De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 01-10-2003, 19:05
pieterp.be pieterp.be is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 30
Klimkoersen in België, wie weet er meer over??

Hoe zit het eigenlijk met klimkoersen in België?

Ik weet dat oa Jacky Ickx ooit in de klimkoersen begonnen is, maar leeft de sport nu nog verder in België?

Waarschijnlijk vooral in Wallonië en dus door de ASAF ondersteund.
Weet er iemand waar ik meer uitleg kan vinden over de klasses, welke voertuigen aan de start komen,...?

De website van de ASAF vind ik eerder vaag. Ik vind er alleen op de kalender echt iets terug over de klimkoersen.

Zijn er hier op het forum mensen die klimkoersen rijden?

Ikzelf zou graag ooit in deze tak van de motorsport aan de start verschijnen. Ik heb dit jaar twee wedstrijden gezien in Luxemburg van de Duitse Berg Cup ( www.berg-cup.de ) en vond het fantastich. Als kind gingen we vroeger op reis in Frankrijk ook naar de klimkoersen kijken dat staat nog vers in mijn geheugen.

Wat doe ik hier nog in dit platte land?
Reply With Quote
  #2  
Old 01-10-2003, 19:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Re: Klimkoersen in België, wie weet er meer over??

Quote:
Originally posted by pieterp.be

Weet er iemand waar ik meer uitleg kan vinden over de klasses, welke voertuigen aan de start komen,...?
http://www.coursedecote.be

Dit jaar is het me niet gelukt, maar in 2004 wil ik zeker een van deze wedstrijden gaan bekijken. Enkele daarvan liggen zelfs dicht in de buurt van het zuid-limburgse..........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-10-2003, 23:24
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Emptinne
Posts: 154
Hey Pieter ,

het geluk lacht u toe .
Wist je dat de thuisbasis van raceprojects in de buurt van Ciney is te vinden? Ik weet dat het hier al rally, rally-sprint en "course de cote" (klimkoers) is wat de klok slaat. Schrijver is lid van
'les aegles" , ik zal eens informeren naar de volgende klimkoersen die nog op de kalender staan.

groeten Johan
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.