De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 28-05-2009, 21:22
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Total 24h van Spa 2009

Vandaag is er een perscommunique verspreid omtrent de 24h van Spa 2009.

Gelukkig knoopt men dit jaar opnieuw aan met de traditie: de start van de race zal gegeven worden aan de voet van de Raidillon, en niet voor de F1-stands, zoals dat vorig jaar het geval was. De teams zullen wel verspreid worden in zowel de endurance-pitlane als in de F1-pitlane.

Wat ook nieuw is dat we donderdagavond iets oplettender zullen moeten zijn tijdens de kwalificaties. Er is vanaf dit jaar immers geen kwalificatie meer op vrijdag, dit om de spanning op donderdag te vergroten.

Nu nog hopen op een sterk deelnemersveld, en ondanks de vele kwatongen op het internet heb ik er een goed oog in!
Reply With Quote
  #2  
Old 28-05-2009, 23:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Hehe, eindelijk heeft men het door bij Total.

Quote:
Deze voorverkoop blijft niet beperkt tot ons land. Ook in Nederland, Duitsland en het Groothertogdom Luxemburg kan men tickets in voorverkoop kopen vanaf 15 juni in de Total tankstations.
Al met al ziet het er vriendelijk uit voor de betalende toeschouwers, nu nog hopen op een mooi veld van +40 wagens (mag best een berg GT3 tussen zitten )
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-05-2009, 23:40
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Hehe, eindelijk heeft men het door bij Total.



Al met al ziet het er vriendelijk uit voor de betalende toeschouwers, nu nog hopen op een mooi veld van +40 wagens (mag best een berg GT3 tussen zitten )
Ik hoop stiekem op de Audi-armada .
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 29-05-2009, 04:16
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Vandaag is er een perscommunique verspreid omtrent de 24h van Spa 2009.

Gelukkig knoopt men dit jaar opnieuw aan met de traditie: de start van de race zal gegeven worden aan de voet van de Raidillon, en niet voor de F1-stands, zoals dat vorig jaar het geval was. De teams zullen wel verspreid worden in zowel de endurance-pitlane als in de F1-pitlane.

Wat ook nieuw is dat we donderdagavond iets oplettender zullen moeten zijn tijdens de kwalificaties. Er is vanaf dit jaar immers geen kwalificatie meer op vrijdag, dit om de spanning op donderdag te vergroten.

Nu nog hopen op een sterk deelnemersveld, en ondanks de vele kwatongen op het internet heb ik er een goed oog in!
Valt het jullie ook op dat er in die persbabbel nergens een woord gerept wordt over de parade, een evenement dat vorige jaren steevast een pak volk naar Spa lokte op woensdag? Ook op de timing is niets meer te bespeuren van die parade...
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2009, 09:30
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Goed gezien Dries.

Op de site van Spa zelf, heb ik ontdekt dat er tot de 21ste juli 'Les Francofolies de Spa' plaats vindt. Dus op dinsdagavond/nacht moet dat dan gedaan zijn en op woensdag moeten de wagens al in 't centrum staan?

Hmm.. lijkt me niet een makkelijke klus om alles zo snel op te ruimen. Dus, dit jaar geen parade?
Reply With Quote
  #6  
Old 29-05-2009, 12:01
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
over een testdag stond er ook niks in
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 29-05-2009, 12:23
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
As you can see there will be no parade to the city centre this year and the drivers briefing will be held at the circuit.

More information will be sent soon.

In the meantime, should you have any queries, feel free to contact us.



Best regards,


Cyrille Taesch Wahlen

FIA GT Championship Manager
.....
Reply With Quote
  #8  
Old 29-05-2009, 13:30
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
jammer, dat was één van de gezellige momenten van het weekend
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #9  
Old 29-05-2009, 17:03
Range Rover Range Rover is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2006
Location: Belgium
Posts: 32
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
over een testdag stond er ook niks in
Testdag is weggelaten wegens de huidige economische omstandigheden, om extra kosten te vermijden voor de teams.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-05-2009, 21:30
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Och, jammer dat er geen parade is! Dat was voor mij altijd de 'start' van de 24 uren en er hing altijd zo'n gezellig sfeertje in Spa. Vind ik toch wel een groot gemis...

En ook al geen testdag...damn...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #11  
Old 30-05-2009, 00:22
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Geen testdag? Nou dat is een serieuze afknapper!
Reply With Quote
  #12  
Old 09-06-2009, 21:38
Thinlane_T Thinlane_T is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 19
Vorig jaar voor het eerst de parade mee kunnen maken, wat een geweldige ervaring was dat. Daarnaast mooi weer, gezellig sfeertje, GT wagens, wat wil je nog meer...

Ik mag hopen dat die ene keer niet de laatste keer is geweest.
Ik ben blij met dat de start/finish aan de endurance pitlane-kant plaatsvindt, ook al gaf vorig jaar La Source leuke actie in de eerste ronde.

Ik denk dat het gebruik van beide pitlanes indirect voor wat leuke situaties zal zorgen. De pitlane is dan immers erg lang wat een snelle pitstop voor banden tijdens twijfelachtige weercondities minder aantrekkelijk maakt.
De laatste uren van de race van vorig jaar was het continu banden wisselen. Hopelijk zie je dit jaar teams die langer op slicks of regenbanden blijven doorrijden.

Ik ben benieuwd wat komen gaat. Ik hoop dat met het wegnemen van de parade, de organisatie zo sociaal is om de presentatie van de wagens voor iedereen toegankelijk te maken.

Stiekem hoop ik toch nog op een parade...
Reply With Quote
  #13  
Old 13-06-2009, 07:44
TOM's Avatar
TOM TOM is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Brasschaat
Posts: 145
Gevonden op autosport.be

Dit jaar zal de traditionele parade van de wagens van de Total 24 Hours niet georganiseerd worden.
« Omdat de Francofolies pas dinsdagavond eindigen, hebben de autoriteiten van Spa ons te kennen gegeven dat ze moeilijk de volgende dag de Parade kunnen ontvangen,» vertelt Olivier Devos, Manager bij RACE. «Toch zullen de liefhebbers de bolides en de piloten in een optimale context kunnen benaderen. Op woensdag 22 juli, van 15.00 uur tot 19.30 uur, krijgen ze gratis toegang tot de pits en kunnen ze de mecaniciens en piloten aan het werk zien bij het afstellen van hun wagens. Een signeersessie met de belangrijkste deelnemers zal in het hart van de paddock georganiseerd worden. Het publiek krijgt op de piste trouwens al een fameuze attractie te zien. Rond 17.30 uur zal het Saab Performance Team een eerste keer aantreden. Zij houden een laatste generale repetitie van hun show die ze zaterdag zullen uitvoeren. Een show die werkelijk adembenemend is.»
Reply With Quote
  #14  
Old 14-06-2009, 19:17
bill bill is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 64
Ik had ergens gelezen dat het donderdag en vrijdag gratis inkom was.
Iemand misschien hier nog iets van gehoord?
Reply With Quote
  #15  
Old 14-06-2009, 19:26
bill bill is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 64
Quote:
Originally Posted by bill View Post
Ik had ergens gelezen dat het donderdag en vrijdag gratis inkom was.
Iemand misschien hier nog iets van gehoord?
De vraag mag weg,het staat bij op de poster.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.