De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-05-2007, 19:53
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Ik vind het spijtig dat de reglementen niet gesynchroniseerd worden. Vooral een ontgoocheling voor mij dat de AM geen 60kg minder moet meezeulen. Maar ik vind anderzijds ook niet dat PK Carsport moet vertraagd worden. Ze zijn snel op de baan maar maken bijna altijd het verschil in de pits. Bovendien hebben ze een uitstekend pilotenduo. Voeg daarbij een snelle wagen als de ZO6 GT3 en je hebt een bijna onklopbaar team op nationaal niveau. De resultaten van PK Carsport in de FIA GT vertellen genoeg over de organisatie van PK Carsport.
Old 21-05-2007, 21:03
gregske v gregske v is offline
De Paddock Rookie

de reglementen gaan niet de goede kant uit.
ik denk dat de vipers wat benadeeld worden en die moslers krijgen alleen maar ballast.pk krijgt geen problemen maar die corvette is volgens mij ook niet te vergelijken met de andere,gwn klasse apart denk ik.
wel spijtig dus ik vind het reglement fout
Reply With Quote
Old 22-05-2007, 18:32
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gregske v View Post
ik denk dat de vipers wat benadeeld worden
En nog ni een klein beetje.
Old 22-05-2007, 19:41
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
En nog ni een klein beetje.
Ik heb toch uit heel goede bron gehoord dat er lichter gaan worden! Zou dat zoveel uitmaken?
Old 22-05-2007, 20:43
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

K hoop dat dat iets aan het verbruik ga doen. want dees is niet meer normaal.
Old 22-05-2007, 20:46
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by jeep View Post
Je kan het ook anders bekijken de meeste FIA GT3 wagens zijn echt opgebouwd voor races van 1u. Kan men dat wel zeggen van de corvette deze is meer opgebouwd naar uithoudings wedstrijden (door Hezemans). Waar maakt PK het grote verschil dit jaar " IN DE PITS". Dus volgens mijn bescheiden mening, zijn de wagens niet allemaal volgens dezelfde GT filosofie opgebouwd.
Volgens mij heb je het hier wel volledig fout hoor.

De enige wagen die je zo kan inzetten in een Endurance kampioenschap, ik spreek niet over twee uren want dat is eigenlijk niet zo lang, is de Porsche 997 GT3.

Elk team met een GT3 wagen in de Belcar, kunnen al genoeg reserve remmen bestellen voor de 24U van Zolder. Dit omdat er overal remmen opstaan voor een sprintrace. Bij Porsche hebben ze vanaf de doop van het FIA GT3 kampioenschap al endurance remmen geplaatst omdat ze die toch hadden liggen.

Mvg...
Reply With Quote
Old 22-05-2007, 22:18
kingkai kingkai is offline
De Paddock Rookie

De moslers rijden al jaren, en zijn gedownsized voor GT3 (komen regelrecht uit G2, dacht ik), dus ja die kunnen wel wat extra beknelling gebruiken als ze nog sneller zijn.
Weet zelf niet veel van Belcar (als 'hoge noorder' bewoner: Amsterdam)
Maar GT3 is net van de grond, respectievelijk t.o.v. andere classes. Echter gek dat ze zo weinig aan de regels doen.
De Vipers waren vanaf meet af aan langzaam.. Doen de rest het dan goed.. Dat kan je natuurlijk ook afvragen.
Ze zijn allemaal gehomoligeerd en conform de GT3 regelement. Dus heb je mazzel met auto keuze en zoals PK een respectievelijker professioneler team (FiaGT GT1 Corvette o.a. in beheer, dus staan ze voor hetere/meerdere vuren).
Reply With Quote
Old 25-05-2007, 16:36
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Nu veranderen ze vanalles in het regelment maar gaat dit eigenlijk veel effect hebben want de corvette mag ook dingen veranderen. Blijven ze dan zowiezo niet sneller.
Quote:
Komen de betrokken teams niet opdagen voor de test, dan mogen de vermelde auto’s niet langer deelnemen aan de Belcar 2007.
Ammai das streng!

Quote:
Sommige tegenstanders van PK Carsport gaan niet akkoord met het lichter maken van de Corvette. Ze vrezen dat de Z06 nog sneller zal worden in vergelijking met de Aston Martin en de Viper, die bovendien op het snelle Francorchamps wellicht helemaal kansloos zullen zijn door een extra pitstop wegens het hogere verbruik. Het voorstel om een normtijd voor de pitstops toe te passen, is door RACB Sport en SRO Belgium evenwel verworpen.
Groot gelijk hebben ze.

Bron: http://www.pitstoptv.be
Old 25-05-2007, 16:38
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Vandaag zijn er enkele nieuwe reglementswijzigingen voor de BELCAR bekend gemaakt:

Quote:
De Corvette, de Viper en de Aston Martin worden voor de derde Belcar-race van het seizoen in Spa lichter. Op deze 3 auto’s mag 60 kg lood weggenomen worden.

De Mosler van GRI, die afgescheiden de vorige race in Donington won, krijgt voor het treffen in Spa een dubbele bride van 40 mm in plaats van een enkelvoudige restrictor van 60 mm.

De Corvette van PK Carsport, die ondanks een te trage laatste ronde in Donington als tweede werd geklasseerd, mag voor Spa 10 mm lager liggen en wordt bovendien 60 kg lichter. De bride blijft op 75 mm. Die wijzigingen (min 60 kg en 10 mm lager) gelden ook voor de Dodge Viper.

Voorts is beslist dat de teams met een Porsche 997 GT3 Cup MY06 de “upgrading kit” mogen monteren.

RACB Sport en SRO hebben wel beslist om het intussen beruchte art. 8.3 van het sportief reglement te schrappen
Voor het volledige artikel: www.pitstop.tv

Met een ongewijzigd reglement had ik niet al te veel problemen maar met deze wijzigingen anders wel. De Porsches hebben niet echt een kans in Spa vanwege hun mindere vermogen, dus rekende ik op de Moslers en de Vipers om PK Carsport partij te geven. Maar nu de Moslers nog meer gerestricteerd worden en de Vipers geen grotere tank of dergelijke mogen monteren denk ik dat de PK Corvette met de vingers in de neus naar de overwinning zal rijden.

Quote:
Voor de volgende wedstrijd op Spa-Francorchamps hebben 2 Italiaanse Dodge Viper (met gentleman drivers) zich ingeschreven. Deze zijn uitgerust met sequentiële versnellingsbak (toegelaten in Italië maar niet gehomologeerd door de FIA). RACB Sport en SRO Belgium hebben hun inschrijving aanvaard (divisie Guest) en hun gevraagd een handicap gewicht van 70 kg toe te voegen om het voordeel van deze sequentiële versnellingsbak te drukken en op alle andere punten strikt de technische fiche van de FIA op te volgen.
BRON: www.racingworld.be

Last edited by GT2-R; 25-05-2007 at 16:41.
Reply With Quote
Old 25-05-2007, 21:06
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Wat ik niet goed begrijp is dat men al volop aan het sleutelen is aan de technische regelementen alvorens men eigenlijk de verhoudingen weet...

We hebben nog maar 2 wedstrijden achter de rug...
Is het niet een beetje kort door de bocht van de RACB om nu al zo'n ingewikkelde wijzigigen door te voeren.
In mijn ogen moeten ze maar eerst is Francorchamps afwachten. Een circuit als Francorchamps dat zo gevarieerd is zal de echte waarde van de GT3's tegenover elkaar aan het licht brengen. Zolder was de eerste wedstrijd, Donington was een uitstapje en Franco lijkt me de eerste wedstrijd waar we de echte waarden kunnen gaan zien.......
Reply With Quote
Old 25-05-2007, 21:09
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

je hebt wel maar een stuk of 7 wedstrijden he, waarvan er al 2 gereden zijn.
als je Spa afwacht, heb je al bijna de helft van het seizoen gereden...
Old 26-05-2007, 10:35
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

IK zat juist op racingwold de niewe regelmenten te lezen en het lijk allemaal een beetje anders dan op pitstoptv.
Of zit ik hier fout?
Reply With Quote
Old 26-05-2007, 11:09
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Heb wel het gevoel dat alles in het voordeel is van PK Carsport
Old 26-05-2007, 11:33
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Nu kan je het letterlijk nemen. PK wint op drie wielen het BELCAR seizoen .
Old 26-05-2007, 11:50
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Heb wel het gevoel dat alles in het voordeel is van PK Carsport
Hoezo?

Ze hebben toch ook restricties gekregen.

vb: maximum 1 78 mm restrictor

Lijkt precies wel of dat het anders wordt verteld bij pitstop.tv dan bij racingworld.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules