|
|
|||
|
|||
Glans geven
Kan ik een auto die al voorzien is met decals maar niet vernist is nog meer glans geven?
Zonder de decals te beschadigen !!! Ook had ik graag tips gekregen voor het verdere onderhoud als hij in de kast staat…hoe verwijderen jullie het stof ? Klinkt misschien gek maar niet makkelijk, of wel? |
|
||||
|
||||
Geen gekke vraag over dat stof alvast. Ik vraag me dat ook soms af... Mijn modellen zijn bvb niet voorzien van een glanslaag of beschermingslaag. De decals brokkelen dan natuurlijk makkelijker af. Ondertussen heb ik geleerd dat Microsol dit voorkomt (dacht ik??)
Ik prober bij elk model het stof er zachtjes af te blazen en dan heeeeel zachtjes, zonder drukken, passeer ik met zo'n stofdoek. De hoekjes en kantjes krijge het bezoek van een dikker, zacht penseel... Toch vermoed ik dat er betere manieren zijn... Ervaren bouwers...??? Denk dat de beste tip zal zijn: in een hermetisch afgesloten glazen box... |
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan inderdaad de methode van Loeten hanteren: zeer zachte doekjes gebruiken, penseeltje voor de delicate en moeilijk bereikbare plaatsen, en misschien een plumeautje als je modellen vrij glad van oppervlak zijn zonder te veel uitsteeksels. By the way: welkom hier.
|
||||
|
||||
Aja zijn eerste post; WELKOM dus...
|
|
||||
|
||||
Ik durf al eens zo'n swiffer duster gebruiken om mijn modellen te ontstoffen, wel voorzichtig zijn met ruitenwissers en antennes en andere uitstekende delen.
Grtzzzzzzz Nismo |
|
|||
|
|||
Ik heb mij Modeling Wax van Tamiya with applicator aangeschaft ( vraag mij nu niet wat dat laatste is?) wel een vrij duur goedje.. ik veronderstel dat net zo een wax is als voor het gebruiken op echte auto’s….ben wel ergens bang dat ik iets ga verknoeien.
Misschien is er iemand die er wel goede resultaten mee heeft, wie weet? |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|