|
|
||||
|
||||
Het gebruik van PE onderdelen
Hallo iedereen,
Ik heb besloten om in een van mijn volgende modellen PE onderdelen te gebruiken. Maar zit echter met een probleem. Ik heb dit eigenlijk op een paar stukjes na nog nooit gespoten. Ik ga binnenkort aan een Fujimi Lotus 97T beginnen en heb me daar een PE setje voor aangekocht van Studio27. Het zou ook de bedoeling zijn om de voor en achtervleugels te vervangen met PE onderdelen, maar deze moeten gespoten worden. Kan mij iemand uitleggen hoe ik juist hier mee moet omgaan. Wat ik moet doen als voorbereiding enz... Alvast bedankt. Mvg, Lesley |
|
||||
|
||||
Echt niemand! Heeft hier echt niemand ervaring met het spuiten van PE onderdelen.
Groeten, Lesley |
|
||||
|
||||
Jawel hoor, maar nog geen tijd gehad om er rustig op te reageren
Wat mij betreft is er niet zoveel verschil tussen het schilderen van plastic en PE. Net zoals bij plastic eerst de PE wassen (en laten drogen natuurlijk) en licht opschuren zodat de primer beter kan hechten. Voor primer gebruik ik meestal de grijze van Tamiya. Het gaat er hierbij om dat je een "metal"-primer gebruikt en niet een "gewone"! Het verfen en aflakken gaat bij mij identiek aan plastic.
|
||||
|
||||
Hey Tim, bedankt voor de tip. Ik heb wel al een 35tal modellen gebouwd, maar buiten een paar PE gordel, heb ik nog nooit echt PE gespoten. Ik heb wel al een bus metal primer liggen van Tamiya en de rest wordt gloss zwart. Bedankt voor de tip. Nu kan ik pas echt van start gaan. Ik ga ook proberen om eens een WIP te doen.
Groeten, Lesley |
|
|||
|
|||
Wat ik al gelezen heb, is het oppoetsen met een glasvezel stift.
Zelf ligt mijn eerste PE set te wachten, voor de Antarctica Observation Ship Soya 2nd Corps. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|