|
#1
|
||||
|
||||
RACB visie 2006/2007: Dictatuur of eindelijk de juiste weg inslagen?
Dictatuur of eindelijk de juiste weg inslagen? Eigenlijk een beetje van alle twee. Zelfs de vrijwilligers van de circuits worden genoemd
Belcar 100% GT, BTCS 100% Toerisme vanaf 2007. Twee kampioenschappen die erg veel op elkaar lijken in een klein economisch gebied was een situatie die niet langer houdbaar was. Op dictoriale wijze maakt de RACB daar een einde aan...............maar wel een situatie die ze zelf veroorzaakt hebben Gevolg is dat een organistie zoals CZ/Belcar een jarenlang eigen succesvol concept moet veranderen door het geklungel rondom de voormalige procar. Eind jaren negentig was de (RACB)procar een terminale patiënt geworden die verlost werd uit zijn lijden door de New Procar in 2001 en 2002. Resultaat was een flop van jewelste.........maar de enkele kritische Paddockers zagen in 2001 al de bui hangen voor deze nieuwe Silhouette klasse. Klasse was destijds opgezet voor de duur van 3 jaar. Dus in 2003 moest er een oplossing komen. De Belcar kreeg de Silhouette wagens door de strot geduwd van de RACB, daarnaast werd de BTCS in het leven geroepen voor de Silhouettes met als aanvulling de voormalige ASAF en al het ander rijdende (GT)materieel uit Wallonië Ordinair gezegd, de BTCS ging vissen in de vijver van de Belcar. Hoe dan ook, er is een situatie onstaan, veroorzaakt door de RACB, die niet meer terug te draaien valt. Als er niks veranderd dan gaat het ten koste van beide kampioenschappen. Dan moet men crisis-management (dictatuur) toepassen om beide kampioenschappen in leven te houden. Belcar ziet zijn Toerimse wagens vertrekken en de BTCS moet zijn onterecht geclaimde GT-wagens de deur wijzen. Iedereen moet zijn trots inslikken en zijn ego aan de kant zetten voor 2007. Uiteindelijk ziet het er dan toch misschien goed uit voor beide kampioenschappen, weliswaar in gewijzigde vorm door het falen van de RACB in 2000 met de plannen voor de New Procar in 2001. Silhouettes zullen in Europa, gebaseerd op de know-how van Europeanen, nooit een succes worden. Conclusie die ik trek uit de press release van de RACB. Via een dictoriale beslissing heeft men eindelijk de juiste weg gevonden om de onstane problemen op te lossen. Jammer dat unieke mix van de Belcar om zeep is geholpen maar op deze manier denk ik wel dat ik nog heel wat jaartjes kan genieten van de rest van de Belcar. Als de BTCS dan puur toerisme gaat worden is mijn gif-angel tegen die klasse ook getrokken Tja, dan de vrijwilligers op de circuits. Ze hebben in ieder geval begrepen dat er een probleem is. Dat is al heel wat Maar echt snappen doen ze het nog steeds niet. Op conjuncturele basis zal het probleem idd iets minder worden....echter als ik weer eens verder kijk dan mijn eigenwijze neus lang is dan ziet het er op structurele basis nog steeds niet goed uit.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 28-01-2006 at 00:26. |
#2
|
|||
|
|||
Voor de vrijwilligers, Mark: al de nieuwste mail gehad over "het puntensysteem" voor deze vrijwilligers.
Of hoe goedkoop krachten verwerven. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
|||
|
|||
Toch vind ik het persoonlijk maar een "goedkope" behandeling van hogerhand.
Zijn de oranje typetjes dan zo makkelijk te overhalen? Het kost minder om de "prijzen" zelf te kopen dan er voor te werken. En dan de melding: zo lang voorraad strekt. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Gaan alle bk's naar die donderdagen komen om zo hun boek/dvd/.... te verwerven en dan is de melding van hogerhand: alles op (hoeven ze niets te geven hé). Okay, ik kruip terug onder mijne steen. |
#7
|
||||
|
||||
Als occasionele toeschouwer "die niet veel van circuit racen kent" - zie een eerder boom die we elders daarover al eens opgezet hebben - ben ik enkel blij. GT's bij de GT's en Toerisme bij de Toerisme. Simpel en eenvoudig. Mooi is dat.
Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Mensen tevreden stellen met cado's ( ook al is het ons boek) vind ik een slecht idee. Dit is hetzelfde als ruilen. Als je iedereen een deftige vergoeding zou geven zou de respons groter zijn denk ik. Marchalls doen het niet voor het geld, dat is geweten, maar een race op een donderdag is toch net ietsje anders. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|