![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Gaan alternatieve energievormen de revival vormen voor de autosport?
We zitten in een daling wat betreft autosport. Teams en fabrikanten stoppen ermee..........en dat zal nog wel even doorgaan. Is er hoop op een revival? Ja, wagens die worden aangedreven door nieuwe vormen van technologie kunnen wellicht de trend keren over een paar jaar.
Zeer leuk stukje om te lezen (je moet toch wat in de komende dagen ![]() Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
|||
|
|||
Wat Jay Leno in Top Gear zegde toen ze hem bezochten leek mij een veel gezondere en haalbare stelling. Alternatieve wagens moeten het beeld bepalen in het dagelijkse verkeer. Zodat de "fossiele" wagens daarna kunnen gebruikt worden voor recreatie en sport. Zoals bijvoorbeeld er nu nog stoomtreinen rijden, of mensen aan paardensport doen. Paarden of stoommachines worden niet meer gebruikt voor dagedagelijkse dingen.
Dus het dagdagelijkse verkeer moet omschakelen naar elektrisch of waterstiof of whatever. De sport en de recreatie kunnen dan verder gaan met de dingen waarmee ze bezig zijn. Het zal niet zijn door autosport (wat tenslotte slechts verwaarloosbaar is in verbruik en vervuiling tegenover de gigantische stroom "werkverkeer") om te schakelen naar elektrische wagens of wat dan ook dat de autosport zal worden gered of dat het milieurpobleem zal worden opgelost. De denkoefening moet in de omgekeerde richting worden gemaakt. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ook naar de comerciele kant van autosport toe, wat betekent het als (bijvoorbeeld) mercedes kampioen wordt in de f1 met een benzine motor, terwijl alle motoren uit hun straatwagen gamma brandstocel motoren zijn.. ![]() oké de huidige v8 f1 motoren hebben ook niet veel te maken met de 4cilinder lijn motor wat in de meeste mensen hun motor ligt. maar toch gebruiken ze zulke titels als reclame voor hun straat wagens. Een ander voorbeeld is seat, met hun diesel in het wtcc. Wat zouden ze aan die titel in het wtcc hebben met hun diesel, als ze geen diesel in hun gamma zouden hebben ![]() Last edited by smiley; 26-12-2008 at 14:37. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Ik snap wat je wil zeggen maar dat is doorgaan op de verkeerde piste. en uiteindelijk zal dat de autosport de kop kosten. |
#5
|
||||
|
||||
Tja, ik denk dat de automerken niet echt een boodschap hebben aan autosport als ze er geen reclame mee kunnen maken.
Verder lijken me de alternatieve manieren sneller te zijn dan de verbrandingsmotoren. Dus waarom zouden we het snel doen, als het nog sneller kan. ![]() ![]() Ik heb het hier natuurlijk wel over de top van de autosport, dus de kampioenschappen met wereld uitstralling, en voldoende publiciteit. De andere autosport, zoals DSMEC achtige kampioenschappen zullen het meeste aan de huidige technologie hebben, die nieuwe zal (zeker in het begin) het boeltje duur gaan maken. Last edited by smiley; 26-12-2008 at 19:15. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|