![]() |
|
|
||||
|
||||
Der bestaan maar 2 van deze Maxi Mini's. Die in Engeland rondrijd is, als ik my niet vergis, de nieuwe. Dus die heeft niet in België gereden.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is het verschil tussen turbo PK en atmosferische PK'S ? |
|
||||
|
||||
Die van 2002 is op het einde van het seizoen aan een Engelsman verkocht daarna is de evo versie gebouwd.
|
||||
|
||||
Turbo pk's komen trager, maar plotser (minder bij twin turbo), atmosferische pk's zijn veel directer. (turbo's hebben dikwijls wel meer koppel)
|
||||
|
||||
Bedankt voor de uitleg. Weeral iets bijgeleerd.
|
|
||||
|
||||
Zeker van deze uitleg? Ik dacht nu net dat atmosferische wagens als Viper (600-620pk) & Corvette(+/-580pk) een veel hoger koppel hebben als bv een turbo porsche (650-680pk)...
|
|
||||
|
||||
De Mazda zien we waarschijnlijk ook niet meer terug. Dit stukje komt van racingworld.be en gaat voor alle duidelijkheid over de deelnemers voor de BTCS 2007...
Quote:
|
|||
|
|||
Volgens mij gaat het hier over een mazda silhouette, en niet over de mazda die meereed in de Belcar. Die zou volgens mij ook niet mogen starten in de BTCS aangezien het een GT is.
|
|
|||
|
|||
Als ik even enkele gebruikers kan helpen, dan wel over het volgende. Sorry dat ik geen 'quote' kadertjes gebruik, maar weet toch niet hoe het moet.
De mini van Van de velde is dus de EERST gebouwde en degene die in Britcar rijd is de tweede, gebouwd op aanvraag door Qvick. Bij de Qvick mini is het body work van 2002 naar 2003 veranderd. Om het pk/koppel gesprek even te storen. Pk's zijn pk's dus 600 op een turbo is identiek als 600 op een atm. De pk boost bij turbo's is eerder van vroeger. Die zorgde dan ook voor de sling shot. Het koppel van een atm. is veel geleidelijker en de wagen is hierdoor eigenlijk gemakkelijker te controleren. Ik zou dus eerder stellen dat bij motoren met een gelijk vermogen de turboversie een lager gemiddeld koppel heeft! Thanks for the attention. |
|
||||
|
||||
Wat als die Belgische Mosler de 24 uren van Spa wilt rijden?
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|||
|
|||
Quote:
Al vind ik de advertentie wel vaag/raar. In de omschrijving staat dat het een Oreca chassis betreft, echter op de foto staat volgens mij een Mazda uit het GrandAm kampioenschap. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Mvg, Dries DS |
|