De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 18-05-2008, 13:48
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Grappig om te zien op de onboard camera hoe Simonsen in de Gigawave Aston de grindbak induikt in de laatste bocht, dom foutje volgens mij.
Reply With Quote
  #17  
Old 18-05-2008, 15:01
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
De snelste rondes van de Saleen zitten op ongeveer anderhalve seconde van de snelste auto's. Als je rekening houd met het feit dat ze geen supertopsnelheid hebben, en dat ze hun auto's nog moeten leren kennen, zit een overwinning er zeker in dit jaar!

P.S. 't Is weer een onmogelijk scenario daar in Monza
Reply With Quote
  #18  
Old 18-05-2008, 15:03
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Na de laatste Pitstops SRT met Bouchut 22 seconden voor op Ramos.
Reply With Quote
  #19  
Old 18-05-2008, 15:25
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
SRT wins at Monza
Hopefully the first of many
Reply With Quote
  #20  
Old 18-05-2008, 16:29
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Mooi resultaat voor SRT! Ik keek met een bizar gevoel toe hoe ze de Belcar eind 2006 verlieten, maar je mag toch stellen dat ze een aardig stapje voorwaarts hebben gemaakt.
Reply With Quote
  #21  
Old 18-05-2008, 17:02
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Super voor SRT!

Ze doen dat daar niet slecht jong...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #22  
Old 18-05-2008, 17:13
Corvette Racing's Avatar
Corvette Racing Corvette Racing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Rotterdam, Nederland
Posts: 53
Vanwege tijdverschil en brak internet kon ik het vandaag niet zo goed volgen, maar fijn om te lezen dat SRT heeft gewonnen. Na de LMS nu ook in de FIA GT een Corvette bovenaan! Op naar Le Mans!
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 18-05-2008, 18:31
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Prospeed excluded staat er te lezen op Fiagt.com, wegens een refeuling fout tijdens een pitstop. Spijtig wel drie Belgische teams op nummer 1 had zeer mooi geweest
Reply With Quote
  #24  
Old 19-05-2008, 21:01
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
De snelste rondes van de Saleen zitten op ongeveer anderhalve seconde van de snelste auto's. Als je rekening houd met het feit dat ze geen supertopsnelheid hebben, en dat ze hun auto's nog moeten leren kennen, zit een overwinning er zeker in dit jaar!
Niet te fel fixeren op die topsnelheid, zo enorm traag zijn de Saleens niet in een rechte lijn, kijk maar naar Oreca op Le Mans, max 1-2 km/h trager dan de DBR9's en de Vettes. Daarbij heeft PK nog bewezen met de C5R (ook redelijk lage topsnelheid) dat ze competitief waren op Monza.

Bij Larbre is de afstelling in orde, maar zijn de piloten minder. Bij PK wordt er gezocht naar de afstelling, maar voldoen de piloten om een overwinning te pakken.
__________________
Reply With Quote
  #25  
Old 19-05-2008, 21:31
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Vosse en Franchi mindere piloten? Hoe bekijk je het dan???

Mvg
Reply With Quote
  #26  
Old 19-05-2008, 23:06
Yves Yves is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2006
Posts: 61
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Niet te fel fixeren op die topsnelheid, zo enorm traag zijn de Saleens niet in een rechte lijn, kijk maar naar Oreca op Le Mans, max 1-2 km/h trager dan de DBR9's en de Vettes. Daarbij heeft PK nog bewezen met de C5R (ook redelijk lage topsnelheid) dat ze competitief waren op Monza.

Bij Larbre is de afstelling in orde, maar zijn de piloten minder. Bij PK wordt er gezocht naar de afstelling, maar voldoen de piloten om een overwinning te pakken.
Mogelijk hanteren de FIA en de ACO andere afmetingen van de brides, maar dat weet ik niet zeker. Hopelijk grijpt de FIA in als na de volgende (droge) race de verhoudingen nog steeds hetzelfde zijn. Het zou de competitie in ieder geval ten goede komen.
Reply With Quote
  #27  
Old 19-05-2008, 23:06
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Vosse en Franchi mindere piloten? Hoe bekijk je het dan???

Mvg
Vosse & Franchi passen toch niet in het lijstje Bouchut, Kumpen, enz

Zeker geen trage mannen, dat zeg ik niet.
__________________
Reply With Quote
  #28  
Old 20-05-2008, 09:56
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
kijk maar naar Oreca op Le Mans, max 1-2 km/h trager dan de DBR9's en de Vettes.
En dat in regen afstelling Die Saleens lopen idd hard genoeg.

Quote:
Daarbij heeft PK nog bewezen met de C5R (ook redelijk lage topsnelheid) dat ze competitief waren op Monza.
PK heeft gewoon tijd nodig. Die Pirellis werken tegen ze, maar er zit nog wel meer in denk ik. Die C5R kenden ze door en door, met de Saleen moeten ze van scratch beginnen.
Reply With Quote
  #29  
Old 20-05-2008, 13:10
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Die C5R kenden ze door en door, met de Saleen moeten ze van scratch beginnen.
C5-R konden ze door en door? Hoe zat het dan in 2005? De auto kwam een week voor de eerste race aan in Europa. En toen reden (GLPK-Carsport) wel sterk met Pirelli. Oke, daar zijn wat dingen voor te verklaren:
-Pirelli was toen een stuk sterker.
-Overstap van Viper naar Vette is minder groot dan Vette naar Saleen vanwege de motorpositie.
-Minder concurrentie (maar 3 echte sterke MC12's, 1 sterke F550 en de Corvette) die voor de overwinningen gingen.
Reply With Quote
  #30  
Old 20-05-2008, 15:46
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Als je de antwoorden zelf weet waarom vraag je het dan
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.