|
|
||||
|
||||
welke lijm best gebruiken
nu dat ik terug bezig ben met bouwen heb ik een vraag , welke lijm best gebruiken voor het bouwen van je wagen
voor plastiek gebruik ik al jaren revell lijm , in een borsteltje en in zo een flaconnetje maar nu waag ik me ook aan resinne en die metalen wagentjes , dus wat gebruik ik best daarvoor , want ik wil geen domme dingen doen |
|
|||
|
|||
secondelijm en voor de sterke verbindingen 2-componentenlijm
voor de secondelijm gebruik ik meestal dan nog de "gel" . Die loopt niet weg Eigenlijk gebruik ik meer 2-componentenlijm, nadeel is wel dat er altijd een aanzienlijke hoeveelheid in de vuilbak terecht komt. Kwestie van de plekmomenten een beetje te organiseren dus
|
||||
|
||||
ik heb me vanmorgen bison alles lijm aangeschaft , hopelijk krijg ik geen lijmdampen , zoals ik met mijn laatste model voorhad ( in 98 , en dan was er nog gene paddock internet voor mij )
|
|
||||
|
||||
Hier is mijn lijmlijst ...
voor PE kunststof: Tamiya lijm (super liquid) voor resin onderdelen, al dan niet gelakt: secondenlijm voor ramen en ruiten: 2 komponenten epoxylijm voor gethermovormde ramen, koplampglazen, ...: houtlijm Houtlijm droogt namelijk op zonder echt zichtbare sporen na te laten. Ook epoxylijm laat geen sporen na, daarom gebruik ik dus NOOIT secondenlijm op transparante delen.
|