De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 30-03-2009, 22:09
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Ik ben echt benieuwd naar de uitleg van dit alles. Vind het raar dat eerst die Aston op de entrylist staat en dat er gezegd wordt da die misschien meerdere races gaat rijden, en nu mag hij helemaal niet rijden...

Als je de regels bekijkt is er toch een klein verschil gemaakt tussen gt3 en gt.
De GT3's mogen niet deelnemen als ze ingeschreven zijn in de BGTC of ander SRO kampioenschap. En bij GT4 staat dat ze niet mogen deelnemen als ze een VOLLEDIG seizoen ingeschreven zijn in de BGTC of ander SRO kampioenscap.

Niettegenstaande kijk ik erg uit naar komend seizoen, want vanaf 2009 zijn het echt 2 verschillende kampioenschappen, aangezien de BGTC geen 125 minuten races meer heeft!
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #32  
Old 30-03-2009, 22:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
@ Mark of Joost: wanneer ben je geen GT3 of GT4 meer?
twee zeer verschillende personen in 1 quote!

Zodra de gehomologeerde wielmoer van een SRO GT3 of SRO GT4 vervangen is door een andere ben je mijn inziens geen echte GT3 of GT4 meer Die scheidslijn is wellicht wat te mager.

Speel het op zeker en knal een achtervleugel op een GT4, desnoods eentje die geen downforce opwekt. Dat erken of herken ik dan niet meer als een GT4 Mooi voorbeeld lijkt me de G&A BMW Z4........die mocht voorheen met vleugeltje wel meedoen aan het BEC.

M.a.w., verander een non-related performance onderdeel van een GT3 of GT4 en je bent, binnen de grenzen van het gezond boerenverstand, reglementair voor de DSMEC.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #33  
Old 31-03-2009, 00:13
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
En zie mijn vraag eerder. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat ineen zit: neem nu dat een DBRS9 gewijzigd werd naar een 'endurance-spec', moet die dan nadien terug gehomologeerd worden eens die terug bijvoorbeeld richting GT3 in BGTC wil bollen?
Homologatie gaat over een document waarin elk onderdeel van de wagen beschreven wordt, met foto's. Verander zoveel je wil aan de wagen, maar rij je GT3/GT4 dan moet alles volgens dat document kloppen ! Dus ofwel terugzetten ofwel de veranderde onderdelen proberen te laten homologeren... dat laatste kan enkel de constructeur btw !

We hebben een Mustang GT4 omgebouwd met verbeterde remmen en bredere wielbasis ( voor endurance-wedstrijden ), maar het is enkel een kwestie van de oude onderdelen er terug op te monteren en die mag in GT4 weer aantreden...
__________________
Reply With Quote
  #34  
Old 31-03-2009, 00:21
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Nog een stom vraagje, wat met de Belien M3 GT4 ?
Mag die meerijden wegens geen deelname aan de BGTC ?
__________________

Last edited by AlainH; 31-03-2009 at 00:22.
Reply With Quote
  #35  
Old 31-03-2009, 00:23
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by AlainH View Post
Homologatie gaat over een document waarin elk onderdeel van de wagen beschreven wordt, met foto's. Verander zoveel je wil aan de wagen, maar rij je GT3/GT4 dan moet alles volgens dat document kloppen ! Dus ofwel terugzetten ofwel de veranderde onderdelen proberen te laten homologeren... dat laatste kan enkel de constructeur btw !
Inderdaad, daarvan ben ik op de hoogte.

Quote:
Originally Posted by AlainH View Post
We hebben een Mustang GT4 omgebouwd met verbeterde remmen en bredere wielbasis ( voor endurance-wedstrijden ), maar het is enkel een kwestie van de oude onderdelen er terug op te monteren en die mag in GT4 weer aantreden...
Ah zo...dit wou ik dus weten! Bedankt voor de uitleg!

Dus in principe mag je zelf de officiële GT4-onderdelen er dan weer opsteken, maar van zodra er andere onderdelen op komen, moet dit door de constructeur gebeuren.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #36  
Old 31-03-2009, 01:42
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by AlainH View Post
Nog een stom vraagje, wat met de Belien M3 GT4 ?
Mag die meerijden wegens geen deelname aan de BGTC ?

Mits enkele aanpassingen geen probleem.
Reply With Quote
  #37  
Old 31-03-2009, 09:12
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2003
Location: Asse
Posts: 386
gewoon ne spoiler op en het is gene GT4 meer
Reply With Quote
  #38  
Old 31-03-2009, 14:03
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Wat is eigenlijk de inkom voor de wedstrijd, en wat rijdt er nog buiten de dsmec(een waals kampioenschap, maar wat rijdt daar zoal in)?
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #39  
Old 31-03-2009, 14:39
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Wat is eigenlijk de inkom voor de wedstrijd, en wat rijdt er nog buiten de dsmec(een waals kampioenschap, maar wat rijdt daar zoal in)?

Inkom is gratis. Zou je thuis blijven moest het 10 euro zijn?
Buiten de DSMEC is er GDC en Historics te bekijken.

http://www.amcxl.org/spip.php?article1
Reply With Quote
  #40  
Old 31-03-2009, 14:49
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
zeker niet, het wordt tijd dat het autoseizoen begint, en het wordt hopelijk goed weer.

Vorig jaar stond ik aan de pitmuur met het duel op het einde, geweldig om te zien!
__________________
www.krisgilissen.net

Last edited by RKG; 31-03-2009 at 14:49.
Reply With Quote
  #41  
Old 31-03-2009, 20:50
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
zeker niet, het wordt tijd dat het autoseizoen begint, en het wordt hopelijk goed weer.

Vorig jaar stond ik aan de pitmuur met het duel op het einde, geweldig om te zien!
Is DSMEC open pitlane?
Reply With Quote
  #42  
Old 01-04-2009, 00:46
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by Brecht View Post
Is DSMEC open pitlane?
neen hij stond bij pns even aan de pitmuur toen de twee porsche's voorbij vlogen.
Hopelijk zondag weer van dat
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr

Last edited by guntha; 01-04-2009 at 00:48.
Reply With Quote
  #43  
Old 01-04-2009, 19:17
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Interessante passage in het persbericht van Lagrange die opteert voor DSMEC ipv Belgian GT(4)(wegens te weinig beweging)...

Eddy Renard: “We schreven in voor de eerste wedstrijd met de Aston Martin GT3 om zodoende wat wedstrijdritme op te doen. Na de perikelen en het daardoor aangepaste reglement hebben we daarvan moeten afzien. "

persbericht op www.pitstop.tv
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #44  
Old 01-04-2009, 21:48
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Het valt mij eigenlijk op dat speedlover als team gezet wordt ipv bongou-speedlover, en bongou staat ook niet meer bij de sponsors van de dsmec. Laatste jaren altijd prominent aanwezig en nu niet meer? Of is dat een gedacht...?
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #45  
Old 01-04-2009, 23:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
update: http://www.dunlopendurancecup.be/fil...ace%202009.pdf

Ik tel er 49! Als die van start gaan dan mag men recht van een schandalig goed succes spreken........en dat in de harde tijden van 2009. Hard en cru, maar wel een teken dat bepaalde mensen/organisaties/instanties het spelletje niet snappen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.