebben in het voorval van Indy weinig te zeggen...
Old 02-07-2005, 23:02
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

Ja Alesi, helaas is ook dat een zegen van de huidige tijd. De rijders trekken hun mond niet open. Ik mis in de poll de optie "de teams met Michelinbanden". Ze hadden natuurlijk gewoon kunnen rijden. Dat er dan langzamer door een bochtje had moeten worden gereden was het gevolg geweest. Het is gigantisch overdreven om te stellen dat dit gevaarlijk zou zijn geweest. michelin stelde dat een snelheid van 280 Km/u haalbaar zou zijn geweest. Het dan ontstane snelheidverschil met de Ferrari's (de Jordans en Minardi's moeten we in dit verband misschien niet eens noemen ) zou niet tot een extra gevaar hebben geleid. En als men dan van mening zou zijn dat dit wel extra attentie van de achteropkomende rijder zou vragen, dan bestaat daar sinds mensenheugenis een witte vlag voor.
Overigens geloof ik Michelin niet als men daar vandaan stelt dat ook de in te vliegen/ingevlogen banden niet goed genoeg waren. Gewoon powerplay, maar helaas verloren. Hoe dan ook, de schuld ligt bij de teams die niet hebben deelgenomen en gelukkig worden die nu aangepakt door de FIA. Doen die ook eens een keer iets goeds.

Last edited by Frank 490; 02-07-2005 at 23:04.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules