De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-05-2004, 18:35
Cat-Seven's Avatar
Cat-Seven Cat-Seven is offline
De Paddock Rookie

Wireless issues

Ik heb enige tijd geleden een wireless ADSL gateway gekocht en ben er meer dan tevreden over. Het probleem is echter dat ik niet in staat ben om via de Router een ping te doen van de ene PC naar de andere ... heeft iemand daar ervaring mee? Wat ik eigenlijk wil doen is een netwerk opzetten via de wireless, dus niet alleen de ADSL link gebruiken ....

Ik veronderstel dat als je Gateway beide PC's een IP address geeft het toch mogenlijk moet zijn om een ping te doen van het ene naar dat andere address, niet? Welke software instelling zo hier betrekking op kunnen hebben?

U.S. Robotics 9106
Reply With Quote
Old 08-05-2004, 20:24
PDG Racing's Avatar
PDG Racing PDG Racing is offline
De Paddock Rookie

Het belangrijkste is dat je ervoor zorgt dat beide computers elkaar "zien". Daarmee bedoel ik dat ze tot dezelfde werkgroep behoren en dat "delen van bestanden en mappen" geactiveerd is.
Het simpelst is dat je gewoon de twee pc's geen vaste ipadressen heeft, maar gewoon op "DHCP".

Vriendelijke groeten,

Christophe
Old 08-05-2004, 23:02
Cat-Seven's Avatar
Cat-Seven Cat-Seven is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by PDG Racing

Het simpelst is dat je gewoon de twee pc's geen vaste ipadressen heeft, maar gewoon op "DHCP".

Vriendelijke groeten,

Christophe

DHCP is ingesteld ... maar dat is het probleem niet. Het probleem situeerd zich dat de router wel de comunicatie tussen elk IP address en zichzelf toelaat maar niet tussen verschillende IP addressen. In deze situatie moet je zelfs niet beginnen te denken aan werkgroepen en dergelijke. Eerst de hardware aan de praat krijgen zodat de kaarten elkaar zien, de software achteraf is gewoon standaard netwerking.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules