De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 26-05-2007, 18:42
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
De belcarregelementen worden gewoon aan de internationale GT3-regels anno 2007 aangepast, niet meer, niet minder en dit is een volstrekt logische beslissing. (pitstop en racingworld vertellen inhoudelijk eigenlijk hetzelfde)

Een woordje uitleg. De GT3-filosofie baseert zich op een balance of power (vermogensgelijkheid). Hoe bereikt men die? GT3-testrijder Christophe Bouchut (die mijn inziens neutraal is) brengt alle wagens zo dicht mogelijk bijeen, wat ook uit de races blijkt, wat vervolgens in homolagatiefiches gegoten wordt.
Het verschil wordt dus door de rijders gemaakt of door goed teamwerk, of misschien door wat geluk op de piste, een goede strategie, ervaring enz.
In ieder geval worden de wagens qua performance zo dicht mogelijk bijeen gebracht, wat ook uit de resultaten blijkt. Zo reden al zes verschillende merken (Ford, Ascari, Porsche, Ferrari, Corvette, Lambo) een top-3 - in 4 races - in het internationale kampioenschap. In België waren het vier merken in twee wedstrijden. Eerlijk gezegd is de Corvette niet meteen de beste keuze dit seizoen, al is dat mijn persoonlijke conclusie, na het zien van zeven GT3-races in heel Europa dit jaar.
Het grote onderscheid tussen Belcar en de GT3-kampioenschappen elders ligt uiteraard in het formaat van de wedstrijden. 125 minuten in ons landje tegenover 2 * 60 min in GB, Frankrijk, Europa... Om alle discussie te vermijden stapt men volgend seizoen misschien best naar dit formaat over?

De Mosler is natuurlijk een wagen die niet in de internationale reglementering is opgenomen (terecht of niet dat is een andere discussie) en moet dus op dezelfde manier in het Belgische GT-kampioenschap worden ingepast zodat de wagen ook 'gebalanceerd' wordt. Logisch toch?

Joost

Last edited by joost; 26-05-2007 at 18:46. Reason: Stukje vergeten
Reply With Quote
  #32  
Old 26-05-2007, 18:44
Jerre's Avatar
Jerre Jerre is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Location: Geel
Posts: 242
Wat is een bride ?
Reply With Quote
  #33  
Old 26-05-2007, 18:48
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Bride = luchtinlaat: deze bepaalt het mengsel/verhouding brandstof / zuurstof.

Joost
Reply With Quote
  #34  
Old 26-05-2007, 18:58
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Toch zou men beter de Vipers een grotere tank laten monteren. Als je een extra stop moet maken heb je simpelweg geen kans op de overwinning in een 125min wedstrijd. En al helemaal niet bij de 24h van Zolder. Ofwel moet ze direct naar wedstrijden van 1 uur overschakelen. In 2005 kon het, dus waarom niet in 2007???
__________________
Reply With Quote
  #35  
Old 26-05-2007, 19:04
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
omdat in 2005 gebleken is dat het geen succes is...
en als je de Viper een grotere tank laat monteren, klinkt het 2 wedstrijden verder dat ze door het extra gewicht benadeeld worden
__________________
Reply With Quote
  #36  
Old 26-05-2007, 19:07
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Mij allemaal best zolang ze de reglementen dit seizoen maar consequent toepassen. Niet zoals in 2006 !
__________________
Reply With Quote
  #37  
Old 26-05-2007, 19:17
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
En misschien even deze denkoefening over het tanken? Hoe slagen de Vipers (reglementering 2007) er in Engeland (British GT3), Frankrijk (FFSA-GT3) enz in om een sprintwedstrijd van 60 minuten zonder tankbeurt vol te maken (wat meestal neerkomt op 1 à 2 minuten extra daar je nooit op 1u00min00 afvlagt, daarenboven volgt ook een extra ronde na de race)?
In Spa (waar Bornhauser en Bouvy de race met een ... http://forum.depaddock.eu/images/smilies/gasgeven.gif Dodge wonnen) was er afgelopen jaar toch ook geen probleem? Dus zou 125 minuten met één tankbeurt toch net moeten lukken, of niet?

Joost
Reply With Quote
  #38  
Old 26-05-2007, 19:41
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Heb wel het gevoel dat alles in het voordeel is van PK Carsport
Das geen nieuws...
__________________
Reply With Quote
  #39  
Old 26-05-2007, 19:55
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
omdat in 2005 gebleken is dat het geen succes is...
en als je de Viper een grotere tank laat monteren, klinkt het 2 wedstrijden verder dat ze door het extra gewicht benadeeld worden
Das hun door hun eigen vraag he. Meer tankinhoud meer gewicht. Daar zullen ze zelf ook wel aan gedacht hebben anders vragen ze het niet.
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #40  
Old 27-05-2007, 10:07
Jerre's Avatar
Jerre Jerre is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Location: Geel
Posts: 242
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Bride = luchtinlaat: deze bepaalt het mengsel/verhouding brandstof / zuurstof.
Ok, dank je wel
Reply With Quote
  #41  
Old 27-05-2007, 11:21
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Heb wel het gevoel dat alles in het voordeel is van PK Carsport
En elke keer wordt dit weer boven gehaald. Kunnen jullie niets beter vinden dan altijd maar op PK Carsport hun kap te zitten.

Vorig jaar toen SRT voor de titel kon gaan, hoor je niemand klagen ivm PK. PK behaald de titel en weer zijn ze aan 't klagen en aan 't zagen. Komaan jongens, de organisatie neemt gewoon de reglementen van de FIA GT3 over.

Mvg...
Reply With Quote
  #42  
Old 27-05-2007, 15:01
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
En elke keer wordt dit weer boven gehaald. Kunnen jullie niets beter vinden dan altijd maar op PK Carsport hun kap te zitten.

Vorig jaar toen SRT voor de titel kon gaan, hoor je niemand klagen ivm PK. PK behaald de titel en weer zijn ze aan 't klagen en aan 't zagen. Komaan jongens, de organisatie neemt gewoon de reglementen van de FIA GT3 over.

Mvg...
Volgens mijn bescheiden mening snijden ze de Mosler toch nogal veel de adem af. Zelfs op een circuit dat hen op het lijf geschreven is konden ze Corvette ZO6 GT3 niet de baas op pure snelheid.
__________________
Reply With Quote
  #43  
Old 27-05-2007, 15:39
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Nogmaals, niet PK Carsport, niet Kumpen, niet Longin beslissen over de aanpassingen maar alles verloopt via een test door Bouchut. En die geeft dan in samenspraak met FIA, SRO ed aan welke wagen wat krijgt. En je kan natuurlijk veel beweren maar Bouchut is niet echt een 'vriendje' van wie dan ook.

Joost
Reply With Quote
  #44  
Old 27-05-2007, 16:26
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Nogmaals, niet PK Carsport, niet Kumpen, niet Longin beslissen over de aanpassingen maar alles verloopt via een test door Bouchut. En die geeft dan in samenspraak met FIA, SRO ed aan welke wagen wat krijgt. En je kan natuurlijk veel beweren maar Bouchut is niet echt een 'vriendje' van wie dan ook.

Joost
Ik heb dan ook niet gezegd dat PK Carsport er voor iets tussen zit. Ik geloof niet in die complottheoriën. Ik heb enkel gezegd dat ze in het voordeel zijn van PK Carsport en in het nadeel van GRI...
__________________
Reply With Quote
  #45  
Old 28-05-2007, 10:01
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Als ze dan toch het GT3 reglement willen toepassen, dan moeten ze er ook bij nadenken dat het format van de BELCAR, zijnde 125 minuten, een cruciale rol speelt. In de rest van Europa hebben ze natuurlijk zoveel problemen niet aangezien ze maar 2 * 60 minuten. En overgaan naar dit format zoals Joost al aanhaalde, zou de BELCAR helemaal niet goed doen denk ik. Schrap dan ook al maar onmiddellijk de 24 uren van Zolder.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.